fbpx

Mondrian w popkulturze

Prace malarza abstrakcji konceptualnej Pieta Mondriana na stałe weszły do popkultury.

Dela konceptualnega abstraktnega slikarja Pieta Mondriana so postala del pop kulture in njegovi vzorci se danes pojavljajo na modernih dodatkih za dom, oblekah znamke Yves Saint Laurent, pohištvu in namiznih igrah.

Interpretacija Mondrianove estetike v sodobnem interierju.
Interpretacija Mondrianove estetike v sodobnem interierju.

Piet Mondrian, nizozemski umetnik in predstavnik gibanja De Stijl je ustvarjal v začetku dvajsetega stoletja ter je najbolj znan po svojih delih z asimetrično razporejenimi kvadrati osnovnih barv. Profesorica moderne umetnosti na univerzi v Stanfordu, Nancy J. Troy v svojem delu ˝The Afterlife of Piet Mondrian˝ raziskuje kako je bila Mondrianova zapuščina po njegovi smrti prepuščena komercializaciji. Ugotovila je, da je tako Mondrianovo estetiko kot njegovo ime mogoče aplicirati na skoraj vse proizvode in storitve. Na žalost pa je ravno zaradi množične reprodukcije Mondrianova estetika postala oblikovalski kliše. Nancy J. Troy je prepričana, da se v današnjem času umetnost in potrošništvo medsebojno prepletata. Mondrianove enostavne oblike, linije in primarne barve je torej resnično preprosto prilagoditi vsakdanji uporabi.

Sandali z nezmotljivim vzorcem.
Sandali z nezmotljivim vzorcem.

Obdobje reproduciranja Mondrianovih grafik se je začelo leta 1965, ko je Yves Saint Laurent predstavil zelo popularen model obleke, potiskane z Mondrianovim geometrijskim vzorcem. Vendar pa to ni bil prvi pojav njegovih vzorcev v modnem svetu! Mondrian sam je namreč posojal svoja dela za ozadja modnih snemanj in tako je bila njegova estetika ljubiteljem mode do pojava Yves Saint Laurent oblek že dobro poznana.

Popularizacija umetnikove zapuščine se je nadaljevala v Hollywoodu, kjer so leta 1985 z odprli trendovski Mondrian Hotel. Nato so se na trgu pojavile vaze, ure, čevlji, pisarniški pripomočki in še mnogo drugih drobnarij, na katerih je nedvomno prepoznaven vpliv estetike slavnega umentika.

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.