聞き上手であることは、人が持つことができる最も重要な性格特性の 1 つです。私たちの話を真剣に聞いてくれて、私たちの話に興味を持っていることを知らせてくれる人に、自分の心配や熱意を打ち明けることができれば、私たちは皆、ずっと気分が良くなります。だからこそ、私たちはあなたがより良い聞き手になるための5つのステップを用意しました。
1. Bodite pozorni in obdržite fokus
Ko pomislimo na osebo, za katero velja, da je 良い聞き手, si predstavljamo nekoga, ki nam ob pogovoru nameni popolno pozornost. To pomeni, da med tem, ko mu nekaj razlagamo, ne gleda na uro, 電話 ali pusti svojim mislim, da odplavajo daleč stran.
Če želite ustvariti tak vtis, predlagamo, da sogovornika gledate v oči in da svoje pozornosti ne namenjate manj pomembnim zunanjim dejavnikom in med pogovorom ne začnete komentirati mimoidočih, vremena, zamenjate teme…
2. Uporabljajte pozitivno telesno govorico
私たちのもの telesna govorica velikokrat sporoči več kot besede. Zato bodite med pogovorom pozorni, da bodo vaše kretnje pozitivne と 開ける: to pomeni, da se se proti sogovorniku 傾いた, občasno pokimate in da se ne ozirate vsenaokoli.
Pazite tudi, da bo vaša telesna govorica v skladu z informacijami, ki jih prejmete prek pogovora: nikar se ne nasmihajte, zavijajte z očmi itd., če vam sogovornik razlaga o svoji boleči izkušnji.
3. Izogibajte se govorjenju o sebi
Da, včasih nas pomiri misel, da v neki situaciji nismo edini in da je tudi naš sogovornik že doživel nekaj podobnega ter nam lahko preko svoje izkušnje 助けになる.
Vendar pa bodite pozorni, da o sebi ne boste govorili 絶え間ない oz. še preden bi vam lahko prijatelj lahko sploh 信頼できる, kaj se mu je zgodilo. Na tak način boste namreč ustvarili vtis, da vas to, kar vam ima povedati, sploh 興味がない.
4. Postavljajte vprašanja
Svoje zanimanje boste najbolje pokazali s postavljanjem vprašanj. Če vam nekdo recimo razlaga o izletu, na katerega komaj čaka, ne ostanite le pri kimanju と 繰り返し, da ste zanj veseli. Namesto tega ga 聞く, česa se najbolj veseli, kako to, da si je 選んだ določeno destinacijo, ali jo je že kdaj obiskal 等
Na tak način boste osebi dali vedeti, da njeno navdušenje delite, pogovor pa bo tudi veliko bolj zanimiv.
5. To, kar vam sogovornik pove, si zapomnite
Če sogovorniku date vtis, da ste to, kar vam je povedal nazadnje, že pozabili, vas za dobrega poslušalca gotovo ne bo imel. Da, vsakemu se lahko zgodi, da mu nekaj uide iz spomina, vendar pa boste, če pokažete, da ste glavni del pogovora pozabili, osebi nezavedno sporočili, da je ne spoštujete in cenite.
Predlagamo, da osebo, ki jo po nekem času vidite znova, povprašate o nečem, kar vam je povedala nazadnje. To jo bo gotovo 私を幸せにしてくれました, ustvarili pa boste tudi つながりの感覚.