S sodobno arhitekturo je tako, da želi biti čim bolj funkcionalna, oblikovno izčiščena ter hkrati enostavna za vzdrževanje. Pribljižno v takšni luči se nam je predstavil Citroën Grand C4 Picasso - avtomobil, ki se zdi, da je bil ustvarjen za družinske očete z velikimi družinami in vse tiste, ki pokate od aktivnih zamisli za preživljanje vikendov. Odlikuje ga izjemna prostornost, sodobna oblikovna "arhitektura" ter racionalna poraba pogonskih agregatov. Avtomobil, ki ima filozofsko veliko skupnih točk s sodobno arhitekturo enostavno izstopa iz avtomobilskega povprečja v svojem segmentu.
Potrebno je priznati, da je navkljub različnim okusom Citroën Grand C4 Picasso najlepše in najbolj drzno ter futuristično oblikovan avtomobil v segmentu družinskih enosprostorcev. Tako Citroen izraža novo filozofsko usmeritev blagovne znamke Citroën, k več designa. Filozofijo, ki jo uspešno implementira v vseh novih modelih, tudi pred kratkim predstavljenim C4 サボテン.
Kljub tveganju oblikovalcev s futuristično arhitekturo in dizajnom, avtomobil kot celota prinaša izjemno svežino v segment enoprostorcev, ki ga lahko označimo za sicer zanimivega, a vsekakor ne tako drznega kot Citroën C4 Grand Picasso.
Grand familija – 7 družinskih članov
Citroën C4 Grand Picasso je od svojega manjšega brata večji za dodatna dva sedeža v zadnji tretji vrsti ter 16 dolžinskih centimetrov s čimer omogoča prevoz dodatnih dveh potnikov, ki pa v višino ne smeta meriti več kot 160 cm. Vsekakor zadnja vrsta ne bo primerna za prevoz tašče, ki vam bi tovrstno potezo lahko izjemno zamerila. Se pa bodo na njej odlično počutili otroci do 10. leta. Modularnost prtljažnega prostora je odlična, saj z enostavnim potegom sedežev iz dna avtomobil pridobi sedmi sedež. To sicer ogromno “tovorno površino” iz 645 litrov skrči na slabih 170 litrov, kar bo vseeno zadostovalo za prevoz dnevne prtljage.
Udobje je v Picassu na prvem mestu, saj so sedeži oblikovani tako, da nudijo izdatno mero nastavitev, povezanih z udobjem. Testni Grand Picasso pa je bil opremljen z masažnimi sedeži, ki sicer nekoliko nežno, a vseeno poskrbijo, da daljše vožnje ne postanejo mučne in zadnjice ostanejo v pravi formi. Kot opcija pa je navoljo tudi počivalnik za noge sovoznika, ki iz tega sedeža naredi pravi pravcati počivalnik, ki bi si ga marsikdo želel imeti v svoji dnevni sobi.
Zgodba udobja in svetlosti pa se nadaljuje tudi skozi ustvarjanje dobrih občutkov z velikimi steklenimi površinami. Največje panoramsko steklo (kar 5.7 m2) ter največje vetrobransko steklo v segmentu kot celota tvorita izjemen občutek volumna v avtomobilu. Ob lepem vremenu je sicer lahko sonca celo nekoliko preveč, a ko se na nebo prikradejo oblaki, ta rešitev omogoča izjemno ユーザーエクスペリエンス in predvsem dobre občutke.
Po meri ljubiteljev gadgetov & tehnologije
Testni avtomobil je premogel praktično vsa tehnična pomagala, ki vozniku lajšajo delo in ga napeljujejo k temu, da vedno manj razmišlja o vožnji. Tako je avtomobil premogel aktivni tempomat z avtomatičnim prilagajanjem hitrosti, sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu in sistem samodejnega parkiranja. Temu pa se je pridružila še kopica bolj ali manj uporabnih tehničnih novotarij za “brezžično” povezljivost različnih naprav z avtomobilom, ki so vse po vrsti delovale zadovoljivo in lajšale voznikove vsakodnevne tegobe.
Pohvaliti moramo natančen navigacijski sistem, ki je premogel celo zaznavanje “točk interesa”, kar pomeni, da je na karti označenih veliko uporabnih malenkosti. Tako lahko na karti najdete naslednji hotel ali pa Lidl oziroma Hofer, ki sta označena kar s prepoznavnim logotipom. Zanimiv način spoznavanja okolice, predvsem takrat, ko ste na potovanju in potrebujete takšne informacije. Hvalimo tudi redkost v tovrstnih vozilih in sicer 230V vtičnica (Citroen e-Touch) s katero boste lahko zagotovili elektriko prenosnemu računalniku, oziroma kateri koli drugi napravi, ki potrebuje tovrstno napajanje. S tem pa se avtomobil že spremija iz družinskega avtomobila v malo pisarno, v kateri lahko postorite prav vse, tudi na daljših poslovnih poteh.
Odličen dizelski motor
V nosu testne različice je dihal diesel motor ラベル付き BlueHDi 150 BVA6, ki je resnično “moder” in okolju prijazen, saj izpolnjuje normo Evro 6 in v zrak izpusti le 117 g/km CO2, pri tem pa seveda porabi presenetljivo malo goriva. Na testnem krogu kombinacije, tako mestne kot obmestne vožnje in avtoceste, je z robotiziranim menjalnikom porabil le 6.9 litra の上 100 prevoženih kilometrov. Kar je za skoraj 1.5 tone težko vozilo tovrstne oblike odličen rezultat. 110 Kw oziroma 150 konjev pod pokrovom pa v realnosti pomeni za ta razred odlične performance. Podatki o končni hitrosti, ki znaša 207 km/h in pospešku od 0 do 100 km/h – 10秒, govorijo o tem, da gre resnično za odličen izdelek, ki voznika velikokrat nehote prisili v delo s stopalko za plin. Kljub temu, da podvozje ni najbolj dinamično naravnano, v kombinaciji z motorjem vseeno deluje zadosti igrivo, da se z njim da peljati tudi nekoliko hitreje. Zabavo na trenutke nekoliko kvari robotiziran menjalnik, ki je na trenutke prepočasen in slabo odziven. Na srečo pa v kombinaciji s tem motorjem と ročicami za obvolansko prestavljanje vseeno uporaben izdelek, ki po določenemu času privajanja, postane celo zanimiv. Ker smo imeli možnost preizkusiti tudi ročni menjalnik v kombinaciji z istim motorjem, so pri slednjem občutki veliko boljši.
Parkiran pred sodobno družinsko hišo
Grand Picasso bo všeč praktično vsakomur, ki ga bo preizkusil. Ima enostavno zadosti večplastnih adutov, ki prepričajo potencialne kupce. V segmentu, ki ni posebno inovativen je odskočil od sivega povprečja razreda.
Všeč bo vsekakor vsem tistim, ki ljubijo sodobno arhitekturo. Tudi zaradi svoje navidezne enostavnosti, okoli katere se skriva premišljena kompleksnost. In tistim, ki enostavno potrebujejo več avtomobila in jim postane 6 in 7 sedež redka situacijska nuja, a vseeno nuja. C4 Grand Picasso je enostavno dobra in racionalna družinska odločitev. Pri le tej se bo po vsej verjetnosti potrebno odpovedati kakšnemu paketu dodatne opreme, ki avtomobil precej podraži. Z nekoliko šibkejšim motorjem, manj tehnologije pa bo prav zares dober in celo ugoden družinski nakup.
Cena testnega vozila z vsemi opcijami:
37.180 evrov
詳しくは:
シトロエン.si