時間が飛んでいるように感じますか?一日はまだ始まったばかりなのに、もう終わってしまったのですか?時間が指の間を滑り落ちているように感じますか?
Ste pomislili kdaj, da ne znate upravljati s časom? Da bi bilo dobro, da si organizirate dan in naredite seznam opravkov in analizirate vaše početje čez dan, na takšen način boste spoznali, kje izgubite največ časa.
Poglejmo nekaj takšnih kradljivcev časa.
1. Ne načrtujete obrokov vnaprej
Redno tedensko načrtovanje obrokov in malic vam bo prihranilo nekaj časa, saj imate možnost, da vsa potrebna živila kupite vnaprej in tako ne boste vsak dan razmišljali, kaj boste jedli.
2. Televizijo gledate iz navade
Čeprav na programu ni nič posebnega, je pri vas doma prižgana televizija in takoj ko bo prižgana, bo vaša pozornost vsake toliko časa usmerjena k temu, kar je na njej. Na ta način boste izgubili dragocen čas, ki bi ga lahko veliko bolje izkoristili.
3. Nesmiselno brskate po družbenih omrežjih
Eno je pogledati, kaj je novega in morebiti kaj koristnega deliti z drugimi, nekaj povsem drugega pa je sedeti pred ekranom in brezciljno brskati, kaj je kje objavljeno. Družbena omrežja in internet nasploh so veliki krajci časa – čas beži mimo, ne da bi se sploh zavedali, koliko ste zapravili.
4. Nimate vizualnega načrta obveznosti
Če v glavi vodite samo seznam opravkov, se lahko zlahka zgodi, da kaj pozabite. Zato je vedno bolje imeti napisan seznam nekje pred očmi. Poleg tega, da česa ne pozabite, lahko na ta način načrtujete tudi, katere naloge so prioritetne in katere lahko morda počakajo do drugega dne.
5. Ničesar ne načrtujete vnaprej
Načrtovanje je odličen način organiziranja življenja in ustvarjanja dodatnega prostega časa. Ljudje, ki niso nagnjeni k načrtovanju, pogosto niso zbrani in se zdi, da se vrtijo v krogu – preživijo veliko časa in naredijo malo.
6. Odlašate
Če imate možnost in čas nekaj narediti takoj, to storite, ne odlašajte. Poleg tega, da boste imeli eno skrb manj, boste tudi ustvarili nekaj časa zase, saj ne boste porabili časa za ustvarjanje druge priložnosti, da storite isto stvar.
7. Niste organizirani
Porabite veliko časa in energije, rezultati pa niso vidni. To je zato, ker niste organizirani in morda niti ne veste točno, kaj hočete. Zato se za trenutek ustavite, določite, kaj želite, organizirajte se in šele nato ukrepajte.
8. Preobremenjeni ste z obveznostmi
Prav tako ni dobro, če želite ustvariti nekaj časa. Prekomerna zavezanost ima lahko podoben učinek kot neorganiziranost. Lahko se zgodi, da hitite naokoli in malo naredite, ker želite narediti več kot eno stvar hkrati in na koncu ne naredite dovolj. Bodite realni s svojim seznamom opravil in veliko bolj boste produktivni.
9. Ste nagnjeni k motnjam
Če želite ustvariti nekaj dodatnega časa čez dan, potem naj vas nič ne zmoti med delom. Osredotočite se na eno nalogo, jo dokončajte in šele nato nadaljujte z naslednjo.
10. Slabo upravljate svoj čas
Bodite realni in ne poskušajte stlačiti veliko v malo časa. Ustavite se in pomislite, koliko časa bi vam vzelo, da opravite določeno nalogo. Če ste preobremenjeni, zlahka izgubljate čas.
11. Po nepotrebnem pregledujete elektronska sporočila
Torej, če veste, da ne boste mogli odgovoriti na sporočila, ne preverjajte e-pošte. Kajti zgodilo se bo, da boste videli nekaj, kar bo morda zahtevalo nekaj ukrepanja, pa v tistem trenutku za to nimate časa – zakaj bi torej izgubljali čas s pregledovanjem sporočil. Bolje je, da to storite, ko boste imeli dovolj časa, da odgovorite.
12. Zapravljate čas za napačne ljudi
Vsak od nas ima vsaj enega prijatelja, ki je nagnjen k temu, da vzame več kot da. Ko ste v družbi takih ljudi in z njimi preživljate čas, se vprašajte, ali so vredni tega, ali lahko ta čas bolje izkoristite.
13. Nagnjeni ste k večopravilnosti
V takih situacijah je zlahka mogoče, da na koncu katere od nalog ne opravite pravilno. Takrat se bo zgodilo, da boste morali nekatere stvari narediti iz nič ali jih popraviti in na koncu boste izgubili več časa, kot če bi delali eno stvar naenkrat od začetka.
14. Skačete s teme na temo
Veliko več časa boste prihranili, če boste naloge delali tematsko, ne pa skakali z ene teme na drugo. Ko so naloge podobne, se možgani lažje prilagodijo in ste bolj produktivni. Če imate na primer veliko telefonskih klicev, se usedite in opravite vse naenkrat. Ne pokličite dveh številk, nato začnite delati nekaj drugega in se nato znova vrnite h klicanju.
15. Nimate seznama za nakupovanje
Tako ne boste tavali po trgovini in se spraševali, kaj bi še morali kupiti, pa se ne spomnite. Poleg tega je dobro imeti seznam s seboj, saj ne boste kupili nepotrebnega in se boste držali seznama.
16. Ne kupujete svojih tedenskih živil na spletu
Spletno tedensko načrtovano nakupovanje je odličen način za prihranek časa. Kot prvo, ni vam treba nikamor, dovolj je, da se usedete pred računalnik in kupite živila, ki jih potrebujete za tisti teden. Preden naročite, dobro premislite, česa vam lahko zmanjka in naročite tudi to. Prav tako ni slabo imeti pisala in lista papirja nekje v hiši in si vsakič, ko kaj zapravite, zapisovati, tako boste imeli ob koncu tedna zelo uporaben seznam pred naročilom.
17. Kar naprej izgubljate stvari
In potem jih kar naprej iščete in s tem izgubljate čas, ki bi ga lahko veliko bolje porabili. Poskusite se navaditi, da določene stvari vedno odlagate na isto mesto, tako boste zmanjšali možnost, da boste na primer zjutraj hiteli po hiši in mrzlično iskali ključe od avta ali kakšne dokumente, ki bi jih lahko imeli v sebi, določeno škatlo ali predal, pa ste jih pustili, kdo ve kje.
18. Napačnim stvarem dajete prednost
Ko v življenju nimate ciljev, načrtov, seznama opravil itd., je enostavno dati prednost napačnim stvarem. Če čas zapravljate za napačne stvari, si samo jemljete možnost, da te minute ali ure porabite za nekaj veliko bolj nujnega.. Razmislite, katere stvari so dolgoročno pomembne in katere ne, ter prihranite energijo za bistvene.