あなたも新しいスマートフォンを目のリンゴのように大切にしていますが、その後、新しいモデルが登場すると、突然それが手から落ち始め、気にしなくなります。いいえ、それは偶然ではありませんし、偶然でもありません。科学は、私たちが何か新しいことを望んでいるためにそれを完璧に行っていることを発見しました。
研究, ki so jo opravili pri Colombia Business School, je ugotovila, da ljudje začnejo manj paziti na svoj pametni telefon, ko se na trgu pojavi nov model, saj tako lažje upravičijo nakup novega, če je ta fizično poškodovan, kot pa, če je zgolj ‘prejšnji’ model. Znanstveniki temu fenomenu pravijo upgrade effect (učinek nadgradnje).
続きを読む: 本物のウサギがスマホカバーに
Tega se dobro zavedajo tudi znamke, sicer izdelkov verjetno ne bi lansirali kot po tekočem traku. Študija se je opirala na podatke IMEI Detective o izgubljenih 3000 iPhonih, ki kažejo na porast izgubljenih iPhonov v času, ko se bliža predstavitev oz. izid novega modela (glej spodnji graf). Drugi del študije je temeljil na anketi 602 mobilnih uporabnikov, ki je pokazala, da se ljudje začnejo do naprave vesti manj skrbno, bolj ko se bliža novi model.
Raziskava, naslovljena Be Careless with That!” Availability of Product Upgrades Increases Cavalier Behavior toward Possessions, poleg tega ugotavlja, da fenomen ”upgrade effect” ni omejen zgolj na pametne telefone. Podobne vzorce vedenja opažajo tudi pri ravnanju s skodelicami, kozarci in celo šamponi (!?).
研究の詳細:
journals.ama.org