BMW가 내연기관 엔진을 사용했던 옛 시절을 얼마나 고수하고 있는지는 수십 년 만에 처음으로 출시된 독립형 M 모델에서 입증됩니다. 오직 이것만이 스포티함의 논리와 공통점이 거의 없는 균형 잡힌 하이브리드입니다. 기본 모델은 635마력을 제공하며 가격은 최소 160,000유로, 무게는 거의 3톤에 이릅니다. 이 숫자는 그 자체로 말해줍니다. 그리고 그들은 어떤 면에서는 비극적입니다.
Vsi ljubitelji avtomobilov, ko slišimo besedo “hibrid”, takoj pomislimo na težo avtomobila. Športni avtomobili pa so od nekdaj stavili na “optimizacijo teže”. Ta je zaradi elektromotorja in baterije ponavadi kriva za nekje 20 odstotno povečanje skupne mase avtomobila. Po domače povedano. Suha teža avtomobila je takšna kot, če bi poleg voznika v njem sedeli še štirje pravi moški – vsak s 100 kilogrami. In pri voznih lastnostih se ne glede na morebitno idealno razporeditev teže, slednje pozna. Avto je enostavno težak in zato ne tako športen.
Ko že govorimo o masivnosti nekaj statistike: BMW XM se razteza na celih 5,11 metra. S širino 2,01 metra in višino 1.76 metra. Medosna razdalja znaša kar 3,11 metra. Sicer XM temelji na modelu X5 M, a je od slednjega težji za 400 kilogramov in tako XM tehta 2.785 kilogramov.
Skupna sistemska hibridna zmogljivost avtomobila je na koncu 653 KM in 800 Nm navora (za vstopni model). Pospešek od 0 do 100 km/h traja slabe 4,3 sekunde, od 0 do 200 km/h pa 14,3 sekunde, pri tem pa znaša največja hitrost 270 km/h. Vsi ti podatki govorijo, da so pri BMW ustvarili mastodonta – velikana – kajti podatki niso presenetljivo dobri. Tukaj se čutita velikost in teža XM. Čeprav te vrednosti zvenijo precej dobro sta direktna konkurenca Lamborghini Urus ali Aston DBX 707 bistveno hitrejša. Vendar pa slednja ne moreta voziti popolnoma električno. Kar je pri tovrstnih avtomobilih popolnoma nesmiselno.
“Električna iluzija” v podvozju skriva 25,7 kWh baterija. Ta bi morala tega “dinozavra”, ki je mimogrede vegetarijanec in zmore premagati na elektriko 88 kilometrov po standardu WLTP, torej v realnosti ne več kot 50 kilometrov. Pri tem pa je “hitrost” navzgor omejena na 140 km/h. Baterija se polni z izmeničnim tokom do 7,4 kW, od popolnoma praznega do popolnoma polnega pa vse skupaj traja 4,25 ure. Zanimivo, da niso omogočili polnjenja z 11 kWh. Tudi tu BMW očitno zaostaja. Pri tem znesku osnovnega modela, je to čista kraja.
BMW nadaljuje popolnoma strateško nelogično transformacijo in svoje M modele opremlja s hibridnimi sistemi in iz njih kakopak dela nekaj kar niso. Zdi se, kot da BMW-ju elektrika ne diši do te mere, da bi ob tako prelomni obletnici – 50. rojstni dan M GmbH – predstavili zgolj električni model, ki bi postavil standard industrije športnega avtomobila prihodnosti. In ob katerem, bi Tesla izpadla amatersko. Tega znamka enostavno še ni ponotranjila.