fbpx

싱글들은 왜 냄새가 다를까?

Foto: Devon Divine / Unsplash

당신의 냄새가 올바른 파트너를 선택하는 열쇠라고 믿으시겠습니까? 당신의 냄새에는 많은 심리적, 생물학적 정보가 저장되어 있다는 것을 알고 계십니까?

Telesne vonjave lahko veliko povedo o vašem zdravju, na primer sladkorna bolezen ima vonj po gnilih jabolkih. Moškim se zdi vonj ženskega telesa bolj prijeten in privlačen med folikularno fazo menstrualnega ciklusa, tedaj ko so ženske najbolj plodne. Med menstruacijo pa so jim najmanj privlačne.

Čeprav se lahko vonjave spreminjajo glede na prehrano in zdravje, je vaš vonj edinstven, zaradi vaše genetike. Vonj na telesu je dovolj specifičen, občutek za vonj pa dovolj natančen, da lahko zavohate marsikaj zanimivega.

Kaj je HLA?

V neki študiji so ženske dobile majice, ki so jih nosili naključni moški, in jih prosili, naj jih razvrstijo po tem, kako prijeten vonj oddajajo. Njihov vrstni red preferenc je sledil vzorcu imenovanem različnost človeškega levkocitnega antigena (HLA).

HLA (human leukocyte antigen) je skupina beljakovin, ki imunskemu sistemu pomaga prepoznati celice, ki pripadajo vam in celice, ki pripadajo nekomu drugemu – in so zato potencialni patogeni. Patogeni so mikroorganizmi, ki povzročajo bolezni pri gostitelju. Genski zapis kodira tudi druge beljakovine v vašem imunskem sistemu in na podlagi njih znanstveniki vidijo, kakšno stopnjo zaščite lahko nudi imunski sistem.

Vaš HLA se razlikuje od drugih. Z genetskega vidika je prednost imeti otroka z nekom, ki ima drugačni HLA, saj bodo otroci imeli boljšo odpornost proti patogenom. Čeprav bi sklepali, da se za izbiro partnerjev uporabljajo genske informacije, skrite v telesnih vonjavah, to ne drži. Morda imamo raje določene vonje, vendar to ne igra pomembne vloge pri izbiri partnerja.

V 연구 skoraj 3.700 poročenih parov je bila verjetnost, da bi ljudje končali s HLA-drugačnim partnerjem, enaka naključju. Morda imamo raje določene vonjave in morda obstaja genetski razlog za to, vendar pri izbiri, s kom se poročimo, se ne ravnamo po vonjih.

Različen HLA vodi do večjega spolnega zadovoljstva. Foto: We Vibe Wow Tech / Unsplash

HLA vpliva na spolnost

Čeprav HLA ne vpliva na izbiro partnerjev, vpliva na spolno počutje. Pari, ki so imeli visoko različnost HLA, so imeli najvišjo stopnjo spolnega zadovoljstva in najvišjo stopnjo želje po otrocih.

Ta povezava je močneje vidna pri ženskah. Ženske, ki so bile v zvezi z moški s podobnimi HLA, so poročale o večjem spolnem nezadovoljstvu in manjši želji po otrocih.

Iz evolucijskega vidika je izbira pri ženskah precej logična. V naravi samice po navadi izbirajo samce, saj je mati tista, ki največ vlaga v vzgojo otrok in lahko največ izgubi s partnerjem, ki je gensko slabši. Samica zato išče namige glede njegove kakovosti.

Zato so bili moški v preteklosti pogosto pobarvani, izvajali so plese, peli pesmi – s tem so želeli dokazati svojo genetsko kakovost.

Kako vonj vpliva na izbiro partnerja?

V drugi 연구 so poročene ženske prinesle majice svojih mož, ki so jih pomešali z majicami naključnih moških. Ali so poročene ženske izbrale vonj svojega moža? Ni nujno. Ni bilo dokazov, da bi svojega partnerja postavile na prvo mesto zaradi vonja.

V drugi študiji jim je vzorec tujcev dišal močneje kot od moža. Zakaj? Ugiba se, da je to morda zaradi povezanosti med visoko ravnjo testosterona in močnejšim vonjem.

Moški po 40 letu se bolj posvečajo družini. Foto: Caroline Hernandez / Unsplash

Obstaja povezava med zmanjšanjem testosterona in staranjem moških nad 40 let, kar je lahko posledica stvari, ki se dogajajo skozi življenje. Ko moški postanejo starejši dajejo prednosti otrokom in družini. Moški, ki so v razmerju, še bolj pa tisti, ki imajo otroke, imajo nižji testosteron.

Ali ljudje za izbiro partnerjev uporabljajo genske informacije, skrite v telesnem vonju? Ne. Eden od razlogov je lahko ta, da je resničnost bolj zapletena, da bi natančno uporabljali informacije o vonjih. Naša druga čutila lahko popačijo informacije, ki jih vnesemo iz vonja.

Pri izbiri partnerja obstajajo pomembnejše stvari kot telesni vonj in genetski zapis.

2004년부터 당신과 함께

연도부터 2004 우리는 도시 트렌드를 연구하고 열정으로 영감을 주는 최신 라이프스타일, 여행, 스타일 및 제품에 대해 매일 팔로워 커뮤니티에 알립니다. 2023년부터 글로벌 주요 언어로 콘텐츠를 제공합니다.