fbpx

Ford focus RS 3.0 – bestia Forda o mocy 320 KM z sygnaturą Kena Blocka

Pierwszym seryjnym projektem nowego działu sportowego Forda jest najpotężniejszy Focus wszechczasów, który w swojej trzeciej generacji wnosi wiele innowacji. 2,3-litrowy Ecoboost napędza teraz wszystkie cztery koła i przy pomocy turbosprężarki „twin-scroll” może wytworzyć 320 KM. W rozwoju brał także udział światowej sławy kierowca wyścigowy Ken Block, więc jest to zdecydowanie doskonały produkt.

Evropski Ford bo v Ženevi na ogled predčasno postavil tretjo izdajo najbolj zmogljive različice bród focusa, pri razvoju katere je s fordovo športno divizijo sodeloval tudi sam Ken Block. Najbolj zmogljivi focus vseh časov pričakovano nosi oznako RS, v primerjavi s predhodnikom pa prinaša tudi določene pomembne spremembe.

Zadnji del bosta zaznamovali dve veliki izpušni trobenti, na vrhu pa zajeten spojler, ki spominja na legendarno "krilo" pri escort RS cosworthu iz sredine devetdesetih.
Zadnji del bosta zaznamovali dve veliki izpušni trobenti, na vrhu pa zajeten spojler, ki spominja na legendarno “krilo” pri escort RS cosworthu iz sredine devetdesetih.

Ena takšnih je dejstvo, da bo 2,3-litrski ecoboost bencinar po novem poganjal vsa štiri kolesa, česar so se Fordovci pri predhodniku otepali podobno kot “pijanec plota”. To namreč doda k teži vozila in nenazadnje ceni, ampak strokovnjaki Ford performance ekipe so se uspešno spopadli tudi s tema problemoma. In sicer so novemu RS-u namenili inteligentni štirikolesni pogon, kjer računalniško krmiljena enota prek senzorjev nadzora vektorskega navora, na posamezno kolo v vsakem trenutku pošilja optimalno količino navora.

Sistem razmere na cestah analizira 100-krat na sekundo in na podlagi podatkov razporeja optimalno količino navora na posamezno kolo. Poleg očitnih prednosti pri “handlingu” in vozni dinamiki, pa sistem jeziček na tehtnici zviša le 20 kilogramów, kar je praktično zanemarljiv podatek. S pomočjo sistema naj bi bila po besedah fordovih inženirjev vozna dinamika še občutno boljša kot tista pri predhodniku, meja zdrsa pa postavljena konkretno višje, nenazadnje pa naj bi skoraj popolnoma izničil pojav trganja volana iz rok znanega kot “torque steer”.

Športno noto notranjosti bodo krepili spodaj prisekan volan in dodatni merilniki na vrhu sredinske konzole, na osrednjem zaslonu pa se bodo izpisovali še veliko številčnejši podatki delovanja motorja, bočni pospeški in podatki štoparice.
Športno noto notranjosti bodo krepili spodaj prisekan volan in dodatni merilniki na vrhu sredinske konzole, na osrednjem zaslonu pa se bodo izpisovali še veliko številčnejši podatki delovanja motorja, bočni pospeški in podatki štoparice.

Zunanjost deluje kot da je bila deležna konkretnega tretmaja steroidov, zajetni prednji spojler pa objema pionowo umieszczony Światła ledowe. Na voljo bo le v izvedenki s petimi vrati, na boku pa bodo poglede nase lepila posebna 19-calowe koła. Še malenkost bolj nazaj pa se nahaja ogromen spojler v stilu legendarnega escort RS coswortha, ki je bil tudi zadnji RS s pogonom na vsa štiri kolesa, čeprav tako drastičen (ta pri focus RS-u) kljub vsemu ni.

2,3-litrski “ecoboost” si je focus RS sposodil pri novem mustangu, a so ga za potrebe delovanja v tem “hot hatchu” predelali. In sicer je evropski mišičnjak dobil tehnologijo “twin scrool” I večja kompresor ter hladilnik zraka, ki zagotavlja boljši pretok zraka, rezultat obojega pa je večja odzivnost v celotnem razponu vrtljajev in tudi boljši zvok motorja.

Pričakovano strupen prednji del še podkrepijo aero body kit, ki objema vertikalne LED dnevne luči, medtem ko ta glavne svetijo v sledljivi biksenonski tehniki.
Pričakovano strupen prednji del še podkrepijo aero body kit, ki objema vertikalne LED dnevne luči, medtem ko ta glavne svetijo v sledljivi biksenonski tehniki.

Nekaj novosti bo tudi v kabini, ki je športnim zmogljivostim primerno pridobila na športni zabeli, poleg tega pa bo premogel tudi drugo generacijo multimedijske enote Sync z glasovnim upravljanjem, na športne sedeže je podpisan slavni Recaro, v opremi pa so tudi sistem samodejnega zaviranja, sledljivi biksenonski žarometi i moglibyśmy tak dalej.

CZYTAJ WIĘCEJ: Prenovljeni ford focus zapeljal na “to stran alp”

Novi ford focus RS bo javnosti prvič predstavljen marca 2015 na avtomobilskem salonu w Genewie, ko bodo znane tudi cene in prihod modela na trg.

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.