fbpx

Nissan X-trail – terenski povratnik na neskončna brezpotja

Eden bolj robustnih nissanovih suvov - model X-trail, je v tretji generaciji prešel v bolj mod(er)ne vode, o čemur priča bolj všečna podoba in manj robustna zasnova, oblikovno in tehnično pa je sedaj najbližje qashqaiju. Za zdaj na voljo le en motor, v kombinaciji z dvema pogonoma in menjalnikoma, cene pa se gibljejo od 26 do 40 evrskih tisočakov.

نيسان اكس تريل je za nissanovo terensko divizijo eden najpomebnejših modelov, saj je bil poleg pathfinderja in navare v trenutni modelni paleti tudi cenovno najbolj dostopen. V 13-letih je tako v njihove salone po svojega vstopilo 1,7-milijona kupcev, ki so želeli terensko zmogljivo, a vseeno vsakdanje uporabno vozilo. No zgodba je pri tretji generaciji nekoliko drugačna, saj je ta prvo in predvsem doma na asfaltu, le sčasoma in po potrebi pa lahko zavije tudi na brezpotja. Veliko bolj ambiciozni pa so s tem tudi prodajni načrti , saj je naprodaj v 190 državah po vsem svetu, na leto pa načrtujejo prodajo pol milijona primerkov.

Že pri podobi svetil je mogoče iskati vzporednice z aktualnim qashqaijem, z njim pa si deli tudi značilni V izrez, motorne maske. Nos je izrazito crossoverski, bolj kot se pomikamo proti zadku pa dobiva videz tipičnega SUV vozila.
Že pri podobi svetil je mogoče iskati vzporednice z aktualnim qashqaijem, z njim pa si deli tudi značilni V izrez, motorne maske. Nos je izrazito crossoverski, bolj kot se pomikamo proti zadku pa dobiva videz tipičnega SUV vozila.

Najboljše obeh svetov pravijo

Pri razvoju modela, so se opirali na najboljše kar je imel ponuditi predhodni model in le tega nadgradili z bolj modno in všečno zunanjo podobo, saj naj bi v tem segmentu o nakupu vse bolj pogosto odločala ravno ta. S tem se je oblikovno približal modelu qashqai, ki je velik tržna zgodba o uspehu, ki jo želijo ponoviti tudi pri številko večjem modelu, ki je tudi zamenjava za model qashqai+2. V osnovi bo namreč na voljo s petimi sedeži, proti doplačilu 820 evrov, pa bodo kupcem v prtljažnik namestili še dva dodatna poklopljiva.

اقرأ أكثر: Nissan pulsar – dostojni konkurent “velikemu” VW golfu

Narejen je na povsem novi platformi in je kljub temu, da je v dolžino zrasel za osem milimetrov, 90 كيلوغراما أخف وزنا od predhodnika. Maso so med drugim znižali na račun kompozitnih materialov ter manjšega in lažjega turbomotorja.V primerjavi s predhodnikom je konkretno daljša medosna razdalja (+ 76 milimetrov), kar prinaša več centimetrskega udobja. Največjo razliko v primerjavi s predhodnikom gre opaziti v drugi vrsti, kjer je za konkretnih 10 centimetrov več prostora za kolena, sedeži pa so postavljeni v slogu postavitve v kino dvoranah in gledališčih, kjer je vsaka sedežna vrsta postavljena malenkost višje, kar občutno izboljša pogled naprej.

Potniška kabina je oblikovno podobna, a večja kot tista pri qashqaiju. Poleg prednjih sedežev, ki naj bi nudila optimalno udobja, pa so se ponudili tudi pri podrobnostih, kakršno je oblazinjenje naslona za roko in obloge vrat, ki je osemkrat debelejše, kot pri konkurentih.
Potniška kabina je oblikovno podobna, a večja kot tista pri qashqaiju. Poleg prednjih sedežev, ki naj bi nudila optimalno udobja, pa so se ponudili tudi pri podrobnostih, kakršno je oblazinjenje naslona za roko in obloge vrat, ki je osemkrat debelejše, kot pri konkurentih.

Prednja sedeža je razvila Ameriška vesoljska agencija نحن in pripomoreta k bolj udobni in manj utrujajoči vožnji. Zadnja sedeža se pospravita v ravno dno prtljažnika, ki omogoča devet مختلف konfiguracij prevoza tovora, ki ga s pomočjo pregradne vodoodporne police lahko nalagamo v treh nivojih. Druga vrsta sedežev je vzdolžno pomična v razmerju 1/3 in 2/3. Zadnja bočna vrata se odpirajo pod kotom 80 stopinj. V primeru, da zložimo sedeže v drugi in tretji vrsti, ter sopotnikov sedeži spredaj, lahko v X-trailu prevažamo predmete do dolžine 2,6 metra.

Občutno več tehničnih bonbončkov

Tudi v potniški kabini je možno številne vzporednice iskati in najti z qashqaijem. Na velikem ekranu na dotik voznik s pomočjo 360 stopinjskega pogleda, ki ga zagotavljajo kamere, spremlja dogajanje okoli vozila, ali pa razbira podatke iz navigacije, ki so mu na voljo tudi na 5-palčnem ekranu med merilniki. Slednji vozniku omogoča še nadzor nad tlakom v pnevmatikah, nadzorom podvozja, trdoto volana, pregled nad varnostnim ščitom. Novost v X-trailu v primerjavi s predhodnikom je električno strešno okno, povezljivost zagotavlja الجيل الثاني نظام nissan connect, v novinca so vgradili že znani varnosti ščit s مجموعة من أنظمة المساعدة, ki vožnjo naredijo udobnejšo in varnejšo.

Na sredinski konzoli je druga generacija sistema nissan connect, ki nudi tovarniško navigacijo in 360 stopinski pregled dogajanja okoli vozila, s pomočjo štirih kamer. Dobil pa je tudi čislani varnostni sistem varnostni ščit, ki združuje večino danes znanih asistenčnih sistemov.
Na sredinski konzoli je druga generacija sistema nissan connect, ki nudi tovarniško navigacijo in 360 stopinski pregled dogajanja okoli vozila, s pomočjo štirih kamer. Dobil pa je tudi čislani varnostni sistem varnostni ščit, ki združuje večino danes znanih asistenčnih sistemov.

En motor, dva menjalnika in pogona

يمكن للعملاء الاختيار بين tremi paketi opreme, v začetku pa je na prodaj le en pogonski agregat, ki zamenjuje dvolitrski dizelski agregat v prejšnji generaciji X-traila, izpuste in porabo pa izboljšuje za skoraj petino. Gre za 1,6-litrski turbodizel, ki je plod sodelovanja Renaulta in Nissana ter razvije 96 kilovatov moči (130 KM). Odlikuje ga visok navor (320 Nm), ki je na voljo že v nizkih vrtljajih. Moč na cesto se prenaša z ročnim šeststopenjskim menjalnikom ali novo X-tronic prestavno avtomatiko. Na izbiro je pogon na dve kolesi (2WD), ali štiri kolesa (4WD). Drugo leto قادم 1,6-litrski turbobencinski agregat z ročnim menjalnikom in 163 konjskimi močmi.

Slovenski uvoznik načrtuje, da bo prihodnje leto novi X-trail dobil 250 slovenskih lastnikov. Za primerjavo, X-trail v prvih dveh generacijah je prepričal 771 slovenskih kupcev. Večino prodaje naj bi predstavljal srednji nivo opreme (Acenta) v kombinaciji s sistemom nissan connect. Sedemsedežna različica naj bi predstavljala desetino prodaje.

V kombinaciji z dvokolesnim pogonom in ročnim menjalnikom stane najmanj 26 tisoč evrov, samodejni menjalnik je na voljo od drugega paketa opreme dalje in z 2WD pogonom stane vsaj 29.270 evrov, najcenejša različica s štirikolesnim pogonom يكلف 30.080 evrov.

معلومات اكثر

معلومات اكثر:
www.nissan.si/x-trail

معكم منذ 2004

من سنة 2004 نحن نبحث في الاتجاهات الحضرية ونبلغ مجتمع المتابعين لدينا يوميًا بأحدث ما في نمط الحياة والسفر والأناقة والمنتجات التي تلهم بشغف. اعتبارًا من عام 2023 ، نقدم محتوى باللغات العالمية الرئيسية.