FBピクセル

ダカールラリー 2020: ダカール耐久レースについて知っておくべきことすべて

耐久競技パリ・トゥ・ダカール・ラリー2020、略してダカールは、世界で最も過酷なオフロード・モータースポーツの1つと考えられています。今や伝説となったこの競技は 13 日間にわたって開催され、その間に競技者は最長 14,400 キロメートルの距離を走行します。

Dakar je pravzaprav vztrajnostno 競争 v vožnji z različnimi prevoznimi sredstvi po neizprosnem フィールド, v razdalji, ki je velikokrat daljša od tiste, ki jo lahko izmerimo na poti med Los Angelesom in New Yorkom ter nazaj. Vse to v popolni zaščitni 装置žgoči . Vse skupaj poteka 12 dni, poleg teh pa je na voljo še 1 dan ために 休み.

V vseh teh letih je izmed vseh motornih koles, terenskih športnih avtomobilov, štirikolesnikov in drugih udeležencev tekmovanja približno 50 odstotkov “omagalo” pred ciljem. V najhujših letih je odstotek tistih, ki so prišli do cilja, padel na vsega 20パーセント. Najpogostejši vzroki za odstop so 怪我, mehanične 故障, skoraj vsako leto pa so tudi smrtne žrtve. Teh je bilo do zdaj že več kot 70.

Nastanek Dakarja

Za nastanek Dakarja bi lahko okrivili srečen, ali pa tudi nesrečen splet okoliščin. Leta 1977 se je francoski dirkač Thierry Sabine udeležil tekmovanja Abidžan–Nica in se medtem 失った v puščavi Ténére v južni centralni Sahari. Medtem ko je želel najti pravo pot, je pomislil, da sta okolje in neizprosni teren kot nalašč za naporno vztrajnostno tekmovanje. Po vrnitvi v civilizacijo mu misel na puščavo ni dala miru in tako je z nekaj truda 26. decembra 1978 182 tekmovalcev že čakalo na startu prvega tekmovanja ParizDakar. To je bilo dolgo 9.920 kilometrov, ciljno črto pa je prečkalo le 74 tekmovalcev.

Z leti je Dakar rasel po サイズprepoznavnosti, s tem pa privabljal najboljše dirkače in sponzorje z globokimi žepi. Leta 1986 je bilo tako imenovano ‘črno leto’, ko so se v nesreči helikopterja smrtno ponesrečili Thierry Sabine, ob njem pa še novinar, francoski pevec, radijski operater in pilot. Ustanovitelj se je žalostno poslovil, njegova zapuščina pa je živa še danes.

Zgodovina tras Dakarja

Večino let se je tekmovanje odvijalo v ヨーロッパAfriki, na relaciji med ParizomDakarjem. Da bi zmanjšali število tekmovalcev, so leta 1992 uvedli sledenje z GPS za motorna kolesa in avtomobile. Tistega leta se je cilj prestavil v južnoafriški Cape Town。年 1995 se dirka prvič v zgodovini ni začela v Franciji, čast je pripadla španskemu mestu Granada。年 2000 se je tekmovanje končalo pri piramidah v Gizi。年 2007 se je Dakar začel v リスボン, leta 2008 pa je bil odpovedan zaradi groženj islamske teroristične organizacije Al Kaida. Posledica je bila, da so od leta 2009 tekmovanja potekala v Južni アメリカ, po državah, kot so チリ, ボリビアアルゼンチン.

Dnevna rutina Dakarja

Na tekmovanja se vozi po 1つ etapa の上 , posamezne etape pa so v povprečju dolge med 800880 kilometri. Cilj vsake etape je v tako imenovanem bivaku, velikem ‘oporišču’, v katerem imajo tekmovalci prostore za počitek, tovarniške ekipe pa čas za popravilo prevoznih sredstev. Zaradi ogromnih razdalj, ki jih morajo tekmovalci prevoziti v enem dnevu, je prilagojen tudi sistem točkovanja. Čas še vedno igra največjo 役割, poleg tega pa so pomembna točno določena mesta na trasi, mimo katerih se mora tekmovalec peljati. Če それは懐かしい določeno mesto, se bo to poznalo v časovnem pribitku.

Dovoljena vozila

Na izjemno zahtevno progo se lahko v tekmovanju Dakar podajo različni tipi prevoznih sredstev. Tekmuje se s hitrimi フィールドのもの , štirikolesniki, avtomobili, razdeljenimi v kategorije puščavskih bagijev in SUV-jev. Pri tem ne smemo pozabiti na motorna バイク分野 tovornjake, ki tehtajo več kot 3,500キログラム. Tekmovanje s tovornjaki se sicer malenkost razlikuje, imajo pa tudi svojo, spremenjeno traso. Vsako prevozno sredstvo mora slediti pravilom razreda, v katero je uvrščeno, v posameznem razredu pa je treba upoštevati prostornino motorja, omejitve teže in še kopico drugih pravil.

Zakaj je tekmovanje Dakar tako ekstremno?

Dakar je postal najzahtevnejša dirka v zgodovini iz več razlogov. Ne samo da morajo tekmovalci vsak dan premagati ogromne razdalje, pri tem morajo prepotovati tudi zahteven teren, na katerem se srečujejo s peščenimi sipinami, blatom, potoki, peskom, zbito zemljo, skalami, globelmiprepadi. Pri tem so tekmovalci izjemno hitri, zaradi česar spremlja tekmovanje 多くの poškodb. Nesreče so pravzaprav “rutina” tekmovanja tako za posameznike kot za tovarniško podprta moštva. Dakar postavi na preizkus vzmetenje, šasijo, motor, tesnila, ležaje celo vijakeナッツ. Zahtevni teren prispeva k marsikateri okvari, kar za posameznike, ki jih ne sponzorira tovarniško moštvo, pomeni ure in ure popravil namesto težko zasluženega počitka in spanca.

Priprave na Dakar

Priprave zahtevajo veliko več, kot bi si sprva mislili. Tekmovalci se pripravljajo več let, saj morajo dobro ‘natrenirati’ svoje telo, pridobiti ogromno 状態 そして、 心理的に pripraviti na izjemno napornih 13 dni tekmovanja. Nedavni zmagovalec Dakarja je izjavil, da se je pripravljal s petimi urami vožnje z motornim kolesom na dan. Prav tako zahtevna kot fizična in psihična priprava je zahtevna tudi zapletena logistika. Na start je treba prepeljati prevozno sredstvo, s katerim tekmujejo, skupaj z vsem potrebnim orodjem と rezervnimi deli, in še najpomembnejše, チーム, ki ji morajo prav tako priskrbeti zmogljiva terenska vozila.

Motivacija in rekordi

Kaj žene tekmovalce na tako zahtevno dirko, je težko opredeliti. Denarna nagrada ni izjemna, poleg tega pa večina tekmovalcev niti ne pride do cilja tekmovanja. Od več kot 300 tekmovalcev je vsaj 75パーセント posameznikov takih, ki nimajo podpore večjih proizvajalcev motornih vozil. Večina je na tekmovanju zaradi 願い, da bi preizkusili 私の 国境 in ker pač preprosto uživajo v tem ekstremnem motošportu.

V več kot 40-letni zgodovini Dakarja se je nabralo kar nekaj rekordov. Leta 1991 je francoski tekmovalec Stéphane PeterhanselYamaho osvojil svoj prvi Dakar. Zmago je osvojil tudi v letih 1992, 1993, 1995, 19971998. A kot da to še ni dovolj, je leta 2004 osvojil Dakar še za volanom avtomobila in tako postal prvi na svetu, ki mu je uspelo osvojiti Dakar tako z motornim kolesom kot z 車で. Tudi z avtomobilom je seveda zmagal še nekaj nadaljnjih puščavskih preizkušenj. Do danes je Stéphane Peterhansel človek z največ zmagami na tekmovanju Dakar.

年から 2001 KTM dominira v svetu motornih koles. Bili so zmagovalci Dakarja med letoma 20012019. V kategoriji tovornjakov je najboljši na svetu ruski tekmovalec Vladimir Chagin, ki je nanizal kar 7 zmag. V kategoriji štirikolesnikov je najboljši Marcos Patronelli と 3 zmagami. V istem razredu se lahko ヤマハ pohvali z največ naslovi, saj je dominirala vse od leta 2009 do leta 2019.

Vpliv na produkcijska vozila

Dakar že desetletja ponuja idealen poligon za testiranje nove tehnologije. To je značilno predvsem za motorna kolesa, ki so pripeljala do tega, da imamo danes na voljo več motornih koles, namenjenih zahtevnim terenom in odkrivanju neznanega. Za primer lahko vzamemo motorno kolo BMW G/S, ki je bilo v začetku razvito prav za potrebe Dakarja. Omenjeno smo lahko videli tudi na lanskem sejmu motornih koles EICMA, kjer so med drugim ホンダ, ハスクバーナドゥカティ predstavili koncepte z mislijo na 要求が厳しい 地形冒険.

Dakar 2020

V nedeljo, 5. januarja, se je začel Dakar 2020. Gre za že 42. tekmovanje po vrsti, ki je tokrat prvič potekalo po zahtevnem terenu Saudove Arabije. Tekmovanje se je začelo v mestu Džida, končalo pa se je po težkih, dolgih in napornih 7.456 kilometrih, v mestu Al Qiddiya. Med avtomobilisti je tokrat zmagal španski veteran Carlos Sainz, za katerega je to že tretja zmaga na Dakarju. Zmagovalec v kategoriji motornih 車輪 je tokrat Američan Ricky Brabec. Slovenski predstavnik med motociklisti je bil letos Simon Maričič, ki je zasedel 50. mesto v absolutni konkurenci. Najuspešnejši slovenski predstavnik na tekmovanju Dakar je zagotovo Miran Stanovnik, ki se ga je udeležil kar 18-krat. Njegova najboljša uvrstitev je bila 13. mesto の absolutni razvrstitvi.

詳しくは

詳しくは:
dakar.com

2004 年からあなたとともに

年から 2004 私たちは都市のトレンドをリサーチし、情熱を刺激するライフスタイル、旅行、スタイル、製品の最新情報をフォロワーのコミュニティに毎日お知らせします。 2023 年からは、世界の主要言語でコンテンツを提供します。