fbpx

#AddictedToYou: Odłóż telefon i poddaj się miłości

Sporo kurzu zrobiło wideo, które drugi co do wielkości producent smartfonów, firma Huawei, zaprezentowała na swoich portalach społecznościowych. Nowe wideo kampanii pokazuje dziewczynę pochłoniętą swoim smartfonem. Śledząc ją przez cały dzień i obserwując, jak wpada w różne sytuacje w wyniku intensywnego korzystania z telefonu, zdajemy sobie sprawę, że po prostu tęskni za ukochaną osobą.

Tina Bončina, dr. med., psihoterapevt.
Tina Bončina, dr. med., psihoterapevt.

Huawei v želji po boljšem razumevanju potrošniških navad in skrbi zanje začenja kampanjo #AddictedToYou. Gradnja, vzpostavljanje in zdrževanje dobrih in zdravih odnosov z bližnjimi tudi s pomočjo pametnih telefonov je vzgib za aktivacijo ob prazniku zaljubljenih, valentinovem.

Pomemben del je raziskava, ki so jo opravili pri organizaciji IPSOS v 12 državah in pomaga razumeti, kaj uporabnikom pomenijo mobilne naprave in izražanje čustev z njihovo pomočjo. »Izvedli smo raziskavo, da bi ugotovili, kakšen odnos imajo ljudje od svojih telefonov in kako jih uporabljajo, da komunicirajo z ljudmi, ki jih ljubijo,« je povedal Matjaž Kermelj, direktor Huawei Slovenija.

Rezultati nam pomagajo razumeti, kaj je ljudem pomembno, ko uporabljajo mobilne telefone, in kako naši izdelki ustrezajo tem potrebam.

Raziskavo, poimenovano Razmerja s telefoni, so opravili v Avstriji, Bolgariji, na Hrvaškem, Češkem, Danskem, v Grčiji, na Poljskem, v Romuniji, Srbiji, Turčiji in tudi v Sloveniji. Rezultati so pokazali, da so mobilne naprave pomemben element sodobnega vsakdanjika. Medtem ko večina anketirancev telefon vzame s seboj tako rekoč povsod, se večina vendarle strinja, da je pristen odnos z ljubljenimi pomembnejši, če je seveda možen. Pri odnosih na daljavo so namreč prav mobilni telefoni najbolj pogosto orodje za vzdrževanje stikov.

Huaweiu je raziskava dala navdih za kampanjo, ki priznava pomembnost pametnih telefonov v naših vsakdanjikih, a hkrati spodbuja, da več časa namenimo pristnemu stiku z bližnjimi. S tem želijo spodbuditi odgovoren pogovor o tem, kako, koliko in kdaj uporabljamo pametne telefone. Valentinovo je odlična priložnost, da razširimo glavno sporočilo te kampanje, ki poudarja pomen pristnega človeškega stika in dejanske prisotnost. Tina Bončina, dr. medicine in psihoterapevtka, dodaja:

Raziskava jasno pokaže, da se je življenje z novo tehnologijo zelo spremenilo, pomembno pa je, da se tudi mi primerno spreminjamo s tem. V kontekstu vsakdanjika mobilna naprava zdaj nadomešča tudi do 10 drugih medijev ali naprav. Del življenja je s tem definitivno olajšan in njegova kakovost višja, a se hkrati vzpostavlja močnejša navezanost na to napravo. Mobilne naprave vsakodnevno omogočajo kakovostne in stalne stike, vprašanje pa je, ali je tak stalen stik vedno primeren in v korist odnosu.
Dr. Tina Bončina, dr. med., psihoterapevt.
Dr. Tina Bončina, dr. med., psihoterapevt.

Kot del kampanje bodo potrošniki lahko poslali svoje valentinove želje ljubljenim iz trgovine Big Bang Mega v nakupovalnem središču BTC City Ljubljana. Sporočilo bo nato prikazano na zunanjem digitalnem zaslonu. Vsi uporabniki bodo obveščeni, kdaj bodo njihove želje prikazane, in povabljeni, da si jih v družbi izbranih ogledajo. Poleg tega bodo uporabniki lahko sporočila ljubljenim pošiljali še s pomočjo Facebook aplikacije, do katere bo mogoče dostopati prek Huaweieve Facebook strani. Vrhunec kampanje bo Romantična večerja brez telefona, ki jo bo za povabljene organiziral Huawei v restavraciji Atelje na Nazorjevi ulici v Ljubljani. S tem želi Huawei spodbuditi uporabnike telefonov, da na valentinovo na prvo mesto postavijo svojo ljubljeno osebo in se ji popolnoma posvetijo.

Uporabniki pametne telefone uporabljajo v najrazličnejše namene.
90 % prek telefona preverja novice, 82 % družbena omrežja, kar 80 % pa uporablja navigacijo. Več kot polovica (51 %) pametni telefon izkoristi za opravljanje bančnih storitev, 30 % pa si s telefonom pomaga, kadar potrebujejo zabavo za svoje otroke. Na splošno je primarna funkcija pametnega telefona iskanje informacij, ki mu sledita zabava in – zanimivo – iskanje partnerja oziroma flirtanje s partnerjem. To počne kar dobra tretjina mladih, starih med 18 in 45 let. Prejšnji teden je prek svojega pametnega telefona flirtalo kar 34 % uporabnikov.

Pametni telefon: naš zvesti spremljevalec podnevi in ponoči

Prednost mobilnih telefonov je seveda njihova mobilnost. 23 % anketirancev svoj telefon običajno vzame v kopalnico, kar 30 % na WC, 36 % v dnevno sobo, 52 % v kuhinjo, 59 % v domačo pisarno, 70 % pa v spalnico. Najredkeje se pametni telefoni pojavijo v otroški sobi – tja jih uporabniki običajno s seboj vzamejo le v 22 % primerov, kar polovica pa jih to stori le izjemoma ali nikoli.

Le prijatelji in družina pomembnejši od pametnega telefona

Med domačim druženjem z družino ima telefon na mizi poleg sebe le 18 % Slovencev, nadaljnjih 41 % pa ga ima nekje v svoji bližini, kot na primer v žepu ali torbici. Lažje se uporabniki neposredni prisotnosti pametnega telefona odpovejo na zmenkih – na teh ga ima na mizi ob sebi le 13 %. Bolj pogosto je pametni telefon na očeh vseh med poslovnimi sestanki, ko ga poleg sebe postavi 19 % zaposlenih, pa tudi na fakultetah, kjer ga ima na mizi poleg sebe kar 32 % študentov.

»Podatki kažejo, da se uporabniki ob druženju kar dobro zavedajo pomembnosti pristnega kontakta. Razumljivo je to lažje med prijatelji kot doma. Lepo je videti, da je stik z otrokom prepoznan kot pomemben in starši manj pogosto telefon nosijo v otroško sobo. Še vedno cenimo, da nam nekdo posveti svoj resnični čas in pozornost. To je vidno iz tega, da veliko večino uporabnikov moti, da se nekdo oglasi na telefon ali pregleduje sporočila med osebnim druženjem. Podatek, da večino moti, če sogovornik med pogovorom uporablja telefon, me je kar razveselil, saj kaže na to, da želimo pristen stik. Ti podatki so odličen povod za samorefleksijo, kako se sami odzivamo na skušnjavo, ki jo prinaša telefon v bližini. Telefon je celo povod za prepire. In to tudi v primeru neodzivnosti. Neodzivnost je tema, ki jo bomo morali v bližnji prihodnosti še razdelati – kdaj in kje je treba biti dosegljiv in kdaj in kje imamo pravico biti neodzivni. Morda bi razmislili o telefonskem bontonu,« pojasnjuje Tina Bončina, dr. med., psihoterapevt.

SITUACIJE, V KATERIH MOBILNI TELEFON NI POMEMBEN: Otroci so naše največje bogastvo in tega se starši še kako dobro zavedajo. Med igro z otroki ima pametni telefon nekje v svoji bližini le 21 % uporabnikov, več kot tri četrtine pa ga v tem času raje pusti nekje drugje. Kar 68 % uporabnikov moti, če nekdo prekine pogovor, da odgovori na telefonski klic, tri četrtine pa moti tudi, če sogovornik med pogovorom pregleduje sporočila.

Pomembnejši od pametnega telefona je le … seks?

Če bi morali uporabniki pametnih telefonov izbirati med svojim telefonom in eno drugo privlačno stvarjo ali aktivnostjo, čemu bi se odpovedali? Kar 64 % bi se raje odpovedalo televiziji, 72 % bi za mesec nehalo jesti slaščice, 79 % bi se jih za pol leta raje odpovedalo alkoholu. Po drugi strani bi se 55 % uporabnikov raje odpovedalo telefonu kot računalniku, 77 % bi se telefonu odpovedalo v korist počitnic, 50 % bi namesto telefona izbralo zmenke, 81 % prijatelje, 97 % pa igro z otroki.

Kaj pa seks? Kar 21 % anketirancev bi raje preživelo pol leta brez seksa, kot da bi se odpovedali svojemu pametnemu telefonu.

Dr. Tina Bončina navaja:

Pametni telefon lahko pri vzdrževanju odnosov igra ključno vlogo, saj nam omogoči, da smo v stiku z ljudmi, ki fizično niso zraven nas. In če smo se včasih spoznavali v družbi, na obiskih, zabavah ali prek prijateljev in znancev, ima danes tudi pri vzpostavljanju potencialnih partnerskih odnosov telefon nemalokrat odločujočo vlogo. Presenetilo me je, da uporabniki manj pogosto posegajo po videoklicih. Lahko sklepam, da se s sliko virtualni svet vendarle bolj približa realnemu. Slika tudi natančneje prikaže naša realna čustva, ki pa jih morda ne želimo deliti. Ljudje, kot kaže, še vedno cenimo lastno intimo.

Ljubezensko razmerje z mobilnim telefonom

Približno petina uporabnikov pravi, da brez mobilnega telefona ne bi mogli živeti, kar 65 % pa ga vidi kot sredstvo, ki jim omogoča več­jo svobodo. Kar 92 % uporabnikov svoj pametni telefon ljubi, 88 % ga vidi kot pomočnika v svojem življenju, 86 % pa kot sredstvo povezovanja. Več kot dve tretjini (69 %) jih pravi, da je njihov pametni telefon vsekakor vreden svoje cene. Točno polovica vseh uporabnikov se strinja, da se svojemu telefonu ne bi mogli odpovedati, medtem ko se s to trditvijo ne strinja le petina.

Ko je mobilni telefon več kot le mobilni telefon

Polovica uporabnikov se počuti neprijetno, kadar dom zapustijo brez svojega pametnega telefona, kar 42 % pa se počutijo manj varni, kadar ob sebi nimajo telefona. 54 % jih meni, da telefon v njihovem življenju igra pomembno vlogo, kar 38 % pa je od svojega pametnega telefona odvisnih. Prav tako jih kar 50 % meni, da na svojem pametnem telefonu preživijo preveč časa, kar 55 % pa jih poskuša aktivno omejiti čas, ki ga preživijo ob uporabi svojega pametnega telefona.
Po drugi strani nas pametni telefoni po mnenju anketirancev ne razdružujejo, ampak predvsem povezujejo. Skoraj štiri petine uporabnikov pametnih telefonov namreč pravijo, da z njim lažje ostanejo v stiku s svojimi najbližjimi, 52 % pa, da prek telefona spoznavajo nove ljudi. Skoraj polovica (44 %) meni, da je telefon pomembno sredstvo za razvijanje mlade ljubezni. Kar 82 % vseh uporabnikov pametnih telefonov vidi telefon kot odličen način za ohranjanje stika pri ljubezni na daljavo.

Ko je mobilni telefon več kot le mobilni telefon.
Ko je mobilni telefon več kot le mobilni telefon.

Ljubezen skozi pametni telefon

Možje, žene, partnerji, fantje in punce so tisti, ki jih uporabniki pametnih telefonov najpogosteje pokličejo ali jim pošljejo sporočilo (67 %). Sledijo starši (57 %), prijatelji istega spola (38 %), bratje in sestre (27 %) ter otroci (22 %).
Svojega trenutnega partnerja je nekaj več kot četrtina anketirancev spoznala prek prijateljev ali družine, kar na drugem mestu pa najdemo internet in aplikacije za zmenke (18 %), ki so še pogostejši kot srečevanje partnerjev na zabavah in v klubih (17 %). Le 14 % parov se spozna v službi, 10 % pa v šoli.
Co 55 % uporabnikov priznava, da so bili pametni telefoni že povod za prepire, na primer zaradi prepogoste uporabe ali neprimernih situacij, v katerih je partner uporabljal telefon. Po drugi strani praktično enak delež pravi, da je prepir nastal zaradi nerabe telefona, torej zaradi zamujenih klicev, neodgovorjenih sporočil in podobno.

Čeprav so pametni telefoni izjemno osebna stvar, pa nanje ne gledajo vsi enako. Kar 54 % uporabnikov ima namreč telefonsko številko partnerja v telefonskem imeniku shranjeno pod dejanskim imenom, le 23 % pa pod vzdevkom. Tudi sicer le 24 % pravi, da v komunikaciji prek mobilnih telefonov uporabljajo izraz »ljubim te«. Po priljubljenosti sledi emoji poljubčka (16 %). Tovrstna sporočila anketiranci najpogosteje pošiljajo prek spletnih klepetalnic (30 %) in besedilnih sporočil (26 %). Kar četrtina komunikacije z izrazi naklonjenosti ali ljubezni sploh ne uporablja.

Pošiljanje golih fotografij preko telefona

Če mislite, da je pošiljanje golih fotografij rezervirano za hollywoodske zvezdnike, se motite – pošiljalo jih je namreč tudi že kar 14 % slovenskih uporabnikov pametnih telefonov. Skoraj tri četrtine jih je prek besedilnih sporočil že flirtalo, 27 % pošiljalo nekoliko bolj pikantna sporočila, 21 % pa uporabljalo aplikacije za iskanje partnerjev. Pri izkazovanju naklonjenosti sveže zaljubljeni še vedno v največji meri pošiljajo sporočil (71 %) in telefonirajo (46 %). Za ohranjanje zveze na razdaljo pride pametni telefon še kako prav. 61 % uporabnikov v takšni zvezi jih uporablja za flirtanje prek klepetalnic
ali besedilnih sporočil, 44 % za dolge telefonske pogovore, 30 % za pošiljanje začinjenih sporočil, 27 % za videopogovore, 15 % za pošiljanje golih fotografij in 12 % za telefonski seks.

Więcej informacji

Więcej informacji na:
huaweislovenija.si

Vsebino omogoča Huawei.

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.