fbpx

Ali ljudje zares postanemo ustvarjalnejši, če dobimo povišico?

Znanost je odgovorila, ali ljudje zares postanemo kreativnejši, če dobimo povišico

Lahko delodajalec z boljšim plačilom prebudi naše možgane, da postanemo ustvarjalnejši?

Zagotovo ste že razmišljali, da bi postali veliko učinkovitejši na delovnem mestu, če bi vam delodajalec dal povišico. Ker vam jo pač ne da, se vaši možgani upirajo in ne proizvajajo ustvarjalnih idej. Malo 돈의, malo muzike. Verjamete, da lahko delodajalec plača vaše ideje?

To vprašanje sta si zastavila ekonomista Gary Charness in Daniela Grieco, ki sta se v svoji 연구 Kreativnost in spodbude spomnila tekmovanja iz leta 1860, na katerem so inovatorji morali razviti cenejši nadomestek za maslo in je tako nastala margarina. Od tod sta dobila idejo, da bi naredila raziskavo na temo, ali denarna kompenzacija spodbudi notranje motivacije, s čimer ljudje postanejo ustvarjalnejši.

Ali lahko delodajalec plača vaše ideje?
Ali lahko delodajalec plača vaše ideje?

Ekonomista sta oblikovala “닫은" 그리고 "열려 있는” ustvarjalne naloge, ki jih je reševalo 328 udeležencev.

Zaprte naloge so vključevale nekatere omejitve – udeleženci so morali iz določenih ključnih besed ustvariti zgodbe ali priti do točno določenega števila s pomočjo matematičnih formul. Odprte naloge so na drugi strani zahtevale, da udeleženci opisujejo nove inovacije 또는 prihodnjo futuristično družbo.

Nekaterim udeležencem je bilo rečeno, da bodo njihove ideje na hitro pregledane, nekaterim pa, da jih bodo ocenjevali udeleženci. Vsaka oseba je za udeležbo prejela 5 dolarjev (cca. 4,50 evra), najboljša ideja pa je bila nagrajena z 9 dolarji (cca. 8유로).

Odprte ideje: denarna spodbuda ne vodi nujno k ustvarjalnejšim idejam.
Odprte ideje: denarna spodbuda ne vodi nujno k ustvarjalnejšim idejam.

Charness in Grieco sta ugotovila, da denarna spodbuda ne vodi nujno k ustvarjalnejšim idejam, 때에 온다 열려 있는 naloge. Ljudje bomo postali kreativnejši, če nam je ponujeno več denarja za opravljanje zaprtih nalog, ki imajo določene omejitve.

Zanimivo je tudi, da sta ekonomista ugotovila, da so udeleženci, ki so vedeli, da jih bodo ocenjevali ostali posamezniki, imeli ustvarjalnejše ideje – to dokazuje, da pri kreativnosti ni pomemben zgolj , 뿐만 아니라 kaj si drugi mislijo o našem delu.

추가 정보

추가 정보:
cademic.oup.com

2004년부터 당신과 함께

연도부터 2004 우리는 도시 트렌드를 연구하고 열정으로 영감을 주는 최신 라이프스타일, 여행, 스타일 및 제품에 대해 매일 팔로워 커뮤니티에 알립니다. 2023년부터 글로벌 주요 언어로 콘텐츠를 제공합니다.