커피 브랜드 Loka Special과 공동으로 실시한 Mediana Institute의 연구는 슬로베니아 소비자가 새롭고 다르며 더 나은 것을 받아들이는 데 어떤 편견, 습관 또는 의구심이 제한되는지를 보여줍니다.
Raziskava Inštituta Mediana nam daje dober vpogled v osebne navade in stališča Slovencev do novosti pri prostočasnih aktivnostih, hrani in pijači, modi in videzu ter nakupovanju. 88 odstotkov vprašanih je priznalo, da imajo s preizkušanjem novih stvari običajno pozitivno izkušnjo, 72 odstotkov tudi zasleduje življenje z izzivi, novostmi in spremembami, kljub temu pa bi večina dala prednost preverjenim stvarem pred tveganji in na različnih področjih življenja vztrajala pri svojih obstoječih navadah. 65 odstotkov jih zaupa prvemu vtisu, skoraj polovica pa vidi spremembe ustaljenih navad kot zelo zahtevno početje.
Kako samozavestni smo Slovenci pri sprejemanju in nakupovanju novosti, kaže podatek, da bi se 89 odstotkov vprašanih pri tem odločalo na podlagi lastnih preferenc. Pridružuje se mu podatek, da večina (70 odstotkov) vprašanih rada preizkuša nove izdelke oziroma storitve. Vendar pa 73 odstotkom veliko pomeni tudi spoštovanje navad in tradicij, s katerimi so odraščali. Zato ni presenetljivo, da večina ne bi zamenjala živilske trgovine, četudi bi družina in prijatelji kupovali v drugi; ali spremenila svojega sloga oblačenja, ne glede na mnenja drugih in prevladujoče modne trende. Ustaljene navade in tradicije ostajajo tako korenito zasidrane v srcih Slovencev.
Še najbolj pa smo drzni pri pitju, saj več kot polovica vprašanih rada preizkuša nove pijače. Ne le alkoholne ‒ podatki kažejo, da smo tudi pravi kofetkarji, saj kar 84 odstotkov Slovencev pije turško kavo in več kot polovica kavopivcev bi bila pripravljena kupiti novo znamko kave, da poskusijo nove okuse in arome. Za 66 odstotkov vprašanih bi bilo pri tem odločilno priporočilo družine, prijateljev ali znancev, možnost preizkusa izdelka na prodajnem mestu ter akcija ali ugodnost.
Da slovenske potrošnike tudi pri nakupu kave bolj kot okus ali sama izkušnja s kavo usmerjajo ustaljene tirnice, je nakazal že slepi test različnih turških kav, ki ga je Mediana izvedla med rednimi pivci mlete turške kave v začetku letošnjega leta (Vir: Mediana, 2020, Posamezni slepi test na potrošnikih kave. Več na lokakava.si). Kljub temu da so slovenski ljubitelji turške kave kot okus št. 1 izbrali domačo kavo Loka Special, ta namreč običajno ni njihova prva ali najbolj pogosta izbira. Pri Loki Special so na izid slepega testa in pridobljenega naziva “okus številka 1 po izboru slovenskih potrošnikov kave” zelo ponosni in zato vsem kavoljubom sporočajo, da dobre kave ne prepoznaš le po videzu. In marsikaj ni tako, kot sodimo na prvi pogled.
Zato se otresimo predsodkov in dajmo priložnost novim stvarem!