fbpx

어떤 가정용 전기차 충전소를 선택해야 할까요? / S1E5 MPEA

사진: 얀 마카롤

전기차 충전기 시장은 다양한 옵션으로 넘쳐난다. 이것이 바로 우리가 새로운 전기 자동차 충전 옵션에 대한 개요를 만든 이유입니다.

Nakup polnilnice za vaš električni avtomobil bo potekal vzporedno z nakupom vašega novega avtomobila, zato smo zbrali nekaj informacij. Najprej osnove e-mobilnosti! Velikost baterije električnega avtomobila se meri v enoti kWh. Povprečni električni avtomobil srednjega cenovnega razreda ima nekje 60kWh veliko baterijo (Cupra Born, ID.3). Večji in dražji avtomobili pa okoli 80 kWh (ID.4). Obstajajo tudi takšni s 100kWh ali več (Mercedes-Benz EQS). Povprečna poraba električnega avtomobila (govorimo o povprečju v vseh letnih časih, pri različnih temperaturah) je 20 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Manjši avtomobili porabijo okoli 18 kWh, večji, težji in “bolj” SUV lahko tudi 22 kWh in več.

Video: Kakšno domačo polnilnico za električni avto izbrati?!

Torej če imate avtomobil z baterijo 60kWh, boste z enim polnjenjem baterije v povprečju naredili približno 300 kilometrov. To so okvirni izračuni, ki so osnova za izbiro domače polnilnice. Pri slednjih je namreč pomemben čas, ki je potreben za polnjenje baterije določene velikosti.

1. Polnilnica, ki je del opreme vsakega električnega avtomobila

Vsak avtomobil ima dodan polnilnik, ki vam omogoča polnjenje iz klasične domače vtičnice, v katero vključite tudi sesalec ali multipraktik. Iz takšne vtičnice se baterija polni s hitrostjo približno 2.3 kWh na uro. To pomeni, da boste avtomobil s 60kWh baterijo napolnili v 24-ih urah. Pri manjših električnih avtomobilih, ki imajo baterijo okoli 25 kWh, bo ta polnilnica zadosti, saj boste avtomobil napolnili v 10 urah.

2. Prenosna polnilnica, univerzalna polnilnica

Če vaša garaža premore industrijsko vtičnico, na katero ste že priklapljali zahtevnejše in bolj potratne delovne aparate (mešalci za beton) in za njo stoji ena faza in 32A varovalka, potem boste avtomobil lahko iz tovrstne vtičnice polnili s hitrostjo 7,4 kWh. Tako instalacijo imajo predvsem novejši objekti. V tem primeru boste lahko kupili “prenosno” polnilnico, ki jo boste uporabljali za polnjenje vozila doma in tudi na poti. pred daljšim potovanjem jo boste enostavno pospravili v prtljažnik avtomobila.

S to 7,4 kWh “prenosno” polnilnico boste prazno baterijo vašega 60 kWh avtomobila napolnili v približno 8 urah. Torej čez noč ali med delom v službi.

Ta možnost polnjenja je sicer med boljšimi, ker se vozilo polni relativno hitro, hkrati pa zadosti počasi, da je baterija optimalno vzdrževana. A o vzdrževanju baterije oziroma ravnanju z baterijo v naslednjem prispevku.

Še ena opomba, ki je precej nujna. Za vse, ki še niste lastniki električnega avtomobila in s tem niste seznanjeni.

Baterijo električnega avtomobila se načeloma polni le do 80 odstotkov kapacitete, predvsem zaradi ohranjanja življenjske dobe baterije. Baterijo napolnimo do 100% le pred načrtovano daljšo potjo in še to le kakšno uro ali dve pred odhodom. Pravilo je, da ima baterija čim manjkrat največjo obremenitev.

Ker baterijo avtomobila običajno polnimo le do 80 odstotkov, se posledično krajša čas polnjenja baterije.

3. Klasična 11 – 22 kWh domača polnilnica za električni avtomobil

Večina električnih avtomobilov omogoča polnjenje na dvosmernem toku do 11 kWh, nekateri pa tudi do 22 kWh. Vendar večina “glavnih” varovalk oziroma kombinacij na trifaznem toku zmore približno 14 – 15 kWh, zato bodo z možnostjo 22 kWh doma lahko polnili le redki. S polnilnico, ki polni s 11 kWh, boste avtomobil z baterijo veliko 60 kWh napolnili v 4 – 5 urah. To pomeni, da boste vsako uro polnjenja pridobili približno 65 kilometrov dosega.

Pri tej domači polnilnici za električni avto je potrebno biti pozoren na dve zadevi:

  • 처음으로: Najpomembnejše pri izbiri domače polnilnice je, da polnilnica omogoča komunikacijo z vašim omrežjem preko posebnega “load balancing modula” in tako dinamično prilagaja hitrost polnjenja glede na hkratno potrošnjo električne energije vašega stanovanja ali hiše. V nasprotnem primeru bi pri porabi več kot 14 – 15 kWh, pri sočasno vključenem pralnem stroju, indukcijski plošči ter polnilnici avtomobila, prišlo do preobremenitve omrežja in sledila bi odpoved glavne varovalke. Zato mora vaša polnilnica zaznati obremenitve omrežja in se tem obremenitvam tudi prilagajati ter po potrebi zmanjšati moč polnjenja avtomobila.
  • 두번째: Domača polnilnica za električni avtomobil naj omogoča uravnavanje omrežje, ni pa potrebno, da je povezava z internetom. Večina nastavitev povezanih s polnjenjem baterije, kot so naprimer urniki polnjenja in podobno, se nastavljajo na samem avtomobilu, ki je vselej povezan z internetom in bi tako bilo popolnoma odveč nastavljati to še na sami polnilnici.

Če električni avtomobil ni vaš primarni avtomobil pri družini, potem niti ne vidimo potrebe po vgradnji 11 kWh polnilnice, saj imate vselej na razpolago še drugo vozilo. Če pa električni avtomobil nameravate uporabljati kot “prvi” avto, pa bo tovrstna polnilnica nujna tudi zaradi samega udobja. Seveda je vse odvisno tudi od dosega in kapacitete baterije vašega vozila.

City Magazine Slovenija, 정보 채널 T2 및 Jan Macarolo의 모든 소셜 채널에서 일련의 비디오 에피소드를 볼 수 있습니다. 아마도 매주 일요일 오후 6시부터 7월 15일까지이며 가을 학기에도 계속됩니다.

팟캐스트: 나의 첫 전기 자동차

시리즈를 팔로우하려면 Facebook 커뮤니티 및 이 콘텐츠를 공동 제작할 기타 온라인 채널에서 Jan Macarolo에 가입하세요.

LEAS – 슬로베니아의 전기 자동차 소유자

당신은 새로운 전기 자동차 소유자입니까?! 유혹을 받거나 e-모빌리티에 관심이 있습니까? 새로운 전기 자동차를 구입할 생각이십니까? 그런 다음 LEAS FB 그룹에 가입하여 e-모빌리티에 대한 정보를 읽고 공유하십시오. 함께 우리는 전기 자동차 소유자의 가장 큰 커뮤니티를 만들고 있습니다!

페이스북에서 커뮤니티에 가입하세요

추가 정보

janmacarol.com

'나의 첫 전기차' 프로젝트 서포터즈
좋은 해, T2, evpolnilnice.si, 시티 매거진 슬로베니아

2004년부터 당신과 함께

연도부터 2004 우리는 도시 트렌드를 연구하고 열정으로 영감을 주는 최신 라이프스타일, 여행, 스타일 및 제품에 대해 매일 팔로워 커뮤니티에 알립니다. 2023년부터 글로벌 주요 언어로 콘텐츠를 제공합니다.