在卢布尔雅那欧盟大厦,向斯洛文尼亚公众推出了“你是对的”活动,让消费者了解他们在欧盟享有的权利。该活动由欧盟委员会司法和消费者总司设计,将在包括斯洛文尼亚在内的 10 个选定的欧盟成员国开展。
Vsakdo ima rad prav. Toda, ko gre za potrošniške spore, smo lahko potrošniki o svojem »prav« prepričani le, če poznamo pravice potrošnikov v EU. Od turističnih paketov, vračila, popravila ali zamenjave izdelka, poštenih pogodbenih pogojev ter verodostojnega oglaševanja. Pravice, ki jih zagotavlja EU, vam omogočajo, da ste kot potrošniki zadovoljni in varni.
Vodja Predstavništva Evropske komisije v Republiki Sloveniji, dr. Zoran Stančič, je na novinarski konferenci spomnil, da »nam EU zagotavlja določene potrošniške pravice ter visoko stopnjo zaščite in pomoči povsod v Uniji. Evropska zakonodaja nas varuje pred nezakonitimi ali nepoštenimi poslovnimi praksami; varnost ter pravice potrošnikov so pomemben del vseh politik Evropske unije.«
Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije je ob tej priložnosti izpostavila:
Damijan Nacevski, Agencija ODMEV, predstavnik izvajalca kampanje v Sloveniji je predstavil vizualno podobo kampanje in predviden potek izvajanja aktivnosti. Kampanja »Imaš prav« bo v Sloveniji potekala med julijem 2019 in marcem 2020. Izbrane teme kampanje na nivoju EU so: odstop od pogodbe – vračilo kupnine v 14 dneh v primeru nakupa preko spleta, popravilo ali zamenjava izdelka, verodostojno oglaševanje, poštene pogodbe, varnost izdelkov, turistični paketi, zamenjava banke. V Sloveniji pa so bile za ključne teme kampanje izbrane tri, in sicer: turistični paketi, pravica do odstopa od pogodbe v 14 dneh pri spletnih nakupih ter popravilo ali zamenjava izdelka. Predstavnik Agencije ODMEV je tako pojasnil, da bo »v okviru obveščanja mladim potrošnikom med drugim na voljo tudi informacija, da organizator lahko zviša ceno potovanja samo v izrecno določenih situacijah (rast cen goriva, zvišanje davkov tretjih strani ali spremembe menjalniških tečajev). V omenjenih primerih, če zvišanje cene presega 8 % dogovorjene cene turističnega paketa, imajo potrošniki pravico do prekinitve pogodbe brez plačila stroškov odstopnine.«
Izbrana ciljna skupina kampanje so mladi med 18 in 35 letom, s tem v mislih so bili izbrani tudi komunikacijski kanali, ki vključujejo objave na družbenih omrežjih. Tako je predvideno sodelovanje s slovenskimi vplivneži, ki nagovarjajo izbrano ciljno občinstvo. Kot predstavnica vplivnežev s socialnih omrežij, ki bodo predstavljali obraze kampanje, se je novinarske konference udeležila blogerka Lara Koren Nastran (www.romeojulijaandco.com), ki se ji kampanja zdi »ne samo zanimiva za njene sledilce in mlade nasploh, temveč tudi izjemno pomembna saj mladi večinoma ne poznajo svojih pravic, posledično pa tudi ne znajo reševati težav, s katerimi se soočajo kot potrošniki«. Izrazila je tudi upanje, da bodo »zgodbe, ki jih bomo ustvarili in delili slovenski vplivneži pomagale pri ozaveščanju mladih potrošnikov«.