鉴于我们生活的几乎所有方面都受到了冠状病毒大流行的影响,旅行世界也将因人类历史上这一难忘的时刻而永远改变。当涉及到旅行者的期望和行为时,旅行领域的创新将比以往更快地响应市场变化。旅行者将努力追求更高水平的安全性和更可持续的旅行优惠,他们对旅行地点和旅行对象的偏好也会发生变化。
Booking.com, vodilni v svetu rezervacij potovanj, je s pomočjo lastnih podatkov pripravil raziskavo med več kot 20.000 popotniki iz 28 držav in razkril devet napovedi, povezanih s potovanji v prihodnjih letih. Glede na to, da je več kot polovica svetovnih popotnikov (53 odstotkov) izjavila, da jim ne bo prijetno potovati, dokler ne najdejo cepiva ali učinkovitega zdravila za COVID-19, bi lahko preteklo še veliko časa, preden bomo zares začeli potovati in raziskovati svet. Kljub temu se bo potovalni sektor še naprej hitro prilagajal in izpolnjeval potrebo po potovanju, ko bo to spet varno.
Želja po potovanju, ki ne mine
Zaradi novih omejitev in stalne negotovosti se naša želja po potovanju ni zmanjšala. Čas, ki smo ga preživeli doma, nas je pripeljal do tega, da še bolj hrepenimo po zunanjem svetu in imamo s tem povečano željo po potovanju na oddaljene destinacije ter si želimo, da bi v prihodnosti potovali več, da bi nadoknadili izgubljeni čas v letu 2020.
S tem v mislih lahko pričakujemo, da bodo turistične agencije leta 2021 postale ustvarjalnejše in da bodo ponudile nove potovalne načrte in priporočila, ki bodo spodbudila domišljijo vseh popotnikov, ki so leta 2020 zamudili potovanja in bodo iskali navdušujočo destinacijo za naslednje potovanje.
Več za naš denar
Zaradi finančne “zapuščine” koronavirusa, bodo ljudje v prihodnosti iskali več za svoj denar. Zagotovo bomo večjo pozornost pri načrtovanju potovanja namenili ceni in bolj verjetno bomo iskali promocijske ponudbe in prihranke. Takšni vzorci vedenja popotnikov pa naj bi trajali še leta.
Popotniki si tako želijo, da platforme za rezervacije potovanj zagotavljajo večjo preglednost glede pogojev odpovedi, postopkov vračila denarja in možnosti potovalnega zavarovanja. Poleg tega menijo, da je nastanitev z možnostjo vračila denarja nujna za njihovo naslednje potovanje, prav tako fleksibilen datum, ki ga lahko spremenijo brez doplačila.
Turistični svet se bo moral združiti, da se bo res ustvarjalno odzval na izzive in ponudil več za naš denar, večjo izbiro, večjo prilagodljivost in preglednost ter pomembnejše izkušnje za bodoče popotnike.
Lokalni popotniki
V novem svetu s koronavirusom so lokalna potovanja prišla do izraza bolj kot kdaj koli prej, saj so preprostejša, varnejša in najpogosteje trajnostna možnost. Pogled na prihodnost, bivanje bližje domu in lokalni popotniki bodo na samem vrhu potovalnih načrtov.
Potovanje na bližnje destinacije prihrani denar in čas, zato se bodo destinacije in prenočišča odzvala tako, da bodo ponujala več ogledov kulturne in zgodovinske dediščine za izobraževanje in zabavo obiskovalcev ter poskušala osvojiti turiste z edinstveno ponudbo, kot so gostujoči kuharji in personalizirani koktejli. Svet potovanj se bo vse bolj moral prilagajati hišnim ljubljenčkom, vse to pa bo pripeljalo do ponovnega povečanja priljubljenosti potovanj z avtomobili, kjer bodo popotniki raziskovali lokalne skrite dragulje.
V iskanju pobega iz resničnosti
V iskanju tolažbe v tednih izolacije je večina ljudi iskala navdih za potovanja, več kot tretjina potnikov je potencialne turistične destinacije iskala tudi po enkrat na teden. Glede na nenehne spremembe pri omejitvah potovanj, lahko pričakujemo, da bodo destinacije in nastanitve iskale vedno bolj inovativne načine, kako izkoristiti vse večjo željo popotnikov po begu pred resničnostjo in jih tako povezati z doživetji.
Družbena omrežja niso edini vir navdiha za svetovne popotnike, ko gre za sanjarjenje o naslednjem potovanju. 36 odstotkov popotnikov se odloči za pogovor s prijatelji in družino, tretjina gostov pa nostalgično gleda stare fotografije s prejšnjih potovanj, da bi izbrala svojo naslednjo destinacijo.
Varnost je na prvem mestu
Popotniki bodo v prihodnosti precej bolj previdni glede razmer s koronavirusom in bodo pričakovali, da jim bo potovalni sektor pomagal pri pripravi na novo normalnost. Vlade, potovalne agencije in ponudniki storitev bodo morali skupaj določiti dosledne standarde za ohranitev varnosti potnikov, z naraščanjem pričakovanj pa si bodo nekatere destinacije in podjetja morali še bolj prizadevati, da si pridobijo zaupanje potnikov.
Kratkoročno se bodo spremenili tudi načini potovanja na želeno destinacijo, saj se več kot 30 odstotkov popotnikov izogiba javnemu prevozu zaradi strahu pred okužbo s koronavirusom. V okoliščinah “nove normalnosti” bodo potniki vse večji pomen pripisovali tudi zdravstvenim in varnostnim ukrepom. Ker smo navajeni potovati brez tekočin v ročni prtljagi in sezuti čevlje, da lahko gremo skozi varnostne preglede na letališču, bodo popotniki v večji meri izbirali destinacije, ki ponujajo zdravstvene preglede po prihodu na destinacijo. Manj priljubljene bodo destinacije z obvezno karanteno, saj bo tja potovalo veliko manj svetovnih gostov (27 odstotkov).
Dvig ozaveščenosti o vplivih potovanja na okolje
Popotniki nameravajo v prihodnosti potovati na bolj trajnosten način, zato pričakujemo v 2021 in pozneje večjo okoljsko ozaveščenost. Koronavirus je namreč povečal zavest o vplivu človeka na okolje in lokalno skupnost. Popotniki so tako prepričani, da bo potovalni sektor ponudil bolj trajnostne možnosti, odločili se bodo za alternativne destinacije, da bi se izognili potovanjem v vrhuncu sezone in prenatrpanosti. Ta želja pomeni tudi, da se bodo izognili turističnim znamenitostim, kjer je veliko ljudi, kar kaže na to, da se bodo morale destinacije prilagoditi in uvesti nove, pametnejše ukrepe za privabljanje popotnikov, ki obiščejo njihovo državo.
Trenutne razmere v zvezi s koronavirusom so ljudi prisile, da razmislijo o zmanjšanju količine odpadkov in/ali recikliranju plastike, ko potujejo po odpravi omejitev, kar kaže, da se ljudje ne osredotočajo le na zaščito sebe, temveč tudi na zaščito destinacije, ki jo obiščejo.
Delo izven pisarne
Delo izven pisarne je med pandemijo postalo del vsakdana, kar kaže, da se bodo ljudje v prihodnosti odpravili na daljša potovanja, kjer bodo lahko učinkoviteje kombinirali delo in užitek. Glede na to, da ljudje niso več obsojeni na pet dni v pisarni in obupno iščejo spremembo okolja zaradi dela od doma, bomo opazili znatno povečanje dopustov v kombinaciji z delom, pri čemer bodo potniki skušali podaljšati potovanja na nove lokacije in ostati teden dni ali dva dlje za delo izven pisarne, ali pa si bodo uredili dopust na službeni poti. Pričakujemo, da bodo prenosniki slej kot prej nujni del prtljage, privlačen kotiček za delo pa bo popotnikom izredno pomemben pri izbiri nastanitve.
Potovalne platforme in nastanitve bodo dale prednost pisarniški opremi in hitrosti brezžičnega interneta, da bi pritegnile novo skupino digitalnih nomadov. V svetu poslovnih potovanj bomo opazili povečano povpraševanje po zasebnosti, čistoči in daljšem bivanju. In medtem ko bodo podjetja v prihodnosti zagotovo premislila o svojem pristopu k poslovnim potovanjem, bodo delavci še naprej kar najbolje izkoristili svoja potovanja.
Male radosti
Veliko časa, preživetega doma z najbližjimi, je pripeljalo do prilagoditve prioritet na potovanjih in želje po večjem uživanju v naravnih virih, s katerimi razpolagamo. Uporaba priporočil v zvezi z majhnimi radostmi, kot so pohodništvo, čist zrak, narava in sprostitev na Booking.com se je od začetka pandemije povečala, raziskave pa kažejo, da namerava večina popotnikov bolj ceniti preproste izkušnje, na primer druženje na prostem z družino, ko so na dopustu.
Glede na sedanji poudarek na zasebnosti, dovolj prostora in osebnem nadzoru nad čistočo in higieno, ni presenetljivo, da bodo popotniki vse pogosteje iskali nastanitve “bližje domu”, saj večina popotnikov raje biva v počitniški hiši ali apartmaju namesto v hotelu (v primerjavi z letom 2019). Skoraj polovica svetovnih popotnikov (46 odstotkov), bo raje jedla znotraj nastanitve kot v restavraciji, zato bodo dobro opremljene kuhinje v prihodnosti ključne za najem zasebne namestitve.
Počitnice na plaži bodo na vrhu seznama, ko gre za “novo normalnost”, sledijo sproščujoča potovanja in obisk mesta.
Spontanost s pomočjo tehnologije
Tehnološke novosti bodo igrale pomembno vlogo pri ponovni izgradnji samozavesti popotnikov in vedno bolj bomo imeli priložnost biti priča tehnologiji, ki bo olajšala prilagajanje nove vrste popotnikov. Tehnologija nam bo pomagala vrniti spontanost, samozavest in preprostost iz preteklosti, hkrati pa bo ljudem pomagala k varnejšemu in odgovornejšemu načinu potovanja. 64 odstotkov popotnikov se strinja, da bo imela tehnologija pomembno vlogo pri obvladovanju zdravstvenih tveganj na potovanjih, 63 odstotkov popotnikov pa meni, da bodo morale nastanitve uporabljati najnovejše tehnologije, da bodo lahko varneje potovali. Poleg tega se bodo popotniki zatekli k tehnologiji, da bodo lahko v zadnjem trenutku rezervirali mizo v restavraciji, pričakovali bodo več naprav za samostojno uporabo namesto pultov s kartami in vstopnicami ter podobno.