fbpx

我们甚至没有意识到的 5 个关于我们自己的心理事实

5 psiholoških dejstev o nas samih, ki se jih ne zavedamo.

人类的意识进行有计划的行动,但“冰山”之下的东西是无法解释的、无意识的。人们在没有意识到的情况下做出某些行为,科学家解释了我们为什么做某些事情。

Prepogosto naredimo kakšno stvar podzavestno, pa se pozneje, ko o njej razmišljamo, niti ne zavedamo, zakaj smo jo naredili. Zbrali smo nekaj takšnih psiholoških dejstev o nas samih, katerih razloge za izvajanje pojasnjujejo znanstveniki.

Zmanjšujemo glasnost glasbe v avtomobilu, ko smo v tujem okolju.

Zmanjšujemo glasbo v avtomobilu, ko se nahajamo v tujem okolju.
Zmanjšujemo glasbo v avtomobilu, ko se nahajamo v tujem okolju.

Predstavljajte si, da se vozite na pomemben sestanek na mesto, ki ga sploh ne poznate. Verjetno se boste nehali pogovarjati s sogovorniki, zmanjšali boste glasnost radia in se boste popolnoma osredotočili na cesto. Razlog za to se skriva v tem, da so v trenutkih, ko se osredotočamo na poslušanje, naši možgani manj pozorni na informacije iz našega okolja. Glasnost glasbe torej zmanjšamo zato, ker ne želimo zgrešiti poti, ugotavlja profesor na Oddelku za psihološke in možganske vede na Univerzi Johnsa Hopkinsa Steven Yantis.

Na praznem parkirišču avto raje parkiramo poleg drugega avtomobila.

Na praznem parkirišču avto raje parkiramo poleg drugega avtomobila.
Na praznem parkirišču avto raje parkiramo poleg drugega avtomobila.

Razlog za tovrstno vedenje razlaga dejstvo, da smo ljudje družbena bitja. Pogosto sledimo množici v vsakdanjem življenju, zato avtomatično parkiramo svoj avto blizu drugega avtomobila na parkirišču.

Moški nikoli ne uporabljajo sosednjega pisoarja.

Javne sanitarije niso najbolj prijetno mesto. Razlog, zakaj moški nikoli ne gredo na sosednji pisoar, če je tam drug moški, je v tem, da želijo svoj 个人空间. Večina ne želi biti izpostavljena očem drugih moških.

Ne vzamemo zadnjega kosa pice.

Zanimivo je, da ljudje redko želijo vzeti zadnji kos pice, čeprav je to nekaj, kar želimo dobiti. Znanstvenika Daniel A. Effron in Dale T. Miller s stanfordske univerze ugotavljata, da ljudje v veliki družbi ne vzamejo zadnjega kosca pice, zadnjega krofa ali zadnjega žvečilnega zato, ker ne čutijo, da imajo to pravico. Ta pojav so imenovali razpršitev pravice.

Ne kupujemo niti najdražjih niti najcenejših stvari.

Ne kupujemo niti najdražjih niti najcenejših stvari.
Ne kupujemo niti najdražjih niti najcenejših stvari.

Gre za to, da želimo racionalno porabiti denar. Po navadi poskušamo izbrati izdelke z dobro ceno in kakovostjo. Prodajalci se tega zavedajo, zato včasih pri prodaji podobnih izdelkov namerno postavijo najdražji in cenejši izdelek drugega poleg drugega. V večini primerov kupci nimajo časa za oklevanje, zato se odločijo za nakup cenejšega izdelka.

自2004年以来与您同在

从年 2004 我们研究城市趋势,并每天向我们的追随者社区通报最新的生活方式、旅行、风格和激发激情的产品。从 2023 年开始,我们将提供全球主要语言的内容。