Ethec jest dziełem młodych i być może najbardziej zaawansowanych w tej chwili umysłów. Za projektem motocykla elektrycznego Ethec stoi 13 studentów inżynierii mechanicznej, student elektrotechniki i 2 studentów projektowania przemysłowego w Zurychu w Szwajcarii.
Ethec naj bi pomen električnega motornega kolesa postavil na povsem nowy poziom. Z dovršenim sistemom za ponovno pridobivanje energije in na novo razvitim sistemom za optimalno hlajenje baterij nam bodo omogočili, da se bomo lahko s polno baterijo podali 400 kilometrów daleč. Tako se bo lahko tudi motorna električna mobilnost iz mest podala na deželo in v druge bolj oddaljene kraje. Za doseganje daljših razdalj skrbi baterija, sestavljena iz 1260 celic, s skupno zmogljivostjo 15 kilovatnih ur. Baterija ima učinkovit hladilni sistem, kar bo preprečilo pregrevanje, s tem pa močno podaljšalo življenjsko dobo baterije.
Pri zaviranju z motornim kolesom se približno 75 % zavorne sile razporedi na prednje kolo. To predstavlja veliko količino izgubljene energije, ki bi jo bilo mogoče ‘zajeti’ in jo shraniti v baterijo. Večina motornih koles zaradi tega nima učinkovite rekuperacije električne energije, Ethec pa je to težavo rešil na precej preprost način. Namestili so mu dwa silniki elektryczne, enega v prednje in drugega v zadnje kolo. Ethec je tako prvo električno motorno kolo na svetu, ki ima elektromotor tudi v prednjem kolesu, kar poskrbi za visoko rekuperacijo zavorne sile in njeno spremembo v Elektryczność. Ethec sicer ni med najmočnejšimi motornimi kolesi, ima zgolj 68 koni mechanicznych, je pa zagotovo med najbolj inovativnimi.
Galerija slik – Ethec
Więcej informacji:
ethec.ethz.ch