Bramy miejskie zawsze były ważnymi obiektami, które wywierały silne pierwsze wrażenie na zwiedzających. Dziś tę rolę przejęły lotniska, stąd miasta rywalizują o budowę superlotnisk, które w przyszłości staną się większe i bardziej pompatyczne.
Če so bili v preteklosti pokazatelji mestne veličine muzeji so v današnjem času mesta svojo samozavest in uspešnost izkazujejo z letališči, ki postajajo vse večja in bolj drzno oblikovana. Zgodovinsko gledano so bila mestna vrata res vedno simbol mestne moči, le spomnimo se babilonskih Ištarinih vrat in pariškega slavoloka zmage, to vlogo pa danes prevzemajo predvsem letališča. Izpostavili smo šest takšnih superletališč, ki obiskovalcu ponujajo čudovit prvi vtis o mestu in ga poskušajo očarati.
Mexico City, Mexico
V slogu novega trenda slavni britanski arhitekt Norman Foster v sodelovanju z mehiškim kolegom Fernardom Romerom v Mexico Cityu načrtuje gradnjo največjega in najbolj trajnostno zasnovanega letališča na svetu. Obljubljajo letališče, kot ga še ni bilo! En sam terminal bo služil šestim letalskim pistam, upognjena streha pa spominja na tradicionalno mehiško arhitekturo in ima razpon preko 100m.
Queen Alia International, Amman, Jordan
Lord Norman Foster se je že pred leti dokazal z gradnjo letališč v Stanstedu ter Hong Kongu in tako se ne gre čuditi, da imajo v njegovi arhitekturni pisarni morje novih naročil za letališča. Lani so tako oblikovali nov terminal letališča Queen Alia International v Jordaniji, pri katerem so inspiracijo za obliko strehe črpali iz beduinskih šotorov.
Terminal 1, Istanbul International, Turkey
Častitljivi britanski arhitekt Sir Nicholas Grimshaw se je proslavil z oblikovanjem mednarodnega perona na postaji Waterloo v Londonu, leta 2018 pa bo končana gradnja njegovega novega terminala v Istanbulu, ki bo brez dvoma največji na svetu.
Terminal 3 Shenzhen Bao’am International, China
Lani odprt Terminal 3 letališča Shenzhen Bao so zgradili po načrtih italjanskega arhitekturnega biroja Fuksas. Zaobljeno strešno strukturo objekta prebadajo šesterokotna stešna okna, ki v zgradbo prepuščajo veliko naravne svetlobe.
Terminal 1, Lyon-St Exupéry Airport, France
Letališče so zasnovali v britanskem biroju arhitekta Lorda Richarda Rogersa in je precej manjše od ostalih letališč, predstavljenih v tem članku. Projektiranje majhne, vendar lično oblikovana zgradbe je bila zahtevna naloga, saj vizualno ni smela sme konkurirati bližnji železniški postaji slavnega arhitekta Santiaga Calatrave.
London Britannia, London, UK
Imaginarni projekt ameriškega biroja Gensler je prevideval plavajoče letališče na Temzi, ki bi bilo z Londonom povezano z podzemno železnico. Projekt na žalost ni bil realiziran, potrebe po dodatnih letaliških kapacitetah pa London trenutno rešuje z razširitvami letališč Heathrow in Gatwick.
Povzeto po in prirejeno po:
www.gq-magazine.co.uk