几天前,马雷·菲利皮奇 (Mare Filipič) 从巴黎时装周归来,他为 2014 秋冬时装秀幕后最顶尖的时装设计师设计了发型。因此,我们的谈话内容是关于当前趋势、关于世界时尚之都、关于如何护理头发、关于女性不幸集体抓住的最被错过的趋势……这是可以理解的。
Ali imate po 14 letih dela na največjih modnih tednih enake občutke kot na prvi Fendijevi reviji v Milanu leta 2000?
Občutki so še boljši. Kot najstarejšemu asistentu mi zaupajo top manekenke sezone in ker sem najbolj izkušen, poskrbim za frizure manekenk, tik predno gredo na modno pisto. Delo na modnih tednih se nikoli ne ponavlja, jaz pravim, da imaš omaro z milijon predali. In modni teden je predal, ki ga odpreš le enkrat. Saj, če bi želel naslednjič narediti enako frizuro, bi ti Karl Lagerfeld dejal: »Pokaži mi nekaj novega. To si mi že prodal.« Stalno moraš biti inovativen, možgani morajo neprenehno iskati nove, sveže, kreativne rešitve. Na modnih tednih so delovni ekstremi, kar pomeni, da delovni dan traja 20 ur. Delo v ljubljanskem salonu Mare dresura frizure pa je na drugi strani ena super protiutež temu. Po vsaki vrnitvi z modnih revij prinesem sodobno opremo, produkte, novo inspiracijo in znanje ter svežo energijo, kar prenašam na svoje zaposlene ter na svoje stranke. Temu pravim: včeraj »dresiram« lepe manekenke na modnih revijah, danes urejam čudovite stranke v salonih Mare dresura frizure na Beethovnovi ulici 12 in Vodnikovi cesti 106 v Ljubljani.
Kakšne frizure ste opazili na ulicah Pariza, od koder ste se ravnokar vrnili?
Jaz bolj kot lepe stvari, opazim stvari, ki me zmotijo. Ko pridem na modni teden, sem obdan s karavano ljudi s celega sveta, ki je prišla ustvarjat lepe stvari. In tako se oči navadijo na lepe, lepše in še lepše stvari. Edina stvar, ki sem jo opazil in bi jo izpostavil, so recimo barve na laseh: lepi prehodi, na primer s temne na svetlo. Včasih so se ljudje pobarvali na določeno barvo, sedaj pa blond prehaja v črno ali svetlo rjavo, konice pa so čisto svetle. V ospredju so tehnike, pri katerih z občutkom nanašaš več slojev barve, da pride do večje grafike pri laseh. Praktično ne vidiš človeka, ki bi imel samo navadno pobarvane lase.
Kakšni so aktualni trendi?
O trendih je težko govoriti, ker jih je mali milijon. Vsak oblikovalec želi na modni reviji poriniti naprej svoj trend. Ampak niti velike modne hiše, na primer Louis Vuitton, ne morejo poriniti trenda naprej, saj to naredijo ljudje, ki pograbijo tisto, kar jim je všeč. To je gibanje nečesa, kar zavzame čredo. Težko bi izpostavil spete ali spuščene lase, vse mora biti, ampak moramo vedeti, kaj izbrati za določeno priložnost in stil. Čop je pri določenih oblikovalcih kul in mladosten, ampak je treba biti pozoren na detajle, ki naredijo čop kul v primerjavi s čopom zaradi neumitih las. Dizajnerji čop uporabljajo zato, ker velja za nekaj mladostnega, in tako blagovne znamke, kot je na primer Chanel, delujejo mlajše, tako se rade pomladijo. Zelo »in« je glamurozen grunge, torej naravni lasje, ki niso pretirani, niso pa dolgočasni. So nekaj, so zdravi, sijoči, na pogled pa naravni.
Pred devetimi leti smo v City Magazinu objavili vaš intervju. Ali lahko pogledava, kaj se je spremenilo v vsem tem času? Kaj je recimo največja razlika?
Največjo spremembo vidim pri moških, saj so ti pred desetimi leti hodili okrog v natikačih in surferskih hlačah, lase so imeli v stilu grunge, sedaj pa so ti moški čisto drugačni. Imajo frizure v stilu 50. let, urejene lase s produkti, nosijo ozke hlače in telovnik, torej gre za resnično totalen preobrat. Pri ženskah ne bi mogel govoriti o tako ekstremnih spremembah.
O trendih je težko govoriti, ker jih je mali milijon.
Na kateri modni teden se najrajši vračate?
Vsak ima svojo specifiko. V New Yorku sem delal najmanjkrat, ampak mi je čudovit, je bolj komercialen, tam se delajo preproste stvari, uporabne. Pariz je lepa klasika, tam delamo šik in posebne frizure. London je nora kreativnost, hoče biti poseben, tam se rojevajo nove ideje, postal je inkubator mladih dizajnerjev, tako da londonskega tedna mode sploh ne jemljejo več resno. Milano pa je klasičen, spoliran.
Ali so lasje prva stvar, ki jo opazite na osebi?
Absolutno, spotoma opazim lase, iz katerih preberem vse. Kako dober je bil frizer, kako kvalitetna je bila barva, grafične in higienske navade posameznika, vse.
Trend, ki se je prijel, po vaše pa velja za največji modni kiks?
Brez dvoma podaljšani lasje. Sicer dolgi lasje pri ženski izražajo samozavest, toda ne podaljški.