Raziskava: Smo Slovenci res odprti do novih stvari?

Raziskava Inštituta Mediana, ki so jo izvedli v sodelovanju z blagovno znamko kave Loka Special, razkriva, kateri predsodki, navade ali zadržki omejujejo slovenske potrošnike pri sprejemanju novega, drugačnega in boljšega.

Raziskava Inštituta Mediana nam daje dober vpogled v osebne navade in stališča Slovencev do novosti pri prostočasnih aktivnostih, hrani in pijači, modi in videzu ter nakupovanju. 88 odstotkov vprašanih je priznalo, da imajo s preizkušanjem novih stvari običajno pozitivno izkušnjo, 72 odstotkov tudi zasleduje življenje z izzivi, novostmi in spremembami, kljub temu pa bi večina dala prednost preverjenim stvarem pred tveganji in na različnih področjih življenja vztrajala pri svojih obstoječih navadah. 65 odstotkov jih zaupa prvemu vtisu, skoraj polovica pa vidi spremembe ustaljenih navad kot zelo zahtevno početje.

Graf 1: Stališča Slovencev do novosti

Kako samozavestni smo Slovenci pri sprejemanju in nakupovanju novosti, kaže podatek, da bi se 89 odstotkov vprašanih pri tem odločalo na podlagi lastnih preferenc. Pridružuje se mu podatek, da večina (70 odstotkov) vprašanih rada preizkuša nove izdelke oziroma storitve. Vendar pa 73 odstotkom veliko pomeni tudi spoštovanje navad in tradicij, s katerimi so odraščali. Zato ni presenetljivo, da večina ne bi zamenjala živilske trgovine, četudi bi družina in prijatelji kupovali v drugi; ali spremenila svojega sloga oblačenja, ne glede na mnenja drugih in prevladujoče modne trende. Ustaljene navade in tradicije ostajajo tako korenito zasidrane v srcih Slovencev.

Graf 2: Stališča Slovencev do prezkušanja novih izdelkov in storitev

Še najbolj pa smo drzni pri pitju, saj več kot polovica vprašanih rada preizkuša nove pijače. Ne le alkoholne ‒ podatki kažejo, da smo tudi pravi kofetkarji, saj kar 84 odstotkov Slovencev pije turško kavo in več kot polovica kavopivcev bi bila pripravljena kupiti novo znamko kave, da poskusijo nove okuse in arome. Za 66 odstotkov vprašanih bi bilo pri tem odločilno priporočilo družine, prijateljev ali znancev, možnost preizkusa izdelka na prodajnem mestu ter akcija ali ugodnost.

Graf 3: Stališča Slovencev do preizkušanja nove hrane in pijače

Da slovenske potrošnike tudi pri nakupu kave bolj kot okus ali sama izkušnja s kavo usmerjajo ustaljene tirnice, je nakazal že slepi test različnih turških kav, ki ga je Mediana izvedla med rednimi pivci mlete turške kave v začetku letošnjega leta (Vir: Mediana, 2020, Posamezni slepi test na potrošnikih kave. Več na lokakava.si). Kljub temu da so slovenski ljubitelji turške kave kot okus št. 1 izbrali domačo kavo Loka Special, ta namreč običajno ni njihova prva ali najbolj pogosta izbira. Pri Loki Special so na izid slepega testa in pridobljenega naziva “okus številka 1 po izboru slovenskih potrošnikov kave” zelo ponosni in zato vsem kavoljubom sporočajo, da dobre kave ne prepoznaš le po videzu. In marsikaj ni tako, kot sodimo na prvi pogled.

Zato se otresimo predsodkov in dajmo priložnost novim stvarem!

Kava Loka Special

Dodatne Informacije

lokakava.si

Prelistaj našo revijo

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
Kako hitreje zaspati in kako spati bolje?