Tesla S je v zadnjem letu pobral izjemno veliko nazivov in prestižnih nagrad. Tako je postal najboljši avto leta, dobil naziv najbolj pomembnega avtomobilskega modela v zadnjih 20 letih…. takšnih in drugačnih nazivov je še več in praktično vse novinarske redakcije avtomobilizma na svetu se strinjajo, da je Tesla, današnji vpogled v prihodnost avtomobilizma. Torej nekaj kaj vsekakor spreminja mišljenje in poglede na avtomobilsko industrijo. Tesla S model je že dlje časa prisoten na slovenskih cestah, a še vedno neuradno. Zato smo ga v test dobili s strani specialista za uvoz rabljenih vozil v Slovenijo - Autoborker.
O Tesli smo mnogokrat pisali tudi samo, ko so o tem modelu vršale takšne in drugačne informacije. Tudi zato, ker o tem avtomobili venomer izjemno radi berejo in razpravljajo bralci naših medijev. Ter tako predstavlja vsebino, ki je “kul”. Teslin model S s svojo idejo avtomobila prihodnosti ustvarja karizmo, ki jo je uspel odlično komunikacijsko “prodati” ustanovitelj podjetja Tesla Motors, vizionar イーロン・マスク. Avtomobilsko industrijo je obrnil na glavo in dokazal, da se da narediti avtomobil, ki je filozofsko popolnoma drugačen od glavnega toka industrije in pri tem uspeti. Kar je zares zanimivo je, da je テスラモーターズ že v prvo uspel z modelom S narediti vozilo, ki je po vseh občutkih popolnoma ekvivalentno germanskim ladjam višjega premium razreda. Tako ga nima biti česa strah v družbi BMW-jeve sedmice, Mercedesovega razreda S in Audija A8.
Od slednjih je lahko na trenutke nekoliko manj prestižen, a vseeno zadosti konkurenčen, da zna pritegniti kupce, ki se odločajo za ta segment vozil. Pri tem pa je pomembno, da s tem vozilom kupec kupuje predvsem “materijo” za neskončne pogovore s poslovnimi partnerji, ki si tovrstnega vozila na primer še ne upajo kupiti. Ta trenutek je tudi zato テスラS znak drugačne filozofije tistega, ki ga kupi. Ter hkrati v celoti, tako kot izdelki blagovne znamke りんご izraža neko uporništvo povprečju in dokazovanje na najbolj perfekcisonističen način. In prav zgoraj našteto ga dela tako zelo, zelo drugačnega. Če sedaj pustimo filozofijo ob strani in se posvetimo krutim dejstvom in številkam,… se začne dogajati čarovnija, ki teslo postavi na podium pri izbiri vsakega nekoliko bolj urbanega kupca.
Cena & sporni doseg – a bodimo realni!
Tesla nikakor ni poceni avtomobil, a vseeno v nekem primerljivem cenovnem razredu kot konkurentje, saj se cena začne pri 57.000 evrih za 60 kWh model z manjšim dosegom in 65,000ユーロ za model z močnejšo baterijo in uradnim dosegom 426 km ter do nedavnega prefromance model P85d za 85.450 evrov. Seveda se z izbiro dodatkov cena avtomobila strmo vzpenja, saj je vozilo v osnovni različici opremljeno “revno” in da je potrebno investirati saj okoli 10.000 evrov, da bo vaša Tesla spodobna, oziorma imela tisto nekaj kar mora imeti vozilo tega razreda serijsko. Razveseli dejstvo, da na ceno ugodno vpliva davčna zakonodaja in olajšave ter subvencije za 電気自動車. In tudi brez-obrestni krediti eko sklada, kjer lahko podjetja na ta način brezplačno financirajo svojo službeno floto električnih vozil. Seštevek vsega pomeni sicer, nekoliko več ukvarjanja z birokracijo, a hkrati možnost zares ugodnega financiranja in nakupa električnega vozila, kot posameznik ali podjetje.
Mnogi tesli očitajo doseg, ki je uradno okoli 426キロ, a se v realni vožnji dokaže, da z teslo prevozite nekje 350 do 380 kilometrov normalne vožnje. Če boste za volanom prvič pa po vsej verjetnosti še kakšen kilometer manj, saj boste z veseljem pritiskali na “naprej” pedalko, ki omogoča občutke, ki jih vozniki prej nismo doživljali. Potrebno pa se je prav zares vprašati, kolikokrat na letni ravni se znajdete v situaciji, ko v kosu prepeljete več kot 350 kilometrov in se nato še isti dan vračate na izhodiščno točko. Teh situacij je pri večini povprečnih voznikov izjemno malo in se zgodijo v nekaj scenarijih letno.
Zato boste s tem dosegom v prostih vikendih brez skrbi obiskali italijanski Grado ali naš priljubljeni Portorož, pokukali sosedom Hrvatom v Opaijo, ali obiskali Gradec v Avstriji. Pri tem pa naj opozorim, da v teh mestih že obstaja možnost polnjenja električnih vozil tako v okviru javne infrastrukture kot v okviru zasebnih polnilnic v lasti turističnih organizacij. Tako, da se boste z malo načrtovanja lahko kaj hitro izognili situacijam kjer bi morali varčevati z elektriko, saj boste na poti tako ali drugače našli polnilno mesto. Vse skupaj pa seveda zahteva nekaj premišljen-osti in kalkulacij ter ne omogoča iste ravni brezskrbnosti kot vožnja na fosilna goriva. A boste vse skupaj pozabili, ko se boste vozili mimo bencinskh črpalk, kjer vozila istega razreda za isti doseg na primer 350キロ trošijo nekje med 45 in 50 evri. Vi pa boste za polen “rezervoar” energije plačali okoli 6 evrov v kolikor boste Teslo vselej “točili” iz vtičnice v lastni garaži. Namreč v Ljubljani lahko električno vozilo polnite na mnogih mestih brezplačno, še več. Podjetje テスラモーターズ je že postavilo brezplačni hitri polnilni center, kjer popolnoma izpraznjeno Teslo napolnite v pičlih 45 minutah. Ja prav ste slišali, vozilo se polni s hitrostjo 535km/h. Kar v praksi pomeni, da popolnoma izpraznjeno テスラ napolnite v pičlih 45 minutah med tem pa popijete kavo in napišete kakšen hiter email. Kava ni brezplačna, je pa brezplačna energija, ki se med tem pretaka v vašo Teslo in to je več kot odlično.
Oblika – niti ne tako senzacionalno, a z odličnim razlogom
テスラS nikakor ni najlepši avtomobil na svetu! Spogleduje se z nekaterimi jaguarji in jo lahko marsikdo na prvi pogled zameša s kakšnim drugim vozilom. A… vseeno premore zadosti šarma in oblikovne odličnosti, da povprečnega oblikovnega gurmana ne pusti ravnodušnega. Avtomobil je sestavljen precizno, detaili se ne zdijo ceneni in na splošno vozilo deluje kot resen konkurent najboljšim. V notranjosti se zgodba nadaljuje, a se vseeno zdi, da prav tu テスラ kljub inovativnosti oblikovnih prijemov nekoliko zaostaja za vozili premijskega razreda. Zdi se kot da zgodba nekako ni v celoti zaključena. Zdi se kot, da nekaj manjka. A na drugi strani テスラ prinaša tako zelo veliko novega, da te inovacije v celoti kompenzirajo občutke “praznosti” pri oblikovanju notranjosti. Tako še nihče ni mogel mimo ogromne “table” za upravljanje z vsemi funkcijami vozila, ki zares deluje odlično in precizno. テスラ tako ne premore praktično nobenega gumba v notranjosti saj voznik vse funkcije in še več upravlja prav preko te “table”.
外観 テスラ je v celoti podrejena koeficientu zračnega upora in trenutno Tesla predstavlja avtomobil z najnižjim koeficientom zračnega upora. Tudi zaradi tega je nekoliko bolj konvencionalno oblikovana, kar pa ne pomeni, da je dolgočasna. Zanimivi so ročaji, oziroma kljuke vozila, ki se “pogreznejo” v karoserijo in postanejo del “telesa” vozila. Vse z namenom čim manjšega upora.
Množica 詳細 se zlije v celoto, ki navduši. Kot navduši najbolj “nenavadna” prostornost notranjosti, kjer je vse drugače kot v obstoječih vozilih. Namreč tehničnega dela vozila je izjemno malo, oziroma je v celoti skrito v podvozje. Relativno majhen, pravzaprav neverjetno majhen je elektromotor Tesle, ki je skrit za zadnjo premo. Tako, se kar naenkrat ponuja izjemno velik prtljažni prostor zadaj, kjer je v dnu prtljažnika skrit sistem dveh “pomožnih sedežev”, tako da je テスラ 正式に registrirana za 7 oseb. Ker ni motorja spredaj, pa lastniki Tesle v prednji del natlačijo skoraj toliko kot bi drugače ob posebnih priložnosti družinskih dopustov, lastniki klasičnih avtomobilov, vozili na strehi. テスラ je vsekakor najbolj prostorna limuzina in si v tem segmentu in si v segmentu prostornosti zasluži mnogo plus točk.
Vozna dimamika – dan, ko sem pokopal motor z notranjim zgorevanjem
Kot ljubitelj avtomobilskega zvoka in vonja hlapov sem nekoliko dvomil v to, da me lahko električni avtomobil prepriča v sami vozni dinamiki do tem mere, da bi se za njega brez pomislekov odločil takoj v kolikor bi mi nekdo na mizo položil ključe Tesle v konkurenci njenih treh germanskih premi-um konkurentov. Takoj in brez pomislekov bi izbral najbolj nenavaden ključ na mizi.
Pospeški – navor 100% od 100%
Ne glede na razvoj tehnike in avtomatske menjalnike, ki so v premium razredu izjemni, Tesla ponudi vozne užitke, ki jih ne ponuja na ta način pravzaprav nihče. Tako ponudi 100% navora, ki znaša kar 600 Nm v vsakem trenutku. Tako je izjemen užitek, ko se na avtocesti peljete 120km/h in zagledate rdečo pošast z napisom 911 na zadku. Pripeljete vštric in se odpeljete vse do vrtoglavih hitrosti, brez kakršnega koli vložka “voznikove” energije in napenjanja mišic. Vse kar uporabljate je desna noga, ki ji besno sledi Tesla S. Voznik v 911 je praktično nemočen, kljub veliki volji, ki jo ima do tega, da bi vas dohitel. テスラS namreč prav zares na tem področju nima prave konkurence.
V celoti se gre zahvalit 600 Nm navora, ki je na razpolago v vsakem trenutku ter 416 konjskih moči, ki so na realnem dopingu električne energije. Dobrih 5 sekund pospeška do 100 km/h pa zgovoren podatek, ki mu “bencinci” in “dizelaši” lahko sledijo le v višjih cenovnih razredih od cenovnega razreda Tesle.
Aston Martin Rapid S v primerjavi s Tesla S (video)
V ovinkih in na ravnici
テスラS je nekaj kilogramov lažja od Mercedesa razreda S in tehta 2.108 kilogramov. Teža se načeloma pozna, a vendar zaradi konfiguracije in namestitve baterije po celotnem dnu avtomobila, ta teža niti ni tako zelo moteča. Konec koncev, se mora s podobno spopasti praktično vsak njen konkurent v primerljivem razredu. Avtomobil suvereno sede v ovinek in ne beži iz njega nepričakovano. Celo več, zdi se da ga voznik lahko izjemno pred-vidljivo kontrolira. Nekoliko veselih preglavic nam je na trenutke povzročal zadek, ki ga odlično krotijo elektronski sistemi, a je vseeno na trenutke uspel zaplesati salso, ki navdušuje. In prav ta “salsa” zadka Tesle S, nam govori zgodbo, da bo vožnja z električnimi vozili prav tako zabavna kot z motorji na notranje zgorevanje. Pri tem pa po pravici povedano nismo pogrešali zvoka motorja, kot ga pogrešajo mnogi. Namreč テスラ povzorča zvoke in ni neslišna, kot ni neslišen zvok električnega motorja. Je le drugačen in atipičen od obstoječih zvokov avtomobilov. Urbana legenda namreč pravi, da je Tesla ni slišna, kar pa lahko označim kot eno večjih neumnosti in neresnic, ki se jih zapisuje na račun električnih vozil. Oziroma kot eno od njihovih pomankljivosti. To je približno takšna izjava, kot bi nekdo izjavil, da pogreša romantično sopihanje parne lokomotive in to leta 2014. Avto povzorča zvoke, le ti so resnično drugačni in za odvisneže od bencinskih hlapov bo potrebno privajanje.
Bi zapeljal Teslo S: Rezervacija termina
Številke, ki govorijo zase – in Tesla je logična prihodnost
Največ novih registriranih vozil na Norveškem je prav modelov テスラS (februar 2014) , največ prodanih vozil v premijskem razredu leta 2013 (USA), kjer je テスラ 前 Mercedes Benz S razredom za dobrih 4000 prodanih enot. In še in še, potrjuje vizijo vizionarja イーロン・マスク, da je doba električnih vozil tu in da je mogoče preklopiti na zeleno že danes. Vse nagrade, prodajne številke, razprodanost zaloge vozil modela S, govore, da so se svetovni intelektualci že odločili, da je elektrika način mobilne prihodnost.
Motor Trend je naredil primerjavo med Tesla S in Mercedes S (video)
Pri kupcih テスラ gre za “geeke” in preračunljivce, ki so si v svoji kalkulaciji odšteli in sešteli pluse in minuse in prišli do rezultata, ki v prid govori Tesli S. Nakup Tesle S je predvsem racionalen nakup, saj vas elektrika stane na letni ravni prevoženih 25.000 kilometrih, le dobrih 530 evrov. Ta znesek lahko zmanjšate v kolikor boste vozilo večkrat polnili zdoma na kar lepem številu brezplačnih polnilnih točk. Tako za “pogonsko” gorivo ne boste plačevali na bencinskih postajah in s tem prav mogoče tudi nekaj prihranili. Rednih servisov praktično ni, oziroma so kontrolni servisi, ki pa jih nekateri lastniki テスラ praktično ingorirajo, saj so do določene mere zasoljeni in celo nepotrebni. Na letni ravni naj bi pri povprečnem vozniku teh stroškov za okoli 1000ユーロ, kar je zopet primerljivo z avtomobili na notranje zgorevanje in ne presega zneskov vzdrževanja limuzin premium razreda v prvih letih.
Seveda pa vse le ni tako zeleno in postavlja se mnogo vprašanj. Eno od takih je vsekakor življenjska doba baterij, za katero Tesla sicer daje garancijo 8 let brez omejitve kilometrov. Menjava celotne baterije danes stane 8900 evrov, Tesla pa naj bi po nekaterih kalkulacijah izgubljala 2 – 4% odstotke celotne kapacitete na letni ravni. To bi pomenilo, da bi v 8 letih izgubila nekje 20% dosega. Kar načeloma ni takšna katastrofa. Če pa verjamemo v razvoj in napredek pa smo lahko prepričani, da boste v 8 letih lahko baterijo zamenjali za takšno, ki bo stala manj in bo imela boljši doseg. Namreč smo pred prebojem novih tehnologij baterij, ki bodo cenejše in bolj zmogljive. Tudi zaradi vse večjega trenda 電気自動車, ki jih bodo v kratkem ponujali pravzaprav vsi večji avtomobilistični proizvajalci. Večja potreba in povrpaševanje pa praviloma narekuje hitrejši razvoj tehnologij.
テスラS je kljub vsemu pozitivnemu, avtomobil za pogumne in napredno misleče. S sabo prinaša del prihodnosti že danes. In prav zaradi tega je テスラS tako zelo drugačna od povprečnega avtomobila. Avto navduši s karizmo in idejo, a prepriča predvsem z občutki na cesti. テスラモーターズ ne počiva in že pripravlja modelno ofenzivo za leto 2015. Tako se je pred kratkim modelni paleti pridružila Tesla S P85D (preformance), ki prinaša 4WD in še boljše preformančne podatke. Napovedan pa je tudi model Tesla X – družinski enoprostorec, ki naj bi ga kupci lahko zapeljali koncem leta 2015. Prav tako pa se potihem in na forumih napoveduje tudi nekoliko večji “facelift” modela テスラS, takoj v začetku 2016. Začeli pa so tudi z gradnjo nejvečje tovarne baterij na svetu v zvezni državi Nevada.
S testom Tesle S se je saj v mojih očeh pričelo obdobje, kjer se počasi, a sigurno poslavlja motor z notranjim zgorevanjem. Preteklo pa bo še kar precej časa, da se bo industrija spremenila. Tesla pa bo vsekakor ostala zapisana v zgodovino, kot model, ki je stopil ob bok legendarnemu Ford T modelu in zaznamoval neko novo obdobje.
詳しくは:
http://www.teslamotors.com/
Bi rad zapeljal Teslo S?
V sklopu predstavitve storitve Autobroker.si so vam pripravili prav posebno priložnost. Prvi v Sloveniji omogočajo vsem zainteresiranim doživetje z najbolj vročim 100% električnim vozilom Tesla Model S 85.
Rezervacija tvojega termina
購入 テスラS preko podjetja AutoBroker by Kreativni najemi