Bavarski srednje veliki mestni terenec, umeščen med velikim X5 in »malim« X1, ki je pravkar prišel na trg, je že v pozni jeseni svojega življenja, a kljub temu še vedno odličen izdelek za vse tiste, ki želijo imeti terensko vozilo za mestno uporabo. Njegove korenine sicer segajo v prejšnjo ...
Bavarski srednje veliki mestni terenec, umeščen med velikim X5 in »malim« X1, ki je pravkar prišel na trg, je že v pozni jeseni svojega življenja, a kljub temu še vedno odličen izdelek za vse tiste, ki želijo imeti terensko vozilo za mestno uporabo. Njegove korenine sicer segajo v prejšnjo generacijo »trojke«, ki je nosila tovarniško oznako E46, konkretneje so Beemvejevi inženirji predelali takratno karavansko različico modela E46 – njeni vozniki se bodo v X3 počutili »kot doma«. Testni avtomobil je poganjal najšibkejši motor v ponudbi – 105-kilovatni dvolitrski turbodizel, ki pa je še vedno ponujal dovolj užitka v vožnji. Od vseh mestnih terencev, ki smo jih doslej preizkusili v uredništvu City Magazina, se nam zdi prav X3 še najbolj »doma« na avtocesti – tako z vidika dinamike vožnje, ugodne aerodinamike in posledično porabe goriva – ta je na testu znašala v povprečju okoli 7,5 litra na 100 km, kot tudi končne hitrosti 195 km/h. Drugače pa je s terenskimi zmogljivostmi, kjer »plezanje« po skalah in premagovanje rečnih strug, odpade, med tem, ko se kakšnega kolovoza in seveda zasnežene ceste X3 ne boji. Nenazadnje pa močno dvomimo, da bi se lastnik tega lepotca sploh podal v prave terenske razmere – avtomobil je namreč »prelep« za to.
Miejski puls samochodu
Kako se X3 obnese v mestu, je odvisno od več dejavnikov. Njegove zunanje dimenzije pač zahtevajo ustrezno veliko parkirišče, pri čemer pa se X3 ne bo »ustrašil« kakšnega »plezanja« po robnikih. Četudi je avtomobil pri parkiranju pregleden, pa so nam parkirni senzorji v marsičem olajšali naše delo. Vozniki ga bomo še najbolj cenili v zimskih mesecih, saj se bomo zaradi štirikolesnega pogona xDrive brez težav izkopali denimo iz parkirišča, ki ga je zasul plug – če kup le ni previsok in bi zaradi višine poškodovali odbijač. Prav tako lahko z njim brez težav parkiramo na slabo očiščenem parkirišču, ki jih to zimo v glavnem mestu ne manjka. Poraba goriva je tudi med mestno vožnjo zgledna, čeprav bi bila še zglednejša, če bi se bavarski inženirji odločili za vgradnjo sistema ustavi-spelji, kakršen je serijsko vgrajen v vse novejše beemveje. Tudi višji položaj voznika omogoča bistveno boljši pregled nad dogajanjem v prometu, kar pride še kako prav med vožnjo po mestu.
Przyjazny dla rodziców
Kot se spodobi za avtomobil takšne velikosti je zadnja klop seveda opremljena z dvema ISOFIX sidriščema. Zaradi prostornega prtljažnika – čeprav ta ne spada med najprostornejše v razredu – je potovanje z majhnimi otroki prijetno, še posebej če vozimo s seboj veliko »opreme za dojenčke«. Vanj bomo brez težav pospravili otroški voziček večjega formata – kakršen je na primer Bugaboo Cameleon – čeprav bo za ostalo kramo ostalo za odtenek manj prostora.
Zauważyliśmy
Testni X3 je imel vgrajene nekaj dodatne – na žalost tudi doplačljive – opreme, od katerih je bočna aluminijasta stopnica poudarjala njegovo terensko dušo. V hladnih dneh bomo veseli gretja sprednjih sedežev, ki so bili tokrat odeti v kombinacijo usnja in tkanine. Smučarji bomo veseli dodatno vgrajene vreče za smuči, ki ščiti notranjost vozila med prevozom smuči (ali drugih daljših predmetov), ki jih pospravimo skozi sredinsko luknjo v naslonjalu zadnje klopi. Vožnjo po strmem terenu pa dodatno olajša vgrajen elektronski sistem za nadzor hitrosti spuščanja, ki deluje v obe smeri vožnje. Z njegovo pomočjo se lahko voznik v celoti posveti obračanju volana.
Technika i cena
Mere vozila (v mm): 4569 x 1853 x 1674; moč motorja: 105 kW (143 KM); končna hitrost: 195 km/h; poraba goriva (mestna/izvenmestna/kombinirana): 7,9/5,2/6,2 l/100 km; emisija CO2: 165 g/km; prostornina prtljažnika: 480-1560 l; cena testnega vozila (brez popustov): 46.325 EUR; stroški zavarovanja (AO / Super Polni Kasko z 1% odbitne franšize pri Zav. Maribor): 683,36 EUR / 1727,20 EUR.