BMW アクティブ ツアラーは、BMW にとって非常に重要な車両であり、ファミリー 1 シーターの世界への入り口です。このブランドには多くの特徴と例外があるため、その哲学を別の方法で理解する必要があります。そこで私たちはアクティブ ツアラーを故郷バイエルン州の「ロードトリップ」に連れて行き、徹底的にテストしました。
Z nakupom avtomobila je tako kot z nakupom novega para čevljev. Načeloma nikoli ne veš prav gotovo ali te bo čevelj ožulil, oziroma ali bo kot ulit za tvoje stopalo. Podobno izkušnjo lahko doživiš tudi pri avtomobilih. Le te spoznaš šele po nekaj prevoženih kilometrih in takrat lahko zbereš misli in zapišeš kakšno konkretno vrstico. Z BMW Active Tourerjem smo obiskali v jeseni še prav posebej magično Bavarsko in z njim prevozili dobrih 2000 kilometrov. Pot nas je vodila po tako imenovani “Romantični cesti”, znani po slikoviti pokrajini in krajih, ki se zdijo kot iz pravljic bratov Grimm. Dežela, kjer je avtomobilska industrija doma, ponudi najboljši poligon za testiranje vozil, saj s svojimi izjemno raznolikimi cestami omogoča izkušnjo v vseh voznih režimih. In Active Tourer se je na domačih tleh izkazal izkazal s svojimi pozitivnimi lastnostmi, kot odličen sopotnik na tovrstnih popotovanjih.
続きを読む: City Test: BMW serije 2 Active Tourer – Netipičen Bavarec, ki absolutno navduši aktivne
3x nekaj novega
Za BMW je Active Tourer nekaj posebnega predvsem zaradi kopice novih filozofskih pristopov blagovne znamke. Prvič gre za družinski enoprostorec, ki pa na trenutke deluje celo kot manjši mestni terenec. Na nek način pri BMW s tem poizkušajo opravičiti pozen vstop v segment družinskih enoprostorcev, prav tako pa vedo, da je v porastu trg mestnih terencev, oziroma SUV segmenta.
Vozilo, ki bo v prihodnosti dobilo ハイブリッドドライブ ter s tem pogon na 4輪, lahko pričakujemo tudi v kakšni crossower (CUV) izvedbi, ki bo običajnega Active Tourerja prelevila še korak bližje nekemu drugemu segmentu.
新しいもので Active Tourejem prvič predstavljajo vozilo z belo modro značko, ki v osnovi prihaja na trg izključno s pogonom na prednji par koles. Pravijo, da se zarečenega kruha poje največ, pa vendar se zdi, da so pri BMW to sicer izjemno zahtevno nalogo, uspešno izvedli z integracijo znanja, ki so ga pridobivali od lastne blagovne znamke MINI, skozi celotno desetletje razvoja vozil s pogonom na prednji par koles. Pri tem pa so posebno pozornost namenili ohranjanju za BMW značilne vozne dinamike.
Nov za blagovno znamko je tudi trivaljni bencinski motor, ki je dihal pod pokrovom testne različice vozila in je opremljen z oznako 218i. Motor, ki ima sicer 1,5 litrsko delovno prostornino s pomočjo najnovejše tehnologije turbopuhal “TwinPower Turbo” iz sebe iztisne okroglih 100kW, prevedeno v konjske moči, dobrih 136 konjev. Le ti so germansko močni saj postrežejo z 220 Nm navora v izjemno širokem režimu delovanja. Tako trivaljnik “vleče” brez težav iz zelo nizkih vrtljajev, brez opazne ali čutne turbo luknje. Vse skupaj je izjemno lepo opazno v 4 prestavi, ko motor impresivno pospešuje od 60km/h vse do 150km/h, pri tem pa pri zgornji hitrosti ostaja kultivirano tih. Prav zaradi te lastnosti se nam je večkrat zgodilo, da smo nehote ostajali v nižji prestavi, kot bi bila načeloma najbolj optimalna. Pa čeprav je na razpolago 6 prestav, smo slednjo uporabljali izključno z namenom varčevanja z gorivom. Navedeni motor se zdi ena najbolj optimalnih izbir ために Active Tourerja, saj vozniku tovrstnega vozila ponudi praktično vse, kar lahko pričakujemo pri tovrstnem tipu vozila. Motor, ki smo mu bili priča najdete tudi v MINI-ju ter bržkone najbolj ekstravagantnem BMW-ju – i8. Pri slednjem v sodelovanju s hibridnim pogonskim sklopom zgodba skoraj “super” športna. Motor – navdušuje.
Vozna dinamika, kjer BMW ne greši
Active Tourer kljub zgoraj naštetim lastnostim še vedno ostaja pravi BMW tudi pri občutkih v sami vožnji. Podvozje je naravnano bolj dinamično kot pri konkurenci in tako omogoča boljše vozne občutke. Posebej je vse skupaj opazno pri bolj dinamični vožnji, kjer se vozilo izkaže z malo bočnega nagibanja, zdrs vozila pa je pozen in nekoliko podkrmarjen. Vse v mejah normale in pričakovanega. A tudi ne posebno v tolikšni meri, da bi Active Tourer odskočil od konkurence občutno. Sodelovanje podvozja s trivaljnim motorjem je dobro in poskrbi tako za lagodno in sproščeno vožnjo, kot tudi za trenutke nespametne moške sreče, ko si lahko privoščite več vozne dinamike. Vse skupaj pa na koncu postreže z relativno umirjeno porabo goriva. Na testnem krogu smo tako ob skoraj 2000 prevoženih kilometrih zabeležili porabo 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Kar je dobro in po vsej verjetnosti tista številka, ki jo lahko pričakuje povprečen voznik in kupec vozila.
V prid sicer dobri povprečni porabi govorijo tudi osnovni podatki o pospeševanju od 0 km/h に 100km/h, za kar trivaljnik porabi 9.3 sekunde ter podatek o končni hitrosti, okroglih 205km/h. Zadosti za vse družinske očete, aktivne in urbane. Navdušuje predvsem dejstvo, da je vstopni in s tem najmanjši v motorni paleti prav zares tisti, ki je Active Tourerju izjemno pisan na kožo. In ne vidimo potrebe po poseganju za močnejšimi agregati. Active Tourer je kljub BMW-jevi športni genetiki, vseeno družinsko naravnan avtomobil.
Odlična filozofija, a kljub temu še korak od prave družinskosti
Active Tourerju se v določenih detajlih vidi, da je prvi tovrstni izdelek blagovne znamke BMW. Tako je na primer položaj za volanom odličen, a vseeno se določeni podatki potovalnega računalnika težje berejo, saj vidno polje prekriva sredinski del volana. Za pogled na njega se je potrebo v voznikovem sedežu prav izdatno vzravnati in ostati v najbolj “pravilnem” položaju sedenja, ki pa hkrati ni najbolj naraven način sedenja. Sicer malenkost, ki se zdi nedolžna, a je pri znamki do sedaj nismo opazili.
Zmoti tudi funkcionalnost zadnje klopi, ki ne omogoča določenih nastavitev in sistemskih rešitev, ki so pri konkurenci serijsko logične. Sedeži tako niso posamezni, temveč gre za sedežno klop. Od tu tudi manjša fleskibilnost prostora, ki na primer ne omogoča, da bi en sedež odstranili iz vozila in s tem povečali prostor, ko se odpravljate na dopust in nujno potrebujete dodatni prostor za torbo ali dve. BMW tu ponuja doplačilo za bolj fleksibilen sistem zadnjih sedežev in pomično zadnjo klop, a je potrebno dodatno seči v žep in s tem dodatno olajšati družinski proračun. Nekoliko slabša je tudi preglednost vozila tako naprej, kot nazaj. Še posebej zmoti A stebriček ob vetrobranskem steklu, ki je prav zares zajeten, oziroma zajetnejši kot pri primerljivi konkurenci. Le ta pa pozvroča izjemno zmanjšano preglednost vstran v križiščih, kjer mora voznik spremeniti položaj za volanom, da se prepriča ali je pot prosta.
BMW je sicer znan po tem, da že v osnovni konfiguraciji avtomobila ponudi kar nekaj, a znan tudi po tem, da so seznami dodatne opreme dolgi, le ta pa pregovorno ne najbolj poceni. Testna različica vozila je osnovni ceni za BMW 218i Active Tourer, ki znaša 26,700ユーロ, prištela še za 8.723 evrov dodatne opreme, kar je skupaj naneslo kar 35.423 evrov. Nekaj te opreme pa se vseeno zdi “predrage” in mogoče celo nepotrebne, a vseeno logično izbrane k testnem vozilu. Z nekaj optimizacije in odpovedovanja, pa cena zlahka pade na okroglih 30 tisočakov, kar lahko mnogim potencialnim kupcem predstavlja tisto mejno vrednost, kjer je nakup v tej kategoriji še premišljen in racionalno logičen. Namreč vstop v segment družinskih enoprostorcev, pomeni tudi vstop v segment, ker so kupci dosti bolj občutljivi na to kar dobijo v “paketu”. In kjer na primer navigacija za doplačilo 992 evrov ni cenovno spremenljiva opcija v družinskem proračunu, saj jo lahko brezplačno nadomesti “mamin” pametni telefon z naloženimi Google Maps. V tem segmentu bi se načeloma BMW moral približati filozofiji družin, oziroma tistih bolj aktivnih kupcev, ki pa so vsekakor cenovno bolj občutljivi. Tudi s cenami dodatne opreme, ki bi bile na nek način temu segmentu bolj dosegljive.
Vsekakor je kombinatorike ogromno, kot tudi možnosti za optimizacijo in personalizacijo Active Tourerja. Tako gre pohvaliti že osnovno opremo “裸” Active Tourerja, ki vključuje sladkorčke kot so “ランフラット” pnevmatike, usnjen športni volan, start & stop funkcija ter za kupce pomemben paket brezplačnega servisiranja BMW Service Inclusive – 5 let oziroma do 100.000 prevoženih kilometrov. Slednji pomeni, da z rednimi servisi do 100.000 kilometrov ne boste imeli dodatnih stroškov, paket pa je možno tudi nadgraditi z opcijo servisov do 200.000 kilometrov.
Active Tourer je BMW-jev odgovor na trende v avtomobilski industriji. Njegovo pribljiževanje nekemu drugemu segmentu kupcev, ki po bavarski znamki ni posegal v preteklosti. Teh kupcev naj bi bilo kar 70パーセント. Po dolžini se približa seriji 1, po prostornosti v notranjosti konkurira seriji 7. Na nek način je polen nekakšnih kompromisov, a so le ti vseeno logični in odlično izvedeni. Ni najlepši v BMW-jevi floti je pa vsekakor zanimiv izdelek, ki zna prepričati tudi z značko na nosu. Le ta bo po vsej verjetnosti eden od odločilnih faktorjev za nakup vozila. Je prav zares poseben BMW, a kljub temu čisto pravi.
詳しくは:
bmw.si/activetourer