이번 주 뮌헨에서 열리는 IAA 모빌리티 행사는 지속 가능한 모빌리티와 솔루션, 관련 이슈에 초점을 맞췄습니다. 자율주행도 이르면 2024년에는 기존 운전자의 안전 수준을 넘어설 것으로 예상된다. 2050년에는 사람들의 운전이 금지될 것이다.
Nedvomno se bo v prihodnosti mobilnost, ki jo poznamo, popolnoma spremenila. Tako bi lahko že leta 2024 avtonomna vozila po varni vožnji presegla voznike, kar bi do leta 2040 vzeli kot razvojno referenco za popolnoma avtonomno vožnjo vseh avtomobilov.
Čeprav se je zaradi krize, ki jo je v zadnjih dveh letih povzročila pandemija, razvoj avtonomnih vozil nekoliko upočasnil v primerjavi s prvotnimi objavami in testi, so avtonomne tehnologije tu in z leti vse pogostejše pri novih vozilih. Tako je že zaradi določenih asistenčnih sistemov zaznati upad klasičnih trkov v mestnih središčih, saj sistemu uspešno posegajo v človeško vožnjo in preprečujejo nezgode.
Na primer, prilagodljivi tempomat je do nedavnega veljal za drago opcijsko opremo, danes pa ga kupci novih avtomobilov zahtevajo, še posebej pri izbiri avtomatskega menjalnika, ki omogoča še boljšo izkušnjo skoraj pol avtonomne vožnje. In to v vseh cenovnih razredih, ne le dražjih avtomobilih.
Funkcije, kot je vzdrževanje voznega pasu, ki so še pred nekaj leti veljale za revolucionarne, ko so se prvič pojavile na modelu Tesla Model S konec leta 2014, so sedaj popolnoma vsakdanje tudi pri cenovno ugodnejših avtomobilih.
Ob vsem tem hitrem razvoju tehnologije avtonomne vožnje mnogi verjamejo, da je le vprašanje časa, kdaj se bodo vsi avtomobili na cesti sami vozili in komunicirali. Kakorkoli, vsaj tako meni raziskovalno podjetje IDTechEx.
IDTechEx v novem poročilu z naslovom »Avtonomni avtomobili, roboti in senzorji 2022–2042« ponuja pregled prihodnosti avtomatizirane mobilnosti.
Pri IDTechExu ocenjujejo, da bi lahko avtonomna vozila s sedanjim razvojem že leta 2024 dosegla ali presegla raven človeškege varnosti vožnje. Torej, dabodo prejela in obdelala več informacij kot človek. Kar se zdi povsem logično, saj ljudje vozimo le s pomočjo senzorja, ki mu rečemo vid. Avtomobili pa imajo integirane ne le kamere, temveč različne radarje in senzorje globine. In to v spektru 360 stopinj.
Če se tovrstna rast napredka tehnologije nadaljuje, poročilo sklepa, da bi lahko do leta 2046 avtonomna vozila zadovoljila vse skupno povpraševanje po mobilnosti in le v ZDA “pokrile” 3500 milijard kilometrov na leto.
Spomnimo, Mate Rimac je pred časom napovedal svoj robotski taksi, ki bo po Zagrebu do leta 2024 in na temu projektu se že dela. V teoriji poudarjajo v IDTechExu, da bi do leta 2050 lahko avtonomna vozila teoretično zadovoljila vse svetovne prometne potrebe z manj kot eno prometno nesrečo na leto.
Hkrati napovedujejo, da bo v mnogih državah prepovedana vožnja ljudi po javnih cestah, da bi se izognili poškodbam, nesrečam in motnjam v vožnji avtonomnih vozilih, ki poleg zaznave tudi komunicirajo med seboj. To se sliši povsem noro!
Vendar glavni problem, ki si ga predstavljajo, ni nenehen razvoj in izboljševanje avtonomnih tehnologij, ampak urejanje zakonov.
Regulatorji v različnih državah so potencialne ovire za napredek, IDTechEx pa je kot ključni primer označil Teslino izgubo najboljše varnostne ocene NHTSA za modele 3 in Y.
Zdi se, da bomo v prihodnjih letih zagotovo doživeli ogromne spremembe v smislu mobilnosti in avtomobilske industrije, ki že vstopa v novo električno in avtonomno dobo, hkrati pa zelo enostavno in hitro opušča tehnologije preteklosti.
Napredek pri avtonomni vožnji je neizprosen, zato vozite, dokler lahko. Zdi se, da je to zdaj izjemen privilegij, ki ga kanemo kmalu izgubiti!