Influencerzy za granicą od dziesięcioleci kształtują trendy. Ich porady dotyczące urody, mody i technologii przydały się wielu osobom. Ile za to zarabiają?
Influencerji imajo zadnja leta zelo pomembno vlogo tudi v Sloveniji – pojavljajo se na vseh platformah, svoj prostor so dobili tudi v medijih, oni są prepoznavni. Svojim sledilcem odkrivajo marsikatero stvar iz zasebnega življenja, a najbolj je v skrivnost zavita informacija o tem, koliko denarja z vlogerstvom ali blogerstvom zaslužijo.
Če številk pri nas še ne poznamo, pa bomo z novo deset let dolgo študijo izvedeli, koliko zaslužijo vplivneži v tujini. V desetletni študiji profesorja z Univerze uporabnih znanosti Offenburg v Nemčiji je bilo ugotovljeno, da 97 odstotkov YouTuberjev ne proizvede dovolj letnih prihodkov od oglasov, da bi dosegli ameriški prag revščine.
![97 odstotkov YouTuberjev ne proizvede dovolj letnih prihodkov od oglasov.](https://e7852c3a.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2018/06/annie-spratt-121599-unsplash-660x439.jpg)
Čeprav se ta informacij zdi šokantna, jest również zavajajoča, saj to ne pomeni nujno, da vsi YouTuberji živijo pod pragom revščine, a je za vsakega YouTube vlogerja, ki ima izredno velik doseg (v milijonih), okoli 28 odstotkov drugih videoustvarjalcev, ki z oglasi ne dosežejo niti 12.140 ameriških dolarjev letno (preračunano 10.500 evrov).
![Dobiti natančne podatke o zaslužkih je skorajda nemogoe.](https://e7852c3a.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2018/06/matheus-ferrero-350443-unsplash-660x440.jpg)
Według opinii The Outline YouTube plačuje monetiziranim kanalom, ki imajo najmanj 1000 naročnikov in 4000 ur gledanja v zadnjih 12 mesecih, wśród 5 in 35 ameriških dolarjev za vsakih 1000 ogledov (preračunano od 4 do 30 evrov), kar pomeni, da je donosen za najbolj vplivne kanale, zato tudi 97 odstotkov YouTuberjev ustvarja zaslužke, ki so nižji od ameriškega praga revščine.
![Na zaslužek vpliva veliko faktorjev.](https://e7852c3a.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2018/06/eaters-collective-129481-unsplash-660x440.jpg)
Na zaslužek vpliva veliko dejavnikov, kot so velikost kanala in vpliv, a po mnenju Financial Timesa lahko vplivneži s 100.000 sledilci na Instagramu zaračunajo okrog 2.000 funtov na sliko (približno 2.400 evrov), medtem ko javne osebe s štiri milijoni do 20 milijoni privržencev zaračunajo tudi od 5.000 do 13.000 funtov (približno od 5.800 do 15.200 evrov).
Dobiti natančne podatke o zaslužkih je skorajda nemogoče zaradi različnih razlogov, saj družbena omrežja obstajajo zelo malo časa, zato ni veliko podatkov o zaslužkih in delu. Vplivneži lahko potencialno zaslužijo veliko, a se številke razlikujejo od wpływ. Lahko postanejo milionerzy ali pa jim zaslužek na družbenih omrežjih pomeni zgolj kot dopolnitev na dohodek, ki ga pridobijo z opravljanjem drugih zaposlitev.