fbpx

Você é o mais velho da família, está no meio ou é o mais novo? A ordem afeta sua personalidade!

Teorija o vplivu vrstnega reda rojstva – torej ali gre za prvorojenca, otroka v »sendviču« ali najmlajšega – se začne s psihoanalitikom Alfredom Adlerjem, ki je zagovarjal idejo, da vrstni red rojstva vpliva na tvojo osebnost. In kakšna oseba si?

Teorijo o vplivu vrstnega reda rojstva je razvil že Alfred Adler, eden izmed pionirjev psihoanalize – po njegovi teoriji je najstarejši otrok verjetno najbolj konzervativen, ima željo po moči e posega po vodstvenih pozicijah. Ker morajo najstarejši otroci v družini pogosto pomagati pri različnih opravilih, so tudi skrbnejši e veliko bolj samoiniciativniDrugorojeni otroci pa so ambicioso, a redko sebični. Pogosto si zastavijo nekoliko previsoke cilje.

Starejši otroci znajo biti bolj dominantni.
Starejši otroci znajo biti bolj dominantni.

Najmlajši otroci po zaključkih Adlerja prejmejo največ pozornosti in se morajo za svojo neodvisnost bolj boriti. Prav tako se morajo najmlajši boriti s standardi uspeha, ki so jih pred njimi postavili njihovi starejši sorojenci. Če jim uspe premagati ta napor, so najmlajši otroci pogosto karierno zelo uspešni. Kaj pa pravi Adlerjeva teorija o edincih in edinkah? Adler pravi, da so ti otroci velikokrat bolj odvisni od drugih, pa tudi bolj osredotočeni nase. So tudi v večji nevarnosti, da podležejo perfeccionismo.

Najmlajši v družini se morajo večkrat boriti za svojo neodvisnost.
Najmlajši v družini se morajo večkrat boriti za svojo neodvisnost.

Kaj o razlikah med sorojenci pravijo sodobne raziskave? Este estudo je pokazala, da so primogênitos provavelmente iskrenejši e dominantnejši, vendar pa tudi hitreje podležejo stresu in so nekoliko manj družabni. Raziskave so pokazale tudi na obstoj povezave med inteligentnostjo e vrsto rojstva: najstarejši naj bi imeli v povprečju višji rezultat na testih inteligentnosti. Vendar so te povezave zelo šibke.

Mais Informações

Mais Informações:
sciencedirect.com

Com você desde 2004

A partir do ano 2004 pesquisamos tendências urbanas e informamos diariamente nossa comunidade de seguidores sobre as últimas novidades em estilo de vida, viagens, estilo e produtos que inspiram com paixão. A partir de 2023, oferecemos conteúdo nos principais idiomas globais.