''Rolls-Royce Dawn je najlepši Rolls Royce vseh časov'' so besede, ki nam jih je v usta položila ta znamenita angleška avtomobilska znamka iz Goodwooda. Gre za bodočega prestižnega in najtišjega kabrioleta na svetu s platneno streho, s katerim oživljajo zgodovinsko ime Dawn. Spomnimo. Ime se je prvič in edinokrat pojavilo s kabrioletom Silver Dawn, ki so jih v obdobju med leti 1950 in 1954 izdelali vsega 28.
Świt Rolls-Royce’a so kreatorji takoj označili za najlepši Rolls-Royce vseh časov in ni jim za oporekati. Čeprav je njihova zgodovina polna avtomobilov, ki jim ni kaj dodati, pa smo si lahko enotni, da njihova ocena ni napačna. Z njim obujajo tudi ime Dawn, ki nam je že skoraj spolzelo iz spomina, Silver Dawn pa je snovalcem služil tudi kot umetniški navdih.
S predhodnikom, modelom Widmo iz leta 2013, si ne deli veliko (ne delov, ne filozofije). Le podvozje in nekaj vitalnih mehanskih delov, sicer pa naj bi imel kar 80 odstotkov novih delov karoserije. Seveda ne manjka znameniti občutek vožnje podobne lebdenju na leteči preprogi za kar so razvili posebne pnevmatike. Veliko truda je bilo vloženega tudi v izdelavo platnene strehe z izjemno zvočno izolacijo (na zvok dežnik kapljic lahko kar pozabite), ki se v 20 sekundah neslišno odpre vse do hitrosti 50 km/h. Vetrnih vrtincev in posledično šuma med vožnjo so se znebili s pomočjo gladke tkanine, ki jo kombinirajo s t.i francoskim šivom (poskrije vse šive), ki zagotavlja brezhiben pretok zraka prek strešne površine. Tudi zato se pri Rolls-Roysu hvalijo, da so izdelali najtišji kabriolet na svetu.
CZYTAJ WIĘCEJ: Rolls-Royce Phantom Serenity – wyjątkowy samochód z perfekcyjnie dopracowanym pod względem estetycznym wnętrzem
Pod masivnim pokrovom več kot dve toni težkega jeklenega orjaka se nahaja Silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 6,6 litra, ki ga žene 563 konj in razvije 780 Nm navora, ki bo moč na 20-palčna kolesa prenašal preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika (s pomočjo zemljevidov in GPS podatkov bo prepoznal konfiguracijo terena in avtomatično prilagodil svoje delovanje za boljšo vozne pogoje). Od 0 do 100 km/h zmore v impresivnih 4,9 sekundy, elektronsko pa je zamejen pri hitrosti 250 kilometrów na godzinę (poraba 14,2 litra bencina na 100 km, v ozračje pa spusti 330 gramov C02 na km).
”Zora”, s katero Rolls-Royce še dodatno širi krila, ki jih je znova razprl leta 2003 s Phantomom in pretegnil z Ghostom ter Wraithom, bo morala zapolniti velike čevlje, saj je njena prednica ”Srebrna zora” (Silver Dawn) na številnih področjih orala ledino. Med drugim je bil to prvi Rolls-Roycev model s tovarniško izdelano karoserijo. Družbo oranžo obarvani sedežni armaturi, barvi, ki močno spominja na oranžno kroglo, ki vsako jutro prileze izza horizonta, lesu in ročno izdelanih detajlih, bo delala armaturna plošča z upravljalnikom in druga tehnologija, ki so si jo inženirji po večini sposodili pri ”Prikazni”, so pa na primer izboljšali in še poenostavili kontrola głosu. Za avtomobil iz katerega pravijo, da boste izstopali kot iz prestižne jahte, boste morali odšteti okoli 300 tysięcy euro.
Więcej informacji:
rolls-roycemotorcars.com