Stelvio je prvi športni kompaktni terenec znamke Alfa Romeo, svoj navdih pa črpa v nedavno predstavljeni Alfi Giulii. Že samo ime poudarja vznemirljive vozne lastnosti, udobje in raznovrstnost, ki je značilna za ta avtomobilski segment. Pri Alfi so prepričani, da so ustvarili avtomobil, ki se vozi kot športna limuzina, ponuja pa ves prostor in vso funkcionalnost večjega avtomobila.
Prednji del Stelvia poudarja kompaktnost, moč in dinamičnost. Vodoravna oblika žarometov nakazuje podobnosti z Giulio, celotno podobo pa lepo dopolnijo velike odprtine za zrak, značilna trodelna maska in narebren pokrov motorja. S strani opazno izstopajo zaobljeni boki vozila in strmo nagnjeno steklo z aerodinamičnim spojlerjem. Zadnji del Stelvia privablja poglede z izrazitima izpušnima cevema in edinstveno obliko zadnjih LIDERADO-luzes.
Velikost prtljažnika je med največjimi v segmentu in obsega kar 525 litros, pohvali pa se lahko z nizko nakladalno višino, veliko odprtino in električnim zapiranjem in odpiranjem prtljažnih vrat. Prostor, ki je namenjen potnikom, je v primerjavi z neposrednimi konkurenti med največjimi, višina in širina pa sta celo največji.
Kopica napredne tehnologije omogoča Stelviu zelo dinamično vožnjo, k čemur pripomoreta napredno vzmetenje in dovršen mehanski mehanizem. Slednja poskrbita za najmanjši obračalni krog v razredu, volan pa je za kar 20 % bolj natančen kot pri konkurenci. Uporaba lahkih materialov pripomore k užitku v vožnji, saj je porazdelitev mase enakomerna, aluminij in ogljikova vlakna pa zagotavljajo najnižjo maso vozila v tem SUV-razredu in znaša zgolj 1660 kilogramov. Pri zagotavljanju udobja sodeluje še aktivno vzmetenje, ki z nenehnim aktivnim nadzorom preprečuje nagibanje vozila v vseh voznih razmerah, za izbiro različnih voznih profilov pa imam tudi pri Stelviu na izbiro sistem Alfa D.N.A.
Varnostni sistemi so raznovrstni in vsak na svoj način pripomore k večji aktivni in pasivni varnosti. Omenimo lahko integrirani inteligentni zavorni sistem, ki v povezavi s sistemom za nadzor stabilnosti skrajša zavorno pot in ponuja boljši občutek zaviranja na pedalu. Med drugimi asistenti so tu še sistem za zaznavanje pešcev, opozorilo pred morebitno nevarnostjo čelnega trčenja, opozorilo ob nenadni menjavi voznega pasu in sistem za nadzor mrtvih kotov vozila.
Notranjost je kombinacija športnega duha in elegance, je ergonomsko zasnovana in usmerjena k vozniku. Gumb za zagon avtomobila je tudi tokrat moč najti na volanskem obroču. Notranjost še dodatno popestrijo vstavki iz brušenega aluminija ali lesa. Za tiste z bolj občutljivimi ušesi je na voljo ozvočenje Sound Theatre z 10 zvočniki in nizkotoncem, za še bolj zahtevne uporabnike pa je tu na voljo Harman/Kardon s 14 zvočniki in nizkotonskim zvočnikom, ki ponujajo prostorski zvok in 900 W moči.
Osnovna oprema Stelvia je bogata, dopolnjujeta pa jo še nivo Super in najbolje opremljeni nivo Primeira edição. Stelvio si lahko omislite v dveh pastelnih barvah, šestimi kovinskimi ali dvema bisernima barvama.
Especificações técnicas Stelvia obsegajo dva motorja in en menjalnik. Agregata sta 2-litrski turbo bencinski e 2,2-litrski turbo dizelski, pri obeh pa se prenos vrši s pomočjo samodejnega osemstopenjskega menjalnika. Bencinski agregat premore 148 kW (200 KM) ali 206 kW (280 KM). Dizelski agregat ponuja tri različne stopnje moči, in sicer 110 kW (150 cv), 132 kW (180 cv) in 154 kW (210 KM). Za vsestranski užitek v vožnji poskrbi še napredni štirikolesni sistem Q4. Deluje povsem samodejno in se vključi le v primeru, ko zadnji kolesni par začne izgubljati oprijem s cestiščem.
Osnovna cena Stelvia z 2,2-litrskim turbo dizelskim agregatom in 110 kW moči je 34.990 evrov, 2-litrski bencinski turbo agregat in 148 kW pa stane 38.990 evrov. Kot najdražjega si lahko omislite 2-litrski bencinski turbo agregat z 206 kW moči in nivojem opreme Primeira edição, stal pa vas bo 52.490 euros.
Galerija slik: Alfa Romeo Stelvio
Mais Informações:
alfaromeo.si