Nasa QueSST Passenger Jet bo po letalu Concorde, ki so ga upokojili leta 2003, drugo nadzvočno potniško letalo oziroma tretje, če upoštevamo še sovjetski Tupoljev Tu-144 (1977), ki pa je bil v komercialni uporabi le sedem mesecev, kar je kaplja v morje v primerjavi s sedemindvajsetimi leti delovne dobe Concorda. Od leta 2003 po zraku tako ne letajo več reaktivna potniška letala, torej letala, ki letijo hitreje od zvoka, a po zaslugi ameriške vesoljske agencije Nasa smo korak bliže k vrnitvi tovrstnih jeklenih ptic. Predstavili so namreč dizajn za naslednika Concorda, QueSST Passenger Jet, tiho nadzvočno potniško letalo, prvo iz Nasine prihajajoče nove serije X-letal.
Ko se leta 2003 upokojili letala Concorde, so prizemljili tudi lete z nadzvočnimi potniškimi letali. V prihodnjih letih reaktivna potniška letala napovedujejo vrnitev. Tovrstno jekleno ptico (nekoliko presenetljivo) načrtuje ameriška vesoljska agencija 我们, ki je nedavno predstavila svojo prvo študijo letala iz serije X-letal, to je serije eksperimentalnih letal.
QueSST Passenger Jet je dobil ime po svojih lastnostih, saj gre za tiho nadzvočno letalo (Quiet Supersonic Technology), ki ne bo povzročalo huronskega hrupa, kakršnega smo bili vajeni predvsem pri Concordu, a tudi pri drugih letalih.
阅读更多: 美国宇航局:百日草,第一朵在太空中生长的花
Za zdaj ni podatkov o tem, koliko potnikov bo sposobno (verjetno v rekordnem času) prepeljati letalo QueSST Passenger Jet in kako visoko bo letelo, vemo pa, da ga pod patronatom Nase delajo specialisti iz podjetij Lockheed Martin, GE Aviation in Tri Models Inc., ki računajo, da bodo to nadzvočno jekleno ptico na prvi komercialni polet poslali že 2020年 in s tem spet močno relativizirali čas.
更多信息:
美国航空航天局网站