随着卢布尔雅那歌剧和芭蕾舞团的新演出,现代古典芭蕾舞的两部最顶级作品将登上翻新后的舞台。由于吉赛尔是历史上古典经典中最有影响力的角色之一,当今最令人兴奋的编舞家之一大卫·道森将解决这个问题。正是因为这两个事实...
Z novo produkcijo Opere in baleta Ljubljana bosta na prenovljen oder stopila dva presežka sodobnega klasičnega baleta. Ker je Giselle ena najmočnejših vlog klasičnega kanona v zgodovini, se je bo lotil eden najvznemirljivejših koreografov današnjega časa David Dawson. Prav zaradi obeh dejstev lahko pričakujemo, da bo mojstrovina romantičnega baleta ne le še ena postavitev presunljive zgodbe, ampak produkcija, polna inovativnosti in edinstvenega pristopa. Balet v dveh dejanjih ima relativno preprosto zgodbo, zaradi česar ostaja aktualen že nekaj stoletij. Giselle v prvem dejanju izda srce zaradi vojvode Albrehta, ki se v času trgatve, preoblečen v poljedelca, poigra s čustvi preproste lepotice. V naslednjem dejanju spremljamo Giselle v posmrtnem življenju, spremenjeno v vilo, ki se ponoči vrača na ta svet, da bi maščevala svojo krivično in prezgodnjo smrt. Ko se ponovno srečata, se mora Giselle soočiti s tistim velikim vprašanjem, ki se zastavlja v marsikaterem velikem delu književnosti: pravičnost ali usmiljenje? Kot verjetno vsi vemo, se Giselle odloči za velikodušnost, torej usmiljenje, s čimer si priskrbi večni mir. Kljub klasičnosti in preprosti zgodbi, ali morda ravno zaradi tega, je balet privlačen predvsem za tiste koreografe, ki z veliko pozornostjo spremljajo klasične koreografije, a so odprti za sodobne, sveže elemente pri svojem delu. Za Dawsona sta Giselle in Albrecht posameznika, ki ju krasi njuna mladost. Živita podobno kot plesalci, ki ju upodabljajo. Ne le da koreograf zgodbo in njene osebnosti iztrga iz njihovih časovnih okvirov, ampak ponudi svojo interpretacijo načel klasičnega baleta skozi lastno koreografsko stilistiko. Ideja univerzalnosti in brezčasja se zrcali tudi v popolnoma novi orkestraciji in predelavi Adamove izvirne partiture, pod katero se je podpisal David Coleman.