2022년은 BMW 브랜드에 있어서 좋은 해입니다. 우리는 M3 Touring, 새로운 M2, 그리고 이제 M4 CSL을 얻었습니다.
Najboljše je bilo prihranjeno za vrhunec, kot praznovanje obletnice 50 let – znamke M, oživitev ikone – 3.0 CSL. V čast Coupe Sport Lightweight iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja se sodobni E9 oglašuje kot “najbolj ekskluziven in poseben model” v zgodovini M.
Izrazita ledvička je povzeta po konceptu 3.0 CSL Hommage iz leta 2015 , vendar ima zdaj mrežast vstavek v diamantni strukturi. Okvir rešetke se ponaša s satiniranim aluminijastim zaključkom, ki ga boste opazili tudi na obrobah stranskih oken. Velike vdolbine v sprednjem odbijaču spominjajo na prvotni 3.0 CSL, medtem ko služijo funkcionalni vlogi s hlajenjem motorja in zavor. Zračna rebra, nameščena na pokrovu, so prav tako vrnitev k originalnem modelu iz 1970-ih.
Spredaj kraljujejo laserski žarometi, prilagojeni za M4 CSL in so opremljeni z enakimi rumenimi poudarki kot poklon dirkalnim avtomobilom. Stranski profil razkriva izbočene blatnike in kovana platišča, ki merijo 20 palcev spredaj in 21 palcev zadaj. Bleščeči športni “čevlji”, so odeti v zlato barvo s pnevmatikami Michelin.
Najbolj očitna povezava s klasiko je opazna na zadnji strani, kjer je BMW M opremil izrazito krilo v slogu ikoničnega Batmobila, tako kot je to imel original pred 50 leti. Velik aero element dopolnjuje strešni spojler.
Novi 3.0 CSL, pobarvan v Alpine White Uni s tradicionalno M grafiko, uporablja najzmogljivejši vrstni šestvaljnik, kar so jih Bavarci kadar koli vgradili. 3,0-litrski twin-turbo ima 553 KM (412 kW) in 550 Nm. Zanimivo je, da je vrednost navora dejansko manjša za precejšnjih 100 Nm v primerjavi z M4 Competition in M4. To je verjetno zato, ker ultra-ekskluzivna posebna izdaja uporablja šeststopenjski ročni menjalnik, ki ne prenese celotnega navora.
Menjalnik s tremi sklopkami prenaša moč izključno na zadnja kolesa, kjer je BMW vgradil M diferencial. Karbonsko-keramične zavore so del standardne opreme, prav tako pa je tudi prilagodljivo vzmetenje M, osredotočeno na stezo, z elektronsko nadzorovanimi blažilniki. V notranjosti so karbonski školjkasti sedeži, obloge iz CFRP na vratih in bel prestavni gumb.
BMW bo v približno treh mesecih izdelal le 50 individualno oštevilčenih avtomobilov. Barvanje zahteva poseben postopek, nekateri deli CFRP pa bodo izdelani ročno. Vsak avtomobil gre v zapletenem procesu, ki traja kar 10 dni, skozi nič manj kot osem ciklov sestavljanja na prav toliko proizvodnih postaj.
Pravilno je, da se je BMW odločil, da v reinkarnira legendo, ki opravičeno nosi predimenzionirane ledvičke.