인간의 의식은 계획된 행동을 수행하지만 "빙산" 아래에 있는 것은 설명할 수 없고 무의식적입니다. 사람들은 자신도 모르게 특정 행동을 수행하고, 과학자들은 우리가 특정 행동을 하는 이유를 설명합니다.
Prepogosto naredimo kakšno stvar 무의식적으로, pa se pozneje, ko o njej razmišljamo, niti ne zavedamo, zakaj smo jo naredili. Zbrali smo nekaj takšnih psiholoških dejstev o nas samih, katerih razloge za izvajanje pojasnjujejo znanstveniki.
Zmanjšujemo glasnost glasbe v avtomobilu, ko smo v tujem okolju.
Predstavljajte si, da se vozite na pomemben sestanek na mesto, ki ga sploh ne poznate. Verjetno se boste nehali pogovarjati s sogovorniki, zmanjšali boste glasnost radia in se boste popolnoma osredotočili na cesto. Razlog za to se skriva v tem, da so v trenutkih, ko se osredotočamo na poslušanje, naši možgani manj pozorni na informacije iz našega okolja. Glasnost glasbe torej zmanjšamo zato, ker ne želimo zgrešiti poti, ugotavlja profesor na Oddelku za psihološke in možganske vede na Univerzi Johnsa Hopkinsa Steven Yantis.
Na praznem parkirišču avto raje parkiramo poleg drugega avtomobila.
Razlog za tovrstno vedenje razlaga dejstvo, da smo ljudje družbena bitja. Pogosto sledimo množici v vsakdanjem življenju, zato avtomatično parkiramo svoj avto blizu drugega avtomobila na parkirišču.
Moški nikoli ne uporabljajo sosednjega pisoarja.
Javne sanitarije niso najbolj prijetno mesto. Razlog, zakaj moški nikoli ne gredo na sosednji pisoar, če je tam drug moški, je v tem, da želijo svoj osebni prostor. Večina ne želi biti izpostavljena očem drugih moških.
Ne vzamemo zadnjega kosa pice.
Zanimivo je, da ljudje redko želijo vzeti zadnji kos pice, čeprav je to nekaj, kar želimo dobiti. Znanstvenika Daniel A. Effron in Dale T. Miller s stanfordske univerze ugotavljata, da ljudje v veliki družbi ne vzamejo zadnjega kosca pice, zadnjega krofa ali zadnjega žvečilnega zato, ker ne čutijo, da imajo to pravico. Ta pojav so imenovali razpršitev pravice.
Ne kupujemo niti najdražjih niti najcenejših stvari.
Gre za to, da želimo racionalno porabiti denar. Po navadi poskušamo izbrati izdelke z dobro ceno in kakovostjo. Prodajalci se tega zavedajo, zato včasih pri prodaji podobnih izdelkov namerno postavijo najdražji in cenejši izdelek drugega poleg drugega. V večini primerov kupci nimajo časa za oklevanje, zato se odločijo za nakup cenejšega izdelka.