NIO ET7 はあらゆる点でテスラ モデル S よりも優れていることを目指しており、テスラに対して中国の挑戦を提示しています。優れている?
Kitajska želi biti velesila tudi v proizvodnji avtomobilov. Tudi zato kitajskega proizvajalca električnih avtomobilov NIO v medijih pogosto imenujejo kitajska Tesla, v zadnjih letih pa beleži močno rast zaradi vse večjega povpraševanja po e-vozilih na Kitajskem. NIO je imel v zadnjih dneh dve glavni napovedi – eno, povezano z novim modelom električnega vozila, drugo pa v povezavi z sodelovanjem z Nvidio in Qualcommom pri razvoju tehnologije avtonomnih vozil. Vsekakor so zelo ambiciozni pri načrtih za prihodnost.
Sveže predstavljeni NIO ET7 pritegne največ pozornosti s svojimi zmogljivimi baterijami, zaradi katerih lastniki tega vozila ne bi smeli več skrbeti za doseg. Avto sicer poganjata dva elektromotorja s skupno močjo 480 kW, na voljo pa je več različic baterij, od katerih bo odvisna končna cena vozila. Najšibkejša baterija (70 kWh) bi morala zdržati več kot 500 km po NEDC, medtem ko naj bi se pri 100 kWh bateriji doseg povečal na 700 km, pri najmočnejši bateriji s 150 kWh pa celo na več kot 1.000 km 基準に従って NEDC. Sicer standard NEDC redko predstavljaja objektivno stanje v realnih razmerah, zato bodo morali lastniki teh vozil na polnilno postajo pogosteje, kot navajajo te številke. Čeprav z enim polnjenjem z najmočnejšo baterijo z enim polnjenjem ne bo mogoče doseči 1.000 km, naj bi bi realen doseg nekje okoli 800 km, kar je za električni avtomobil ogromno.
Seveda nas zanimajo tudi druge zmogljivosti tovrstnega vozila. Navdušilo vas bo pospeševanje, saj vas bo pritisk na stopalko za plin do 100 km/h potisnil v pičlih 4 sekundah. NIO ET7 je zasnovan tako, da je pripravljen tudi na avtonomno vožnjo s 33 senzorji (vključno z 8 kamerami, radarji LIDAR, ultrazvočnimi senzorji, itd.) ter kar 4 čipi Nvidia Orion. S tem pa je to resen konkurent Teslinem avtopilotu, ki sicer velja za naprednega, a v praksi še vedno ni povsem zanesljiv.
Strojno opremo Nvidie lahko pričakujemo tudi v drugih vozilih tega kitajskega proizvajalca električnih avtomobilov, saj so se dogovorili o partnerstvu za uporabo Oriona v tem modelu, pa tudi v vozilih, ki jih bodo predstavili v prihodnjih letih. S podjetjem Qualcomm je bilo dogovorjeno tudi sodelovanje pri uporabi njihove platforme Snapdragon Automotive Cockpit in platforme za povezljivost s 5G.
NIO ET7 naj bi bil naprodaj prihodnje leto po osnovni ceni nekaj manj kot 70.000 ameriških dolarjev, na voljo pa bo tudi po nižji ceni, a bo potem treba plačati mesečno naročnino za uporabo baterije. Podobno kot pri modelu Renault Zoe. Lastniki tega vozila bodo imeli tudi dostop do nekaterih varnostnih in avtonomnih možnosti vožnje, vendar bodo morali uporabniki, ki želijo uživati v vseh možnostih avtonomne vožnje, ki jih ta avtomobil ponuja, prav tako plačevati neke vrste mesečno naročnino za uporabo te možnosti. Zelo podoben princip je vpeljala tudi Tesla, ki “programje” za avtonomno vožnjo zaračuna kot opcijo pri novem vozilu, ki je precej draga. Sicer ne stavijo na mesečna plačila, temveč enkratno večje plačilo okoli 8.000 evrov.
NIO ET7 po vseh atributih predstavlja resnega konkurenta za krono na kitajskem trgu. Ali bomo vozilo videli tudi na evropskih tleh, pa ta hip še ni znano.