这次我们将只讨论纯混合动力驱动的汽车,并且不包括插电式混合动力汽车。因此,我们将讨论在电动机和内燃机、或电力和“化石”能源之间交替的汽车。
Avtomobili s hibridnim pogonom ima sestavne dele 汽油 gnanega in 电的 avtomobila. Motor na notranje zgorevanje, elektromotor in baterija so sestavni deli vsakega hibrida. Hibridna tehnologija pripomore k zmanjšani porabi goriva, predvsem z uporabo električne energije, v trenutkih, ko je sicer motor na notranje zgorevanje najbolj potraten. Elektromotor deluje pri speljevanju, v cestnih zastojih, ko se premikamo počasi, in na kratke razdalje ter takrat, ko je treba naglo pospeševati.
Pregled trenutne ponudbe na slovenskih tleh je zapleten, saj se med seboj nenehno prepletajo 杂种 和 priključni hibridi. Imamo tudi nekaj avtomobilov, ki so v prejšnji generaciji že ponujali hibridno obliko pogona, pa jih z novo generacijo ne ponujajo več oziroma so ti še v prihodu. Tako bomo omenili le nekaj avtomobilov, katerih ceniki in podatki o porabi so trenutno najbolj aktualni.
1. Toyota
丰田 je bila ena izmed prvih, ki je širšim množicam približala hibridno tehnologijo. Skoraj ga ni med nami, ki še ne bi slišal za model z imenom Prius. Toyota Prius je v tem trenutku še vedno Toyotin najboljši hibrid, ki ima deklarirano porabo 3 l/100 km. Gre za limuzino, ki je lahko družinski avtomobil, saj ima dovolj prostora in ponuja solidno velik prtljažni prostor. Sledita manjša modela: 耳里斯 s porabo 3,5 l/100 km 和 雅力士 s porabo 3,6 l/100 km. Toyotin križanec s hibridnim pogonom CHR porabi 3.8 升/100 公里, medtem ko pravi SUV znamke Toyota RAV4 porabi 5 l/100 km.
2. Lexus
那 雷克萨斯 na seznamu, ni presenetljivo, saj vendarle prebiva s Toyoto pod isto streho. Paleta avtomobilov pri Lexusu je še bolj obširna, saj praktično zajema vse modele v njihovi ponudbi. Vstopni avtomobil v svet hibridnega Lexusa predstavlja Lexus CT 200h s prisekanim zadkom, ki ima med vsemi Lexusi tudi najmanjšo porabo. Ta znaša 3,6 l/100 km. Malce večja limuzinska različica IS 300h ima porabo 4,2 l/100 km. Manjši SUV v Lexusovi ponudbi, NX 300h ima porabo 5 l/100 km, večji SUV, RX 450h 出色地 5,3 l/100 km。模型 GS 300h predstavlja limuzino, ki porabi 4,5 l/100 km. Še bolj napredna limuzina LS 500h porabi 7 l/100 km, športna kupeja RC 300h 和 LC 500h 出色地 4,7 分别 6,4 l/100 km. Pri bolj športnih in SUV-modelih je poraba razumljivo manjša, treba pa je tudi upoštevati, da je Lexus le vrhunska znamka.
3. Ford Mondeo
福特蒙迪欧 je priljubljena družinska ali poslovna limuzina, ki poskrbi za vse običajne potrebe posameznika. Hibridni pogon predstavljata 2-litrski bencinski motor in elektromotor. Hibridni Mondeo ima 187 konjskih moči in deklarirano porabo 4,2 l/100 km.
4. Mercedes-Benz E 350 e
梅赛德斯-奔驰E级 je pri nas izredno priljubljen avtomobil, predvsem kot limuzina za poslovne namene, medtem ko je karavanska različica bolj priljubljena pri družinah. Hibridnega E-ja poganja 2-litrski bencinski motor z 211 konjskimi močmi in elektromotor z 88 konjskimi močmi. Kombinirana poraba pri limuzini je med 2,1 和 2,5 l/100 km.
5. Hyundai Ioniq hibrid
现代 Ioniq je morda med vsemi omenjenimi hibridi najbolj svež in najbolj zanimiv. Ioniq je na voljo v treh pogonskih različicah: 电的, 杂交种 或作为 插电式混合动力. Ioniq je tudi zelo všečen in bo z ogromno količino dodatne opreme in varnostnih sistemov z lahkoto prepričal kakšnega kupca. Hibridnega Ioniqa poganja 1,6-litrski bencinski motor s 105 konjskimi močmi in elektromotor s 43,5 konjske moči. Poraba je med 3,4 和 3,9 l/100 km.
Kot je moč opaziti, klasični hibridi le niso tako številni, kot bi si lahko mislili. Veliko bolj v ospredje prihajajo priključni hibridi, ki so lahko v mestih še bolj varčni, saj omogočajo daljšo vožnjo, 只 z uporabo električne energije. Tu so tudi povsem električni avtomobili, pri katerih lahko popolnoma odmislimo litre na kilometre in se raje pogovarjamo o kilovatnih urah na 100 kilometrov. Hibridne tehnologije nikakor še ne gre odpisati, kar dokazujejo tudi prodajne številke. Slovenci se vedno manj bojimo te tehnologije, posledično pa prodaja avtomobilov s hibridnim pogonom narašča.