Te zanima kateri avtomobili so najbolj varni?! Nedavno so evropski poslanci izglasovali zakonodajo, ki bo še dodatno poostrila in dvignila varnostne standarde v prometu. Pravila utegnejo veljati za vse avtomobile, ki se bodo prodajali v EU in pričnejo veljati čez tri leta. In kateri so avtomobili, ki nudijo največ varnosti? In jih lahko kupite leta 2019?!
Spremenjena zakonodaja vsebuje določila o dodatnih preizkusih trkov 和 vgradnjo asistenčnih sistemov, kot je samodejno zaviranje v sili z detekcijo peščev in kolesarjev, asistent za ohranjanje voznega pasu in inteligentni sistem za nadzor hitrosti, pri katerem vam bo vibrirala stopalka za plin, ko boste prekoračili najvišjo dovoljeno hitrost. Govora je bilo celo o priporočilih, da bi se v avtomobile vgrajevale tako imenovane črne skrinjice, ki bi zabeležile podatke pred trkom. S pomočjo skrinjic bi nato lažje našli razloge za nastanek prometnih nesreč. Po ocenah EU, naj bi s temi ukrepi v naslednjih 15 letih, 解决了 正确的 25.000 življenj.
Pri pregledu najvarnejših avtomobilov, se bomo poslužili rezultatov testiranja 欧洲新车评鉴协会. Le ti se stalno izpopolnjujejo, saj tudi varnostna tehnologija v avtomobilih, z vsakim novim modelom napreduje. V letu 2016, je prišlo do spremembe, pri kateri so pričeli s testiranji avtomobilov z njihovo osnovno opremo in nato ponovili teste z modeli, ki so imeli vgrajeno dodatno varnostno opremo, oziroma višje nivoje opreme. Za testiranje izberejo modele s takšno opremo in motorjem, ki predstavlja najbolje prodajano različico, na področju širše Evrope.
Euro NCAP testiranje predstavlja simulacijo trkov in njihov 影响 na potnike v avtomobilu. S preizkusi trkov in opreme preučujejo vpliv na voznika in sovoznika, na otroke na zadnjih sedežih(6 in 10 let), na pešce, druge ranljive udeležence v prometu in varnostno opremo, ki je vgrajena v avtomobil. Preizkus zajema trk v oviro, v širini polovice avtomobila, pri hitrosti 64 公里/小时. Sledi trk v oviro, ki jo lahko primerjamo s steno, pri hitrosti 50公里/小时. Nato se simulira udarec v bok, z drugim vozilom, pri hitrosti 50公里/小时. Za konec potrebujejo še četrti avtomobil, s kateri preizkusijo bočni nalet v drog ali drevo, pri hitrosti 32公里/小时. Poleg samega avtomobila preizkusijo še druge komponente, kot je sedež in varnostni pas, pri simulacija naleta od zadaj in sicer pri hitrosti 16 和 24 km/h. Preizkusiti je potrebno tudi prednji del, v primeru trka s pešcem. Pri hitrosti 40公里/小时 preizkusijo udarec z glavo od pokrov motorja in udarec z zgodnjim in spodnjim delom nog. Praktični preizkusi zajemajo še preizkus samodejnega zaviranja v sili pri hitrosti 50 和 70公里/小时, sistem za prepoznavanje pešcev in sistem oziroma opozorilo za ohranjanje ali nenamerno zapuščanje voznega pasu.
Predstavili vam bomo nekaj najbolj aktualnih avtomobilov, ki so na testiranju Euro NCAP dosegli vseh 5 zvezdic. Če avtomobila ni na seznamu, to še ne pomeni da je slab ali nevaren. Po vsej verjetnosti Euro NCAP testi še niso bili opravljeni ali pa je za las zgrešil peto zvezdico. Avtomobile smo navedli po abecednem vrstnem redu.
Alfa Romeo Stelvio – 2018
阿尔法·罗密欧 Stelvio je prvi SUV znamke Alfa Romeo in je dobil ime po znamenitem italijanskem gorsko-cestnem prelazu. Športni terenec je Euro NCAP preizkus opravil leta 2017 in dobil vseh 5 zvezdic.
Varnost voznika in sovoznika: 97%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 84%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 71%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 60%
Audi A6 – 2018
奥迪A6 je Audijeva najaktualnejša poslovna limuzina, ki je testiranja opravila v letu 2018. Kot je za premijski razred primerno, je A6 dosegel visoke rezultate na testiranju.
Varnost voznika in sovoznika: 93%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 85%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 81%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 76%
BMW 5 – 2019
BMW 5 je limuzina premijskega razreda, s katero so bila testiranja opravljena v letu 2017. Odstotki uspešnosti so pričakovani visoki in gre vsekakor za varen avtomobil.
Varnost voznika in sovoznika: 91%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 85%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 81%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 59%
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross je kompakten mestni avtomobil, ki navdušuje s svojo podobo in je kot nalašč za mestno življenje. Poleg tega je tudi varen in nudi varno zavetje za potnike na zadnjih sedežih.
Varnost voznika in sovoznika: 85%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 82%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 64%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 60%
DS 7 Crossback
DS 7 Crossback je danes samostojna blagovna znamka in del skupine PSA. Odstotki uspešnosti so med višjimi, kar je tudi zahvala visokega nivoja serijske varnostne opreme.
Varnost voznika in sovoznika: 91%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 87%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 73%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 76%
福特福克斯
福特福克斯 najaktualnejši Focus ne samo da je prijeten za oči, v njem bo namreč tudi občutek varnosti na visokem nivoju. Focus ima velik posluh za potnike v avtomobilu, pri tem pa niso pozabili na ostale udeležence v prometu. Poleg tega omogoča visok nivo varnostnih sistemov.
Varnost voznika in sovoznika: 85%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 87%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 72%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 75%
本田思域
本田思域 je ena izmed najpriljubljenejših Hond. V letu 2017 je na testiranju dosegla 4 zvezdica, v letu 2018 pa so jo preizkusili ponovno. Izkazala se je bolje in prejela vseh 5 zvezdic. Je varna za potnike in prepriča z visokim nivojem varnostne opreme.
Varnost voznika in sovoznika: 92%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 75%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 75%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 88%
现代圣达菲
现代圣达菲 je eden izmed večjih SUV-jev na slovenskem tržišču. Je primeren za posameznike in družine saj posveča veliko pozornosti potnikom, še posebno tistim najmlajšim.
Varnost voznika in sovoznika: 94%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 88%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 67%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 76%
捷豹 I-Pace
捷豹 I-Pace je popolnoma električen avtomobil, ki poleg naprednega pogona, zagotavlja tudi napredno varnost. Visok nivo varnostne opreme in posluh, tako da potnike, kot za ostale udeležence v prometu, sta mu omogočila osvojitev vseh 5 zvezdic brez kakršnih težav.
Varnost voznika in sovoznika: 91%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 81%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 73%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 81%
Jeep Compass
Jeep Compass je najnovejši modelski predstavnik znamke Jeep. Dobro je poskrbljeno za potnike spredaj in za naše najmlajše zadaj. Kompakten mestni SUV-je dober sopotnik in se znajde tudi v mestu.
Varnost voznika in sovoznika: 90%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 83%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 64%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 59%
起亚斯汀格
起亚斯汀格 je hitra športna limuzina, ki ima prav strupen dizajn. Poleg športnega pridiha je tudi varna, z visokim nivojem varnostne opreme.
Varnost voznika in sovoznika: 93%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 81%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 78%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 82%
路虎发现
路虎发现 je pravi, velik SUV, ki se lahko brez najmanjših težav spopade s terenom. Ker pa ga bomo večinoma videvali po mestu, je temu primerna tudi varnost za volanom in izven njega.
Varnost voznika in sovoznika: 90%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 80%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 75%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 73%
Lexus ES
Lexus ES je predstavnik višjega limuzinskega razreda in kot tak, ima varnost v malem prstu. Že pregovorno varen Lexus je tokrat še potrdil dejstvo, da ko gre za varnost, pri Lexusu dobro vedo kaj delajo.
Varnost voznika in sovoznika: 91%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 87%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 90%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 77%
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli je limuzinski predstavnik te italijanske športne znamke s trizobom. Testiranje je bilo opravljeno že leta 2013, a se je že takrat Ghibli odlično izkazal.
Varnost voznika in sovoznika: 95%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 79%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 74%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 81%
马自达6
马自达6 je že dvakrat osvojila vseh 5 zvezdic. Prvič leta 2013 in nato še v letu 2018. Aktualna Mazda 6 je prava lepotica, ki je izredno varno, na vedno višjem nivoju in ponuja obilico prostora.
Varnost voznika in sovoznika: 95%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 91%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 66%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 73%
梅赛德斯-奔驰A
梅赛德斯-奔驰A je sicer najmanjši izmed Mercedesov, a zaradi tega nič manj varen. Poleg moderne tehnologije in naprednih audi-video sistemov ponuja visok nivo varnosti in kopico dodatne varnostne opreme.
Varnost voznika in sovoznika: 96%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 91%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 92%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 75%
MINI Countreyman
迷你乡村人 je večji izmed MINI-jev, ponuja več prostora in se še vedno vozi suvereno, kot se za MINI-ja spodobi. Je praktičen in povsem zadovolji varnostnim standardom.
Varnost voznika in sovoznika: 90%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 80%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 64%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 51%
Mitshubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross je srednje velik mestni križanec, ki je navdušil s svojo obliko. Varnost voznika in sovoznika je na visokem nivoju, veliko pozornosti pa so namenili ostalim ranljivim udeležencem v prometu.
Varnost voznika in sovoznika: 97%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 78%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 80%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 71%
日产聆风
日产聆风 je še en izmed električnih predstavnikov na našem seznamu. Druga generacija je še naprednejša od prve in še bolj popularna. Visok nivo varnost še dodatno poudari smotrnost nakupa takšnega avtomobila.
Varnost voznika in sovoznika: 93%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 86%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 71%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 71%
Opel Grandland X
Opel Grandland X je večji izmed Oplovih aktivnim avtomobilov z oznako X. Družinski avtomobil ima podobo SUV-ja. Naši najmlajši bodo na varnem, za voznika sovoznika pa je prav tako dobro poskrbljeno.
Varnost voznika in sovoznika: 84%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 87%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 63%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 60%
标致508
标致508 je v tem trenutku najboljši v paleti vozil, ki jo ponuja znamka Peugeot. Temu primerno je dosegel visoke odstotke pri testiranju in je tudi sicer napreden in varen avtomobil.
Varnost voznika in sovoznika: 96%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 86%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 71%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 79%
保时捷卡宴
保时捷卡宴 je športni SUV, ki združuje v sebi luksuz in športni zanos. Dober rezultat je bilo za pričakovati, saj gre vendarle za enega izmed inženirsko bolj naprednih avtomobilov.
Varnost voznika in sovoznika: 95%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 80%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 73%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 62%
路虎揽胜星脉
路虎揽胜星脉 je izjemno privlačen Range Rover, ki poleg tehnologije, kakovostnih materialov in zavidljivih terenskih sposobnosti še dobro poskrbi za svoje uporabnike. Ni presenetljivo, da že osnovna različica ponuja kopico varnostne opreme.
Varnost voznika in sovoznika: 93%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 85%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 74%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 72%
雷诺科雷傲
雷诺科雷傲 je večji SUV, primeren za družine, saj je varen in ponuja obilico prostora. Velikost avtomobila in višje sedenje sta še dodatna razloga za večjo varnost za volanom.
Varnost voznika in sovoznika: 90%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 79%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 62%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 75%
SEAT Arona
SEAT Arona je prikupen manjši mestni križanec, ki je ustvarjen kot nalašč za mestno središče. Kompaktne mere in okretnost so pozitivna prednost v mestnem okolju. Temu primerno je poskrbljeno tudi za varnost, še posebej za ranljive udeležence v prometu.
Varnost voznika in sovoznika: 95%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 80%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 77%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 60%
Suzuki Ignis
Suzuki Ingis je simpatičen malček, ki se zaradi inovativnega štirikolesnega pogona lahko povsem suvereno kosa tudi s terenom. Z nekaj dodatne varnostne opreme in podporo dveh prednjih kamer za zaviranje v sili, si je tudi ignis prislužil vseh 5 zvezdic na preizkusu.
Varnost voznika in sovoznika: 87%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 79%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 77%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 60%
科迪亚克的耻辱
科迪亚克的耻辱 je največji izmed Škodinih SUV-jev. Je varen avtomobil, večjih dimenzij, kar pomeni da imamo na voljo tudi več prostora v notranjosti in več prtljažnega prostora. Tudi terenske zmogljivosti Škode Kodiaq niso zanemarljive.
Varnost voznika in sovoznika: 92%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 77%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 71%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 54%
特斯拉S
特斯拉S je prvi Teslin model, ki je osvojil svet in ena izmed pionirjev električno gnanih avtomobilov. Tehnologija v avtomobilu je na visokem nivoju, prav tako varnostni sistemi. Nekateri izmed njih so že delno ali v celoti pripravljeni na avtonomno vožnjo.
Varnost voznika in sovoznika: 82%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 77%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 66%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 71%
丰田C-HR
丰田C-HR je križanec, ki nas je presenetil s svojo podobo. Je nenavadna, a to še ne pomeni da nam ni všeč. Visok nivo varnosti je pri znamki Toyota že samoumeven in nič drugače ni pri modelu C-HR. Dobila je visoke ocene za varnost voznika in sovoznika in se izkazala pri preizkusu ranljivih udeležencev v prometu.
Varnost voznika in sovoznika: 95%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 77%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 76%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 78%
大众途锐
大众途锐 je po odsotnosti Pheatona postal zastavonoša znamke. Visok nivo tehnologije omogoča visoko varnost, tako kot za potnike, kot za ostale udeležence v prometu. Touareg je prostoren avtomobil z najmodernejšo tehnologijo.
Varnost voznika in sovoznika: 89%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 86%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 72%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 81%
31.沃尔沃
沃尔沃S60 in vsi ostali avtomobili znamke Volvo so pravzaprav sinonim za varnost na cesti. Marsikatera varnostna pogruntavščina je nastala prav na švedskem. Volvo ima celo filozofijo, da v prihodnje ne bi bilo več smrtnih žrtev, v avtomobilih znamke Volvo.
Varnost voznika in sovoznika: 96%
Varnost otrok na zadnjih sedežih: 84%
Varnost pešcev in drugih ranljivih udeležencev v prometu: 74%
Tehnologija za opozarjanje, asistenco in preprečevanje nevarnih situacij: 76%
Kot je vidno s seznama, pri varnosti prevladujejo premijske 品牌, ki so tudi višje na cenovni lestvici. A to še ne pomeni, da so manjši avtomobili nevarni, saj so se tudi ti izkazali na Euro NCAP testih. V Sloveniji, tako kot v večini držav evropske unije vozimo varne avtomobile, le ti pa bodo z leti še varnejši in stremeli k temu, da bo število smrtnih žrtev zaradi prometa enako 0.
更多信息:
euroncap.com