私たちは、トリノ近郊で行われた国際プレスプレゼンテーションの一環として、世界で初めてフィアット 500x に出会う機会がありました。これはフィアット ブランドの別の製品であり、感情に立ち返り、イタリアの X 要素を追求するフィアットの哲学の変化を多くの点で示しています。この車は企画、設計、製造がすべてイタリアで行われ、まったくそのままの形で100カ国以上で販売されることになる。フィアットでは、彼らは真の X ファクター、つまり全世界に愛されるイタリアの X ファクターを探しています。
Reinkarnacija modela 500 se je zgodila že davnega leta 2007 in od takrat fiat z njim na globalnem trgu dosega dobre prodajne rezultate. Avtomobil, ki v marsičem posnema ikoničnega 500 その年から 1957 je v tem času dobil večjo družino; brate 500L in XL ter 500c. Tokrat so nam Italijani predstavili mestnega križanca s terensko genetiko と petstotici dodali črko še バツ.
500X
Fiat 500x stopa v izjemno dinamičen in hitro rastoč segment mestnih terencev, oziroma križancev kot je nissan juke, renault captur, peugeot 2008, opel mokka, nova honda HR-V in seveda njegov direktni naravni konkurent mini countryman. V segment, po besedah vodilnih pri fiatu, prinaša もっと oblike, tehnologij in substance.
Gre za popolnoma nov produkt, ki je tehnološko zasnovan na novo in s predhodniki modelne linije 500, nima veliko skupnega. V segment poleg italijanske-ga šarma prinaša tudi tehnološke presežke, ki jih vidimo predvsem v pogonu 4×4, kjer je večino mehanike sposojene pri blagovni znamki, oziroma bratrancu s katerim si deli mehaniko – jeepu 反逆者. Tako bo na tem segmentu saj po prvih vtisih sodeč brez težav pometel s konkurenco.
Italijanski kroj
Oblikovalci so ustvarili izjemno všečno karoserijo, ki v mnogo podrobnostih še vedno povzema linije legendarnega 500 in s tem ohranja svoj italijanski x faktor.
500x je konkreten v svoji pojavnosti na cesti in ko ga postavimo ob bok mini countrymanu ne izpade prav nič manjši ali manj premijski. Ta občutek “vrednosti”, 500倍 pridobiva skozi mnogo malih detajlov na sami karoseriji in odličnim celostnim oblikovanjem. Tovrstne malenkosti ga dvigujejo na višji nivo. Ko vozilo postavimo ob bok svojima bratoma 500 と 500L, se zdi, da ima バツ だけでなく X faktor, temveč nekaj več. Zgodba se nadaljuje tudi v notranjosti vozila, ki kipi od zanimivih oblikovnih sladkorčkov, ki ga delajo tako zelo urbanega in na nek način drugačnega od razrednega povprečja. Materiali so boljši na otip, kombinacije struktur in materialov pa kakovostnejše od bratov iz modelne družine 500.
Modra tabletka pod motornim pokrovom
V 500倍 pod motornim pokrovom ni šale. 500倍 nikakor ne bo s “konji” podhranjen avtomobil. Na voljo je 8 motorjev. Štirje bencinski in štirje dizelski agregati z razponom moči od 95 konjev do zanimivih 187 konjev v izvedenki Tigershark MultiAir2. Motorji so posodobljeni stari znanci koncerna fiat, ki v 500x po prvih vtisih odlično opravljajo svojo nalogo.
続きを読む: Fiat 500X – Italijanska zgodba o mestnem terencu
Prve kilometre smo nabirali z dvema motorjema, ki bosta po vsej verjetnosti globalno in tudi na našem trgu najbolj zanimiva.
Tako smo vozili bencinski motor z oznako 1.4 Turbo MultiAir2, ki je iz sebe iztisnil 140 konjskih moči in je moč na cestišče prenašal preko ročnega 6 stopenskega menjalnika. Motor je izjemno odziven in razpolaga z veliko navora pri relativno nizkih vrtljajih motorja. 230 Nm navora doseže že pri 1750 vrtljajih v minuti. V praksi to pomeni izjemno elastičnost motorja in dobre preformance, ki se izrazijo tudi v številkah, saj s tem motorjem 500倍 から加速する 0 km/h に 100km/h ピンチで 9.8 数秒で終端速度に達する 190 km/h. Pri tem pa naj bi v povprečju porabil 6リットル goriva. Ter motorjem 2.0 Multijet II s 140 konjskimi močmi in 350Nm, ki ju doseže že pri 1750 vrtljajih v minuti. Motor je deloval v kombinaciji z 9 stopenjskim menjalnikom, ki je serijski pri najmočnejših različicah motorjev in dosega popolnoma identične preformačne številke kot 1.4 Turbo MultiAir2.
Vozna dinamika je zanimiva saj 500倍 pusti izjemno dobre občutke, ki jih lahko opišemo kot igrive in takšne, ki vozniku vlivajo zvrhano mero samozavesti. Motor 2.0 Multijet II je deloval v sodelovanju s 4×4 pogonom in pri vozni dinamiki ni puščal dvomov o tem da so inženirji opravili izjemno delo na področju voznih karakteristik. Le te so vsekakor na najvišjem možnem nivoju in na primerjani ravni celo boljše kot pri neprosrednem konkurentu mini countrymanu. Seveda gre tu za individualni okus, ki pušča možnost interpretacije. Mehanika 500倍 pri pogonu 4×4 pusti pozitiven vtis tudi na terenskem preizkusu, kjer vozilo ne pusti dvoma, da je v sorodu z blagovno znamko ジープ.
Dolce vita
イタリア人 znani po svojem hedonizmu, so pripravili avtomobil, ki ga z izrazom “dolce vita” najlažje opišemo kot način življenja. Gre za urbanega sopotnika vsem tistim, ki želijo in zahtevajo čustven izdelek v svoji garaži. 500x nakazuje željo fiata, da postane čustvena blagovna znamka na višjem nivoju. Zato ne čudi strategija cene, ki je postavljena višje od pričakovanj, a vseeno logična, saj 500倍 na vseh nivojih odskoči od razrednega povprečja. Cene 500倍 se začnejo pri 17.500 evrih in se za najbolje opremljeno različico končajo pri dobrih 30.000 evrih. Vsekakor nek drug razred za blagovno znamko, ki smo jo vselej poznali kot eno najbolj dostopnih blagovnih znamk. A, v življenju je vselej tako, da dobre stvari nikoli niso poceni. Fiat tako upravičeno stavi na tisti znani italijanski x faktor, ki ga ljubi cel svet in je za njega velikokrat pripravljen plačati nekaj več.
以下のアンケートで - 今年の自動車イノベーションに投票してください - 2015
[合計投票 ID=138905]
詳しくは:
フィアット.si
Ob začetku prodaje fiat pripravlja posebno prodajno akcijo 2000 avtomobilov 500x s popustom 3500 evrov. Prodaja in rezervacije naj bi potekala izključno online.
詳しくは: 500x.fiat500.com/it-IT/