파리에서 다카르 랠리 2020, 줄여서 다카르까지의 지구력 경쟁은 세계에서 가장 까다로운 오프로드 모터스포츠 중 하나로 간주됩니다. 이제 전설적인 대회는 13일에 걸쳐 진행되며, 이 기간 동안 참가자들은 최대 14,400km에 달하는 거리를 주행합니다.
Dakar je pravzaprav vztrajnostno 경쟁 v vožnji z različnimi prevoznimi sredstvi po neizprosnem terenu, v razdalji, ki je velikokrat daljša od tiste, ki jo lahko izmerimo na poti med Los Angelesom in New Yorkom ter nazaj. Vse to v popolni zaščitni opremi 그리고 žgoči 발열. Vse skupaj poteka 12 dni, poleg teh pa je na voljo še 1 dan ~을 위한 나머지.
V vseh teh letih je izmed vseh motornih koles, terenskih športnih avtomobilov, štirikolesnikov in drugih udeležencev tekmovanja približno 50 odstotkov “omagalo” pred ciljem. V najhujših letih je odstotek tistih, ki so prišli do cilja, padel na vsega 20퍼센트. Najpogostejši vzroki za odstop so 부상, mehanične okvare, skoraj vsako leto pa so tudi smrtne 피해자. Teh je bilo do zdaj že več kot 70.
Nastanek Dakarja
Za nastanek Dakarja bi lahko okrivili srečen, ali pa tudi nesrečen splet okoliščin. Leta 1977 se je francoski dirkač Thierry Sabine udeležil tekmovanja Abidžan–Nica in se medtem 잃어버린 v puščavi Ténére v južni centralni Sahari. Medtem ko je želel najti pravo pot, je pomislil, da sta okolje in neizprosni teren kot nalašč za naporno vztrajnostno tekmovanje. Po vrnitvi v civilizacijo mu misel na puščavo ni dala miru in tako je z nekaj truda 26. decembra 1978 182 tekmovalcev že čakalo na startu prvega tekmovanja Pariz–Dakar. To je bilo dolgo 9.920 kilometrov, ciljno črto pa je prečkalo le 74 tekmovalcev.
Z leti je Dakar rasel po 크기 그리고 prepoznavnosti, s tem pa privabljal najboljše dirkače in sponzorje z globokimi žepi. Leta 1986 je bilo tako imenovano ‘črno leto’, ko so se v nesreči helikopterja smrtno ponesrečili Thierry Sabine, ob njem pa še novinar, francoski pevec, radijski operater in pilot. Ustanovitelj se je žalostno poslovil, njegova zapuščina pa je živa še danes.
Zgodovina tras Dakarja
Večino let se je tekmovanje odvijalo v 유럽 그리고 Afriki, na relaciji med Parizom 그리고 Dakarjem. Da bi zmanjšali število tekmovalcev, so leta 1992 uvedli sledenje z GPS za motorna kolesa in avtomobile. Tistega leta se je cilj prestavil v južnoafriški 케이프 타운. 연령 1995 se dirka prvič v zgodovini ni začela v Franciji, čast je pripadla španskemu mestu Granada. 연령 2000 se je tekmovanje končalo pri piramidah v 기지. 연령 2007 se je Dakar začel v 리스본, leta 2008 pa je bil odpovedan zaradi groženj islamske teroristične organizacije Al Kaida. Posledica je bila, da so od leta 2009 tekmovanja potekala v Južni 미국, po državah, kot so 칠레, 볼리비아 그리고 아르헨티나.
Dnevna rutina Dakarja
Na tekmovanja se vozi po 하나 etapa ~에 낮, posamezne etape pa so v povprečju dolge med 800 그리고 880 kilometri. Cilj vsake etape je v tako imenovanem bivaku, velikem ‘oporišču’, v katerem imajo tekmovalci prostore za počitek, tovarniške ekipe pa čas za popravilo prevoznih sredstev. Zaradi ogromnih razdalj, ki jih morajo tekmovalci prevoziti v enem dnevu, je prilagojen tudi sistem točkovanja. Čas še vedno igra največjo vlogo, poleg tega pa so pomembna točno določena mesta na trasi, mimo katerih se mora tekmovalec peljati. Če 그리워 določeno mesto, se bo to poznalo v časovnem pribitku.
Dovoljena vozila
Na izjemno zahtevno progo se lahko v tekmovanju Dakar podajo različni tipi prevoznih sredstev. Tekmuje se s hitrimi terenskimi 자동차, štirikolesniki, avtomobili, razdeljenimi v kategorije puščavskih bagijev in SUV-jev. Pri tem ne smemo pozabiti na 전동식 자전거 그리고 terenske tovornjake, ki tehtajo več kot 3,500kg. Tekmovanje s tovornjaki se sicer malenkost razlikuje, imajo pa tudi svojo, spremenjeno traso. Vsako prevozno sredstvo mora slediti pravilom razreda, v katero je uvrščeno, v posameznem razredu pa je treba upoštevati prostornino motorja, omejitve teže in še kopico drugih pravil.
Zakaj je tekmovanje Dakar tako ekstremno?
Dakar je postal najzahtevnejša dirka v zgodovini iz več razlogov. Ne samo da morajo tekmovalci vsak dan premagati ogromne razdalje, pri tem morajo prepotovati tudi zahteven teren, na katerem se srečujejo s peščenimi sipinami, 진흙, potoki, peskom, zbito zemljo, skalami, globelmi 그리고 prepadi. Pri tem so tekmovalci izjemno hitri, zaradi česar spremlja tekmovanje 많이 poškodb. Nesreče so pravzaprav “rutina” tekmovanja tako za posameznike kot za tovarniško podprta moštva. Dakar postavi na preizkus vzmetenje, šasijo, motor, tesnila, ležaje 그리고 celo vijake 그리고 matice. Zahtevni teren prispeva k marsikateri okvari, kar za posameznike, ki jih ne sponzorira tovarniško moštvo, pomeni ure in ure popravil namesto težko zasluženega počitka in spanca.
Priprave na Dakar
Priprave zahtevajo veliko več, kot bi si sprva mislili. Tekmovalci se pripravljajo več let, saj morajo dobro ‘natrenirati’ svoje telo, pridobiti ogromno 상태 그리고 그 자체 psihično pripraviti na izjemno napornih 13 dni tekmovanja. Nedavni zmagovalec Dakarja je izjavil, da se je pripravljal s petimi urami vožnje z motornim kolesom na dan. Prav tako zahtevna kot fizična in psihična priprava je zahtevna tudi zapletena logistika. Na start je treba prepeljati prevozno sredstvo, s katerim tekmujejo, skupaj z vsem potrebnim orodjem 그리고 rezervnimi deli, in še najpomembnejše, 팀, ki ji morajo prav tako priskrbeti zmogljiva terenska vozila.
Motivacija in rekordi
Kaj žene tekmovalce na tako zahtevno dirko, je težko opredeliti. Denarna nagrada ni izjemna, poleg tega pa večina tekmovalcev niti ne pride do cilja tekmovanja. Od več kot 300 tekmovalcev je vsaj 75퍼센트 posameznikov takih, ki nimajo podpore večjih proizvajalcev motornih vozil. Večina je na tekmovanju zaradi 소원, da bi preizkusili 내 거 국경 in ker pač preprosto uživajo v tem ekstremnem motošportu.
V več kot 40-letni zgodovini Dakarja se je nabralo kar nekaj rekordov. Leta 1991 je francoski tekmovalec Stéphane Peterhansel ~와 함께 Yamaho osvojil svoj prvi Dakar. Zmago je osvojil tudi v letih 1992, 1993, 1995, 1997 그리고 1998. A kot da to še ni dovolj, je leta 2004 osvojil Dakar še za volanom avtomobila in tako postal prvi na svetu, ki mu je uspelo osvojiti Dakar tako z motornim 자전거로 와 같은 자동차로. Tudi z avtomobilom je seveda zmagal še nekaj nadaljnjih puščavskih preizkušenj. Do danes je Stéphane Peterhansel človek z največ zmagami na tekmovanju Dakar.
연도부터 2001 KTM dominira v svetu motornih koles. Bili so zmagovalci Dakarja med letoma 2001 그리고 2019. V kategoriji tovornjakov je najboljši na svetu ruski tekmovalec Vladimir Chagin, ki je nanizal kar 7 zmag. V kategoriji štirikolesnikov je najboljši Marcos Patronelli ~와 함께 3 zmagami. V istem razredu se lahko 야마하 pohvali z največ naslovi, saj je dominirala vse od leta 2009 연도별 2019.
Vpliv na produkcijska vozila
Dakar že desetletja ponuja idealen poligon za testiranje nove tehnologije. To je značilno predvsem za motorna kolesa, ki so pripeljala do tega, da imamo danes na voljo več motornih koles, namenjenih zahtevnim terenom in odkrivanju neznanega. Za primer lahko vzamemo motorno kolo BMW G/S, ki je bilo v začetku razvito prav za potrebe Dakarja. Omenjeno smo lahko videli tudi na lanskem sejmu motornih koles EICMA, kjer so med drugim 혼다, 허스크바나 그리고 두카티 predstavili koncepte z mislijo na zahteven 지역 그리고 모험.
Dakar 2020
일요일, 5. januarja, se je začel Dakar 2020. Gre za že 42. tekmovanje po vrsti, ki je tokrat prvič potekalo po zahtevnem terenu Saudove Arabije. Tekmovanje se je začelo v mestu Džida, končalo pa se je po težkih, dolgih in napornih 7.456 kilometrih, v mestu Al Qiddiya. Med avtomobilisti je tokrat zmagal španski veteran Carlos Sainz, za katerega je to že 세 번째 zmaga na Dakarju. Zmagovalec v kategoriji 모터 바퀴 je tokrat Američan Ricky Brabec. Slovenski predstavnik med motociklisti je bil letos Simon Maričič, ki je zasedel 50. mesto v absolutni konkurenci. Najuspešnejši slovenski predstavnik na tekmovanju Dakar je zagotovo Miran Stanovnik, ki se ga je udeležil kar 18-krat. Njegova najboljša uvrstitev je bila 13. mesto ~에 absolutni razvrstitvi.
추가 정보:
dakar.com