電気自動車の充電器市場にはさまざまなオプションが溢れています。そのため、新しい電気自動車を充電するためのオプションの概要を作成しました。
Nakup polnilnice za vaš električni avtomobil bo potekal vzporedno z nakupom vašega novega avtomobila, zato smo zbrali nekaj informacij. Najprej osnove e-mobilnosti! Velikost baterije električnega avtomobila se meri v enoti kWh. Povprečni električni avtomobil srednjega cenovnega razreda ima nekje 60kWh veliko baterijo (Cupra Born, ID.3). Večji in dražji avtomobili pa okoli 80 kWh (ID.4). Obstajajo tudi takšni s 100kWh ali več (Mercedes-Benz EQS). Povprečna poraba električnega avtomobila (govorimo o povprečju v vseh letnih časih, pri različnih temperaturah) je 20 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Manjši avtomobili porabijo okoli 18 kWh, večji, težji in “bolj” SUV lahko tudi 22 kWh in več.
Video: Kakšno domačo polnilnico za električni avto izbrati?!
Torej če imate avtomobil z baterijo 60kWh, boste z enim polnjenjem baterije v povprečju naredili približno 300 kilometrov. To so okvirni izračuni, ki so osnova za izbiro domače polnilnice. Pri slednjih je namreč pomemben čas, ki je potreben za polnjenje baterije določene velikosti.
1. Polnilnica, ki je del opreme vsakega električnega avtomobila
Vsak avtomobil ima dodan polnilnik, ki vam omogoča polnjenje iz klasične domače vtičnice, v katero vključite tudi sesalec ali multipraktik. Iz takšne vtičnice se baterija polni s hitrostjo približno 2.3 kWh na uro. To pomeni, da boste avtomobil s 60kWh baterijo napolnili v 24-ih urah. Pri manjših električnih avtomobilih, ki imajo baterijo okoli 25 kWh, bo ta polnilnica zadosti, saj boste avtomobil napolnili v 10 urah.
2. Prenosna polnilnica, univerzalna polnilnica
Če vaša garaža premore industrijsko vtičnico, na katero ste že priklapljali zahtevnejše in bolj potratne delovne aparate (mešalci za beton) in za njo stoji ena faza in 32A varovalka, potem boste avtomobil lahko iz tovrstne vtičnice polnili s hitrostjo 7,4 kWh. Tako instalacijo imajo predvsem novejši objekti. V tem primeru boste lahko kupili “prenosno” polnilnico, ki jo boste uporabljali za polnjenje vozila doma in tudi na poti. pred daljšim potovanjem jo boste enostavno pospravili v prtljažnik avtomobila.
S to 7,4 kWh “prenosno” polnilnico boste prazno baterijo vašega 60 kWh avtomobila napolnili v približno 8 urah. Torej čez noč ali med delom v službi.
Ta možnost polnjenja je sicer med boljšimi, ker se vozilo polni relativno hitro, hkrati pa zadosti počasi, da je baterija optimalno vzdrževana. A o vzdrževanju baterije oziroma ravnanju z baterijo v naslednjem prispevku.
Še ena opomba, ki je precej nujna. Za vse, ki še niste lastniki električnega avtomobila in s tem niste seznanjeni.
Baterijo električnega avtomobila se načeloma polni le do 80 odstotkov kapacitete, predvsem zaradi ohranjanja življenjske dobe baterije. Baterijo napolnimo do 100% le pred načrtovano daljšo potjo in še to le kakšno uro ali dve pred odhodom. Pravilo je, da ima baterija čim manjkrat največjo obremenitev.
Ker baterijo avtomobila običajno polnimo le do 80 odstotkov, se posledično krajša čas polnjenja baterije.
3. Klasična 11 – 22 kWh domača polnilnica za električni avtomobil
Večina električnih avtomobilov omogoča polnjenje na dvosmernem toku do 11 kWh, nekateri pa tudi do 22 kWh. Vendar večina “glavnih” varovalk oziroma kombinacij na trifaznem toku zmore približno 14 – 15 kWh, zato bodo z možnostjo 22 kWh doma lahko polnili le redki. S polnilnico, ki polni s 11 kWh, boste avtomobil z baterijo veliko 60 kWh napolnili v 4 – 5 urah. To pomeni, da boste vsako uro polnjenja pridobili približno 65 kilometrov dosega.
Pri tej domači polnilnici za električni avto je potrebno biti pozoren na dve zadevi:
- 初めて: Najpomembnejše pri izbiri domače polnilnice je, da polnilnica omogoča komunikacijo z vašim omrežjem preko posebnega “load balancing modula” in tako dinamično prilagaja hitrost polnjenja glede na hkratno potrošnjo električne energije vašega stanovanja ali hiše. V nasprotnem primeru bi pri porabi več kot 14 – 15 kWh, pri sočasno vključenem pralnem stroju, indukcijski plošči ter polnilnici avtomobila, prišlo do preobremenitve omrežja in sledila bi odpoved glavne varovalke. Zato mora vaša polnilnica zaznati obremenitve omrežja in se tem obremenitvam tudi prilagajati ter po potrebi zmanjšati moč polnjenja avtomobila.
- 2回目: Domača polnilnica za električni avtomobil naj omogoča uravnavanje omrežje, ni pa potrebno, da je povezava z internetom. Večina nastavitev povezanih s polnjenjem baterije, kot so naprimer urniki polnjenja in podobno, se nastavljajo na samem avtomobilu, ki je vselej povezan z internetom in bi tako bilo popolnoma odveč nastavljati to še na sami polnilnici.
Če električni avtomobil ni vaš primarni avtomobil pri družini, potem niti ne vidimo potrebe po vgradnji 11 kWh polnilnice, saj imate vselej na razpolago še drugo vozilo. Če pa električni avtomobil nameravate uporabljati kot “prvi” avto, pa bo tovrstna polnilnica nujna tudi zaradi samega udobja. Seveda je vse odvisno tudi od dosega in kapacitete baterije vašega vozila.
City Magazine Slovenija、情報チャンネル T2、および Jan Macarolo のすべてのソーシャル チャンネルで一連のビデオ エピソードをフォローすることができます。おそらく毎週日曜日午後6時から7月15日まで、続きは秋学期に行われます。
ポッドキャスト: 初めての電気自動車
このシリーズをフォローするには、Facebook コミュニティやその他のオンライン チャネルで Jan Macarolo に参加し、このコンテンツを共同作成してください。
LEAS – スロベニアの電気自動車所有者
あなたは新しい電気自動車オーナーですか? e-モビリティに興味がありますか? それとも単に興味がありますか?新しい電気自動車の購入をお考えですか?その後、LEAS FB グループに参加して、e-モビリティに関する情報を読んで共有してください。私たちは力を合わせて、電気自動車オーナーの最大のコミュニティを構築します。