최근 몇 년간 한국 문화는 슬로베니아를 비롯해 전 세계로 촉수를 퍼뜨렸다. 이 문화 현상은 한류(한류)라는 이름을 얻었으며 영화, 음악, 게임, 화장품, 기술에서부터 요리, TV 드라마에 이르기까지 한국 대중문화의 수출을 의미합니다.
Južna Koreja je verjetno edina država na svetu, ki se je odločila postati ena izmed največjih izvoznic popularne kulture. Svoj svetovni ugled gradi na t. i. “mehki moči”, ki je diametralna bolj poznani “trdi moči”, ki vključuje vojaško in ekonomsko moč. Vendar pa se ta val ni zgodil spontano. Bil je in ostaja skrbno načrtovan in je dobro podprt s strani korejske vlade.
Hallyu je sprva stopil skozi vrata Kitajske in Japonske, nato pa skozi Jugovzhodno Azijo v širni svet. Danes je dosegel že vse celine in je sokrivec za izjemen poslovni in kulturni napredek ter dober ugled države. Je eden izmed največjih kulturnih fenomenov, ki je pomagal na novo zgraditi od vojne opustošeno državo v eno izmed največjih svetovnih ekonomskih velesil. Danes velja Južna Koreja za eno izmed najnaprednejših, najhitreje razvijajočih se držav. Dežela inovacij in deloholikov, ki jih vodi moto “vedno je lahko še bolje”, trdno in odločno pušča svoje sledi po vsem svetu.
K-pop
Izvoz korejske pop kulture se je začel v 90. letih prejšnjega stoletja. Sprva so čez mejo romale TV-drame, ki so zasvojile množice na Kitajskem. Kmalu pa je, tudi zaradi družbenih medijev in YouTuba, korejska kultura odmevala prav po vsem svetu. Uspelo jim je narediti zmagovalno fuzijo zvokov, ki kar obstanejo v ušesih, prodorne mode, ki je ravno prav drugačna, in skrbno premišljene koreografije, ki pritegne. Pri nas smo se s hallyjujem prvič srečali leta 2012, ko je svet obsedel PSY-jev Gangam Style. Skladbo verjetno poznate vsi. Verjetno pa ne veste, da je Gangam ime seulskega predela, ki ga lahko primerjamo z ameriškim Beverly Hillsom in ki velja za najvplivnejši trendseterski okraj južnokorejske prestolnice. Pred kratkim pa je korejska sedemčlanska fantovska skupina BTS objavila singel Black Swan, kjer ga v videospotu spremlja koreografija slovenske skupine MN Dance Company.
Štiri najpopularnejše korejske skupine – Big Bang, Super Junior, PSY in Girl’s Generation – so po svetu prodale kar 238 milijonov plošč. Danes obstaja več kot 150 aktivnih K-Pop skupin, Korejska fundacija pa poroča o skoraj 90 milijonih oboževalcev hallyjuja iz kar 113 držav.
K-film, korejski filmi
Korejski film je svoj vrhunec dosegel na letošnjih Oskarjih, kjer je prejel kar štiri kipce. 기생충 je bil kot prvi tujejezični film v zgodovini nagrajen s kipcem za najboljši film. Prejel je še nagrado za najboljšo režijo (režiser je Boong Joon-ho), za najboljši izvirni scenarij ter za najboljši mednarodni film. Ta srhljivo-smešno-žalostni film je okronal hallyu in ga postavil ob bok najboljših na svetu.
To so preostali korejski filmi, ki si jih morate ogledati:
- Shiri (1999)
- Joint Security Area (2000)
- Virgin Stripped Bare by Her Bachelors (2000)
- Ching (Friend, 2001)
- My Sassy Girl (2001)
- Failan (2001)
- A Tale of Two Sisters (2002)
- 살인의 추억 (2003)
- Silmido (2003)
- Stari (Old Boy, 2003)
- Spring, Summer, Fall, Winter … and Spring (2004)
- Brata v vojni (Tae Guk Gi, 2004)
- Kralj in klovn (The King and the Clown, 2005)
- 호스트 (2006)
- D-War (2007)
- Scandal Makers (2008)
- Haeundae (Tidal Wave, 2009)
- The Man from Nowhere (2010)
- Vojna puščic (War of the Arrows, 2011)
- The Thieves (2012)
- Miracle in Cell No. 7 (2013)
- The Admiral: Roaring Currents (2014)
- Veteran (2015)
- Vlak do Busana (Train to Busan, 2016)
- A Taxi Driver (2017)
K-beauty, korejska kozmetika
Najnovejši korejski izvozni fenomen je kozmetika. Korejska lepotna industrija je napredna, inovativna in znana po tem, da v svoje formule vključuje res bizarne sestavine, ki pa postavljajo nove svetovne trende v razumevanju kozmetične industrije in nege kože. Korejski lepotni trg se je že povzpel med prvih 10 na svetu in je imel po oceni agencije Mintel na globalnem trgu konec leta 2018 več kot 13,1 milijarde prometa.
V Sloveniji lahko kupite korejsko kozmetiko v teh trgovinah:
K-fashion, moda po korejsko
Korejska moda je skupaj z legendarnimi francoskimi in italijanskimi znamkami začela narekovati nove modne trende. Vse se je začelo leta 1960, ko so po vladnem programu za krepitev gospodarstva začeli odpirati številne tovarne oblačil. Tudi danes je korejska moda znana po kakovosti, izvirnosti, individualizmu in postavljanju novih trendov. Velja pa, da korejska moda ni umetnost, ampak predvsem posel, torej kako čim ceneje doseči čim več kupcev. Vedno večjo popularnost in odmevnost ima Seoul Fashion Week, najboljši ambasadorji in ambasadorke, ki korejsko modo širijo v svet, pa so seveda vedno bolj priljubljeni člani K-pop skupin, ki osvajajo svetovne odre.
K-tech
Največje blagovne znamke – LG, Samsung, Hyundai in Kia – so tiste, zaradi katerih Južno Korejo danes povezujemo z napredkom, tehnološko dovršenostjo, kakovostjo in dostopnostjo. To so namreč imena, ki so tlakovala novo prihodnost danes ene izmed največjih ekonomskih sil na svetu. Zaradi teh ob omembi Koreje več ne pomislimo na korejsko vojno, na opustošenje države, na propad gospodarstva, ki je sledil vojni. Južna Koreja pa je tudi vodilni proizvajalec mobilnih telefonov, zaslonov in polprevodnikov na svetu, prav na vrh jo prav tako uvrščata ladjedelniška in avtomobilska industrija.