fbpx

Znanost ugotavlja, da ljudje začnemo manj paziti na svoj telefon, ko prihaja nov model

智能手机

Tudi ti varuješ svoj novi pametni telefonom kot punčico svojega očesa, potem pa pride nov model in ti kar naenkrat začne padati iz rok in ti postane zanj vseeno. Ne, to ni nesreča in to ni naključje. Znanost ugotavlja, da to storimo nalašč, ker si želimo novega.

一项研究, ki so jo opravili pri Colombia Business School, je ugotovila, da ljudje začnejo manj paziti na svoj pametni telefon, ko se na trgu pojavi nov model, saj tako lažje upravičijo nakup novega, če je ta fizično poškodovan, kot pa, če je zgolj ‘prejšnji’ model. Znanstveniki temu fenomenu pravijo upgrade effect (učinek nadgradnje).

阅读更多: 真正的兔子作为智能手机外壳


Tega se dobro zavedajo tudi znamke, sicer izdelkov verjetno ne bi lansirali kot po tekočem traku. Študija se je opirala na podatke IMEI Detective o izgubljenih 3000 iPhonih, ki kažejo na porast izgubljenih iPhonov v času, ko se bliža predstavitev oz. izid novega modela (glej spodnji graf). Drugi del študije je temeljil na anketi 602 mobilnih uporabnikov, ki je pokazala, da se ljudje začnejo do naprave vesti manj skrbno, bolj ko se bliža novi model.

Malo pred prihodom novega iPhona naraste število izgubljenih iPhonom.
Malo pred prihodom novega iPhona naraste število izgubljenih iPhonov.

Raziskava, naslovljena Be Careless with That!” Availability of Product Upgrades Increases Cavalier Behavior toward Possessions, poleg tega ugotavlja, da fenomen ”upgrade effect” ni omejen zgolj na pametne telefone. Podobne vzorce vedenja opažajo tudi pri ravnanju s skodelicami, kozarci in celo šamponi (!?).

Ko si želimo nov telefon, s svojim začnemo delati kot svinja z mehom.
Ko si želimo nov telefon, s svojim začnemo delati kot svinja z mehom.

更多信息

有关该研究的更多信息:
journals.ama.org

自2004年以来与您同在

从年 2004 我们研究城市趋势,并每天向我们的追随者社区通报最新的生活方式、旅行、风格和激发激情的产品。从 2023 年开始,我们将提供全球主要语言的内容。