現代の自動車にはもう英雄的な物語はないと考えているなら、ロータス エミラ クラーク エディションについて聞いたことがないということになります。シートベルトを締めてください。物語は 1965 年まで遡ります。ロータス エミラ クラーク エディション (2026) は、わずか 60 台しか販売されないため、非常に希少です。
OK, začnimo z osnovami. Če ne veste, kdo je Jim Clark, potem si vzemite 10 minut in preverite na YouTube. Človek ni bil le dirkač – bil je stroj. Leta 1965 je osvojil svetovno prvenstvo Formule 1, zmagal na Indy 500 (ja, tisti), pobral naslove v Formuli 2, Tasman Series in še malo za šalo v Lotus Cortini. Današnji vozniki ob tem dobijo mišični krč v volanu. Tudi zato je Lotus Emira Clark Edition pravi poklon te legendi.
In Lotus? Oni niso pozabili. Zato so v sodelovanju z Jim Clark Trustom naredili nekaj prav posebnega. Nekaj, kar bi si Clark z veseljem pripeljal v domačo garažo.
Lotus Emira Clark Edition: zunanjost, ki kriči: “Legenda se vrača”
Lotus Emira Clark Edition izgleda kot poklon in umetniška inštalacija hkrati. Clark Racing Green barva, rumeni trakovi kot pri zmagovalnem Type 38, črna streha in detajli, ki bi jih še Stirling Moss pozdravil z nasmeškom.
Piko na i dajo rumeni izpuhi, modro anodiziran pokrov za gorivo (ker zakaj pa ne?) in ročno poslikane linije, ki gredo dobesedno okrog celega avta. To ni samo retro – to je dirkaški heritage na steroidih.
Kabina za prave romantike
Odpreš vrata, in bum – rdeč voznikov sedež v Alcantari, črn sovoznikov, kot da bi bili v dveh različnih zgodbah. Lesen prestavni ročaj, podpis Jima Clarka na armaturni plošči, šiviljski tartan iz Škotske na oznakah in karbonski prag z napisom “1 of 60”. Ne, ni kopija. Je original. Vse do ročno izdelane usnjene potovalne torbe, ki pride zraven. Ja, tudi ona je “Lotus Emira Clark Edition”.
Lotus Emira Clark Edition: Pod pokrovom? Mašina, ki ima karakter
Lotus Emira V6 – 3,5 litra, šest valjev, kompresor in 400 konjev (298 kW), povezanih s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in limited-slip diferencialom. Pospešek? 0–100 km/h v 4,2 sekunde. Končna hitrost? 274 km/h (170 mph). In kar je najbolj pomembno – vozniški občutek je še vedno surov, mehanski in poln občutka. Kot bi vozil pravo dirkalno igračko iz 60-ih, ampak s sodobnim ESP-jem v ozadju, če se ti roka preveč trese. Tudi to je Lotus Emira Clark Edition.
Cena in (ne)dostopnost
V Veliki Britaniji boš za tega lepotca odštel £115.000. V Nemčiji okoli 140.000 €. V ZDA? Žal ne. Lotus je zaradi carin tam trenutno stopil na zavoro. Kar pomeni, da je ta avto še bolj redek. In če imaš srečo, da ga dobiš – o, verjemi, si eden izmed redkih.
Zaključek: Ni vsak dan legenda, in točno to je point
Lotus Emira Clark Edition je tisti redki primer avtomobila, kjer ne govorimo samo o konjih, številkah in sekundah. Govorimo o čustvih, spominih in sanjah. Je poklon vozniku, ki je premikal meje in ustvarjal zgodovino, in hkrati avto, ki jo zna prebuditi v tebi.
Ne, ta avto ni za vsakega. Ni praktičen. Ni najcenejši. Ampak je točno to, kar bi Jim Clark vozil danes – z levim stopalom na sklopki in z desnim na poti do zmage.