Czy Apple traci na popularności? Firma, która od 2003 roku nie zaznała nic poza wzrostem, przeżyła zimny deszcz z raportem finansowym za pierwsze trzy miesiące działalności. Wyniki pokazują, że po raz pierwszy od 13 lat odnotowały 13-procentowy spadek zysków i przychodów. Palec jest skierowany na iPhone'a.
Jabłko, tehnološki velikan iz Cupertina, ni vajen slabih rezultatov. Čeprav padec dobička in prihodkov ni nepričakovan, pa je tako dramatičen zdrs analitike vseeno ujel na levi nogi. V prvem četrtletju so namreč ustvarili ”le” 50,56 milijarde ameriških dolarjev prihodkov od prodaje, kar je skoraj osem milijard manj kot v enakem obdobju lani!
Gre za prvi tovrstni padec po letu 2003. To se je takoj odrazilo tudi na borzi, kjer so se Applove delnice pocenile za osem odstotkov in moramo zanje zdaj odšteti 96,10 evra (Apple je bil s tem padcem ob kar 45 milijard dolarjev tržne vrednosti!). Strmoglavljene gre v mnogočem pripisati prvemu padcu prodaje pametnih telefonov iPhone, ki je življenjskega pomena za Apple, saj predstavlja kar dve tretjini celotne prodaje podjetja. Letos so jih v te obdobju prodali ”le” 51,19 milijona, lani pa 61,17 (16-odstotni padec), Bloombergovi analitiki pa Applu prerokujejo še bolj črno prihodnost. Letos je Apple sploh prvič v zgodovini po splavitvi leta 2007 zaznal padec prodaje telefona iPhona na letni ravni, kar je za tehnološko najuspešnejši izdelek v zgodovini vsekakor šok. Svoje je k slabim finančnim rezultatom pristavil še stabilen dolar in majav kitajski trg, kombinacija, ki vsekakor ni pisana na kožo ameriškemu izvozu.
CZYTAJ WIĘCEJ: Novi Apple MacBook (2016) – veliko hrupa za nič?
Padec prodaje iPhona z največjo ”magnitudo” so zaznali w Chinach, kjer je bil kar 26 odstoten. Je zlate dobe iPhona konec? Je čas za nowego iPhone'a? Ne v smislu nove generacije, pač pa izdelka, ki bo oral ledino? Inteligentny zegarek Apple Watch tej nalogi več kot očitno ni dorasla in ji ne bo uspelo zamašiti finančne luknje, ki jo je naredil padec prodaje iPhona. Počasi, a vztrajno mu pada tudi tržni delež, ki je bil leta 2014 le še 14,8 odstoten, južnokorejski ”as” SAMSUNG pa mu je medtem že pošteno pobegnil, saj si reže kar 24,4 odstotka delež trga pametnih telefonov. A glavna nevarnost prihaja od drugod, iz Kitajske. Za Apple obstaja luč na koncu tunela?
Morda v rasti servisnih storitev. App Store, Apple Music in Apple Pay so namreč glede na lansko prvo četrtletje dosegli 20-odstotno rast, a tudi tu se zaradi kitajska zakonodaje, ki zapira vrata aplikacijama iMusic in iBooks, nad Applom zgrinjajo črni oblaki. V slogu prodaje iPhona je bila tudi prodaja iPada in Maca, katerih rezultate bodo pri Applu tudi raje čim preje pozabili. Prodaja prvega je zaznala 19-odstotni padec (na 10,2 milijona), drugega pa 12-odstotnega (na 4 milijone). Se bodo Applu vremena zjasnila? Ker ima Apple na računu 232,9 milijarde dolarjev gotovine, bo te porabil za odkup lastnih delnic v vrednosti 50 milijard ameriških dolarjev in povišanje četrtletne dividende (57 centov na delnico).