fbpx

21세기 서예가

Ermin Međedović는 Delo 신문의 디자인 관리자이자 아트 편집자입니다. 몇 년 전 그는 신문의 글꼴을 개조하는 일을 맡았고 지금은 신문 전체를 관리하고 있습니다. 그는 어릴 때부터 자신이 그래픽 디자인 분야에서 일할 것이라는 것을 알고 있었습니다. 그는 축구에 관심이 없었고 우주비행사나 조종사가 되고 싶지도 않았습니다. 그는 놀라운 문자의 세계에 관심이 있었고...

Ermin Međedović je vodja oblikovanja in likovni urednik časopisa Delo. Pred leti je poskrbel za prenovo pisave časopisa, danes skrbi za celoten časopis. Že od malih nog je vedel, da se bo ukvarjal z grafičnim oblikovanjem. Ni ga zanimal nogomet, ni si želel postati astronavt ali pilot. Zanimal ga je čudoviti svet črk in oblik. Svojega znanja ni pridobil prek študija, temveč v dolgih nočeh branja. Zase pravi, da je avtodidakt ‒ človek, ki je z leti samoiniciativno akumuliral znanje in ga spretno uporabil pri svojem delu in v življenju nasploh. 

Mora človek imeti veliko domišljije, inspiracije za tovrstno delo?

Vizualne komunikacije so striktna veda. Tisti, ki mislijo, da je oblikovanje umetnost, živijo v zmoti. Oblikovanje je obrt. Vizualne komunikacije usmerjajo komunikacijo sporočil. Morajo biti relevanta ter pravilno sporočilna. O estetiki v grafičnem oblikovanju se lahko pogovarjamo, a ta ni glavnega pomena. Kar je ljudem všeč, vidimo v njihovem načinu oblačenja, izboru pohištva v stanovanju, avtomobilih. Tega ne moremo povezati z vizualnim komuniciranjem. To mora delovati, sporočati. Namen tega ni, da je všečno. Logotip Coca-cole ni najlepši na svetu. Znak stop ni lep, a deluje. Telefonski imeniki, načrti leta, zemljevidi, jedilni listi služijo svoji namembnosti. Če so očesu prijazni, toliko bolje. A važno je le, da delujejo.

Kje lahko vidimo kakovostno grafično oblikovanje pri nas?

Brumen, bienale grafičnega oblikovanja pokaže, kaj lahko sproducirajo slovenski grafični oblikovalci. Tega je res veliko, ogromno, a ni vse v komercialni rabi. Dobrega dela grafičnih oblikovalcev ne vidimo na obcestnih veleplakatih in v trgovskih centrih. 

Kje lahko študentje pridobimo znanja, potrebna za opravljanje tega poklica? 

Akademija za likovno umetnost, smer vizualne komunikacije, ter Visoka šola za dizajn skrbita za nabor novih upov slovenskega grafičnega oblikovanja. Praksa pomaga. Če živijo v kletki izpitov in kolokvijev na faksu, ne bodo dobili izkušenj resničnega sveta. Veliko dobrega je za študente naredil profesor Ranko Novak, ki je študentom dajal resnične oblikovalske naloge. Kolegica Petra Černe Oven s svojimi dragocenimi izkušnjami dviguje raven izobraževanja na področju grafičnega oblikovanja. Nekaj ljudi je, ki se zavedajo razlike med izobraževalnim sistemom in resničnim svetom in ki študente na to pripravljajo. Šole ne pripravljajo bodočih profesionalcev na zahtevne naročnike.

V oktobru lahko pričakujemo prenovljeno Delo. Kakšne spremembe nas čakajo?

Časnik Delo je v fazi prenove. Oblika promovira vsebino, ki se prilagaja času. Pozornost namenjamo predvsem času, ki ga bralec nameni prebiranju tiskane edicije Dela. Tako bodo teksti bolj strnjeni in v povprečju krajši za trideset odstotkov, veliko bo diagonalnega branja, več bo vizualnih središč. Poudarek bo na infografiki ter fotografiji, ki je bila v zadnjem času nekoliko zanemarjena. Prilagajamo se potrebam bralcev, a Delo še vedno ostaja Delo. 

Kakšen je proces prenove časopisa?

Na začetku je odločitev za spremembo. Razlogov je lahko veliko, poglavitni razlog pri prenovi časopisa Delo je bila tokrat osvežena vsebina. Spremembe potem potekajo po dveh paralelnih tirih, vsebinskih in oblikovnih, nekaj časa sukcesivno, v nekem trenutku pa se srečajo. Usklajevanje poteka ves čas. Na koncu rešitve in predloge testiramo in preverimo na vzorčnih skupinah bralcev, sledi final touch in to je to.

Nam bo nova postavitev všeč?

Časopisni bralci so najzahtevnejši naročniki na svetu. S to prenovo mislim, da bodo zadovoljni vsi. Tudi pisci pisem bralcev. 

추가 정보

Ermin Međedović

Časopisni bralci so najzahtevnejši naročniki na svetu.

2004년부터 당신과 함께

연도부터 2004 우리는 도시 트렌드를 연구하고 열정으로 영감을 주는 최신 라이프스타일, 여행, 스타일 및 제품에 대해 매일 팔로워 커뮤니티에 알립니다. 2023년부터 글로벌 주요 언어로 콘텐츠를 제공합니다.