이번에는 하이브리드 전용 차량만 다룰 예정이며 플러그인 하이브리드는 포함하지 않습니다. 그래서 우리는 전기 모터와 내연 기관, 또는 전기와 '화석' 에너지를 번갈아 사용하는 자동차에 대해 이야기하겠습니다.
Avtomobili s hibridnim pogonom ima sestavne dele 가솔린 gnanega in 전기 같은 avtomobila. Motor na notranje zgorevanje, elektromotor in baterija so sestavni deli vsakega hibrida. Hibridna tehnologija pripomore k zmanjšani porabi goriva, predvsem z uporabo električne energije, v trenutkih, ko je sicer motor na notranje zgorevanje najbolj potraten. Elektromotor deluje pri speljevanju, v cestnih zastojih, ko se premikamo počasi, in na kratke razdalje ter takrat, ko je treba naglo pospeševati.
Pregled trenutne ponudbe na slovenskih tleh je zapleten, saj se med seboj nenehno prepletajo 하이브리드 그리고 priključni hibridi. Imamo tudi nekaj avtomobilov, ki so v prejšnji generaciji že ponujali hibridno obliko pogona, pa jih z novo generacijo ne ponujajo več oziroma so ti še v prihodu. Tako bomo omenili le nekaj avtomobilov, katerih ceniki in podatki o porabi so trenutno najbolj aktualni.
1. Toyota
토요타 je bila ena izmed prvih, ki je širšim množicam približala hibridno tehnologijo. Skoraj ga ni med nami, ki še ne bi slišal za model z imenom Prius. Toyota Prius je v tem trenutku še vedno Toyotin najboljši hibrid, ki ima deklarirano porabo 3 l/100 km. Gre za limuzino, ki je lahko družinski avtomobil, saj ima dovolj prostora in ponuja solidno velik prtljažni prostor. Sledita manjša modela: Auris s porabo 3.5l/100km 그리고 야리스 s porabo 3,6 l/100 km. Toyotin križanec s hibridnim pogonom CHR porabi 3.8l/100km, medtem ko pravi SUV znamke Toyota RAV4 porabi 5 l/100 km.
2. Lexus
저것 렉서스 na seznamu, ni presenetljivo, saj vendarle prebiva s Toyoto pod isto streho. Paleta avtomobilov pri Lexusu je še bolj obširna, saj praktično zajema vse modele v njihovi ponudbi. Vstopni avtomobil v svet hibridnega Lexusa predstavlja Lexus CT 200h s prisekanim zadkom, ki ima med vsemi Lexusi tudi najmanjšo porabo. Ta znaša 3,6 l/100 km. Malce večja limuzinska različica IS 300h ima porabo 4.2l/100km. Manjši SUV v Lexusovi ponudbi, NX 300h ima porabo 5 l/100 km, večji SUV, RX 450h 잘 5,3 l/100 km. 모델 GS 300h predstavlja limuzino, ki porabi 4,5 l/100 km. Še bolj napredna limuzina LS 500h porabi 7 l/100 km, športna kupeja RC 300h 그리고 LC 500h 잘 4,7 각기 6,4 l/100 km. Pri bolj športnih in SUV-modelih je poraba razumljivo manjša, treba pa je tudi upoštevati, da je Lexus le vrhunska znamka.
3. Ford Mondeo
포드 몬데오 je priljubljena družinska ali poslovna limuzina, ki poskrbi za vse običajne potrebe posameznika. Hibridni pogon predstavljata 2-litrski bencinski motor in elektromotor. Hibridni Mondeo ima 187 konjskih moči in deklarirano porabo 4.2l/100km.
4. Mercedes-Benz E 350 e
Mercedes-Benz razred E je pri nas izredno priljubljen avtomobil, predvsem kot limuzina za poslovne namene, medtem ko je karavanska različica bolj priljubljena pri družinah. Hibridnega E-ja poganja 2-litrski bencinski motor z 211 konjskimi močmi in elektromotor z 88 konjskimi močmi. Kombinirana poraba pri limuzini je med 2,1 그리고 2,5 l/100 km.
5. Hyundai Ioniq hibrid
Hyundai Ioniq je morda med vsemi omenjenimi hibridi najbolj svež in najbolj zanimiv. Ioniq je na voljo v treh pogonskih različicah: 전기 같은, 잡종 또는 플러그인 하이브리드. Ioniq je tudi zelo všečen in bo z ogromno količino dodatne opreme in varnostnih sistemov z lahkoto prepričal kakšnega kupca. Hibridnega Ioniqa poganja 1,6-litrski bencinski motor s 105 konjskimi močmi in elektromotor s 43,5 konjske moči. Poraba je med 3,4 그리고 3,9 l/100 km.
Kot je moč opaziti, klasični hibridi le niso tako številni, kot bi si lahko mislili. Veliko bolj v ospredje prihajajo priključni hibridi, ki so lahko v mestih še bolj varčni, saj omogočajo daljšo vožnjo, izključno z uporabo električne energije. Tu so tudi povsem električni avtomobili, pri katerih lahko popolnoma odmislimo litre na kilometre in se raje pogovarjamo o kilovatnih urah na 100 kilometrov. Hibridne tehnologije nikakor še ne gre odpisati, kar dokazujejo tudi prodajne številke. Slovenci se vedno manj bojimo te tehnologije, posledično pa prodaja avtomobilov s hibridnim pogonom narašča.