fbpx

Mastodont – BMW XM: nazaj v prihodnost za znamko M

Foto: BMW

Kako zelo se BMW oklepa starih dobrih časov z motorji na notranje izgorevanje dokazuje prvi samostojni M model po več desetletjih. Le ta je našpičen hibrid, ki z logiko športnosti nima veliko skupnega. Osnovni model ponudi 635 konjskih moči, stane najmanj 160.000 evrov in tehta skoraj 3 tone. Že te številke govorijo same zase. In so na nek način tragikomične.

Vsi ljubitelji avtomobilov, ko slišimo besedo “hibrid”, takoj pomislimo na težo avtomobila. Športni avtomobili pa so od nekdaj stavili na “optimizacijo teže”. Ta je zaradi elektromotorja in baterije ponavadi kriva za nekje 20 odstotno povečanje skupne mase avtomobila. Po domače povedano. Suha teža avtomobila je takšna kot, če bi poleg voznika v njem sedeli še štirje pravi moški – vsak s 100 kilogrami. In pri voznih lastnostih se ne glede na morebitno idealno razporeditev teže, slednje pozna. Avto je enostavno težak in zato ne tako športen.

Foto: BMW

Ko že govorimo o masivnosti nekaj statistike: BMW XM se razteza na celih 5,11 metra. S širino 2,01 metra in višino 1.76 metra. Medosna razdalja znaša kar 3,11 metra. Sicer XM temelji na modelu X5 M, a je od slednjega težji za 400 kilogramov in tako XM tehta 2.785 kilogramov.

Skupna sistemska hibridna zmogljivost avtomobila je na koncu 653 KM in 800 Nm navora (za vstopni model). Pospešek od 0 do 100 km/h traja slabe 4,3 sekunde, od 0 do 200 km/h pa 14,3 sekunde, pri tem pa znaša največja hitrost 270 km/h. Vsi ti podatki govorijo, da so pri BMW ustvarili mastodonta – velikana – kajti podatki niso presenetljivo dobri. Tukaj se čutita velikost in teža XM. Čeprav te vrednosti zvenijo precej dobro sta direktna konkurenca Lamborghini Urus ali Aston DBX 707 bistveno hitrejša. Vendar pa slednja ne moreta voziti popolnoma električno. Kar je pri tovrstnih avtomobilih popolnoma nesmiselno.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

“Električna iluzija” v podvozju skriva 25,7 kWh baterija. Ta bi morala tega “dinozavra”, ki je mimogrede vegetarijanec in zmore premagati na elektriko 88 kilometrov po standardu WLTP, torej v realnosti ne več kot 50 kilometrov. Pri tem pa je “hitrost” navzgor omejena na 140 km/h. Baterija se polni z izmeničnim tokom do 7,4 kW, od popolnoma praznega do popolnoma polnega pa vse skupaj traja 4,25 ure. Zanimivo, da niso omogočili polnjenja z 11 kWh. Tudi tu BMW očitno zaostaja. Pri tem znesku osnovnega modela, je to čista kraja.


BMW nadaljuje popolnoma strateško nelogično transformacijo in svoje M modele opremlja s hibridnimi sistemi in iz njih kakopak dela nekaj kar niso. Zdi se, kot da BMW-ju elektrika ne diši do te mere, da bi ob tako prelomni obletnici – 50. rojstni dan M GmbH – predstavili zgolj električni model, ki bi postavil standard industrije športnega avtomobila prihodnosti. In ob katerem, bi Tesla izpadla amatersko. Tega znamka enostavno še ni ponotranjila.

Dodatne Informacije

bmw.si

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!