모델 개발과 함께 미국 전기 자동차 제조업체 Tesla는 다른 경쟁사들이 전기 세단, SUV 및 고급 스포츠카 개발을 시작하도록 거의 강요했습니다. 중국에서는 상황이 다르다. 테슬라의 영향력이 국내 전기차 제조사들에 의해 눈에 띄게 가려졌기 때문이다.
Na avtosalonu v Pekingu smo bili lahko priča konceptnim 그리고 새로운 것들 serijskim modelom električnih avtomobilov. Tam je bila celo Tesla, s svojim modelom 3, čeprav se bo uradna prodaja na kitajskem trgu začela šele prihodnje leto. Logično je, da se Tesla spogleduje s kitajskim trgom električnih avtomobilov, saj se pričakuje, da bodo tam izdelali prek 4,5 milijona električnih avtomobilov do leta 2020. Kitajska vlada vlaga v razvoj in spodbuja prebivalstvo k nakupu z raznimi subvencijami. Vas zanima, kateri so trenutno najbolj vroči ‘igralci’ na kitajskem električnem trgu?
1. Byton
Byton je na kitajskem avtosalonu v Pekingu naznanil prihod nove limuzine, predstavil pa jo bo junija na azijskem sejmu CES v Šanghaju. Limuzina bo osnovana na že obstoječem SUV-ju, ki je že tako konkurenčen Teslinemu modelu X. Limuzina naj bi šla v proizvodnjo v letu 2021, njej pa naj bi sledil še 7-sedežni enoprostorec.
2. BYD- Build Your Dreams
BYD, ki je med drugim občutno 더 큰 proizvajalec električnih avtomobilov kot Tesla, je predstavil električni koncept E-SEED. Poleg tega ponujajo električni 택시 E6, ki porabi za polnjenje okoli 2시간 in ima okoli 400킬로미터 dosega. V prejšnjem mesecu smo bili priča sodelovanju med podjetjema BYD in Daimler. Produkt sodelovanje je električni avtomobil Denza, ki bo cenovno umeščen tako visoko, kot je umeščen Teslin model 3.
3. BAIC
BAIC je večji proizvajalec električnih avtomobilov, ki je ravnokar kupil še enega večjega kitajskega proizvajalca BJEV. Podjetje je v lasti države in ima v svoji ponudbi E-Series kar 4 različne električne avtomobile. Imena so, kakopak, povsem ‘elektronska’, kot na primer ES210, EV150, EV160 in EV200.
4. Zhidou
Zhidou se je podal v drugo smer in se usmeril na ‘mini’ avtomobile. V ponudbi imajo model D2 in še dve drugi majhni različici. Ti avtomobili so namenjeni predvsem mestnemu življenju, ozkim ulicam in pomanjkanju parkirnega prostora.
5. Changjiang EV
Changjiang EV se je proti Tesli postavil z avtomobilom eCOOL. Gre za kompaktno limuzino z 낮은 ceno. Maksimalna hitrost znaša le 136 km/h, ima 200 kilometrov dosega in le 34 konjskih moči. Občutno manj kot Tesla, a je prednost eCoola v nizki ceni. Tudi sicer ima Changjiang še dovolj prostora za razvoj, saj gre za mlado podjetje, ki je s proizvodnjo začelo v letu 2016.
6. Kandi
Kandi se bo Tesli zoperstavil s popolnoma električnim SUV modelom Geely Global Hawk EX3. Avtomobil ima v notranjosti 12.3인치 zaslon in doseg okoli 300킬로미터. Pospeški niso niti malo tako impresivni kot pri Tesli X, a bodo kupci v njem zagotovo prepoznali druge 긍정적인 lastnosti.
7. Nio
Nio je kitajsko zagonsko podjetje, ki je na salonu v Pekingu predstavilo konceptni avtomobil Eve. Električni avtomobil je namenjen 자발적인 vožnji in se bolj osredotoča na potnikovo izkušnjo. V proizvodnji že imajo električnega SUV-ja ES8, ki je cenejši od Teslinega modela X. Na voljo imajo tudi športni električni avtomobil EP9, ki ima končno hitrost prek 270km/h.
8. Great Wall Motors
Pri Great Wall Motors imajo za električne avtomobile ambiciozne načrte. Do leta 2020 nameravajo v razvoj električnih avtomobilov vložiti 3,2 milijarde ameriških dolarjev. Veliki proizvajalec avtomobilov si želi, da bi bila tretjina od njihovih pričakovanih 2 milijonov prodanih avtomobilov električnih. In vse to že do leta 2025.
9. Lifan Motors
Lifan je prav tako velik igralec na kitajskem trgu električnih avtomobilov. Ponuja kompaktne električne limuzine in mini avtomobile za vsakdanjo uporabo. Predvidevajo celo proizvodnjo električnih avtomobilov v Urugvaju.