fbpx

Renault Trezor – witamy w przyszłości

Renault Trezor to zwiastun przyszłości francuskiej marki i prawdziwy koncentrat wysokiej technologii, wyobraźni i odwagi. Francuzi zaprezentowali swój „skarb” (po francusku skarbiec) na Salonie Samochodowym w Paryżu i wraz z nim przyćmili wszelkie inne koncepcje i rozpalili walkę o elektryczną dominację. W Paryżu do elektrycznego pociągu wsiadły praktycznie wszystkie marki, a Renault udowadnia, że pomimo zeszłorocznej ofensywy nowych modeli seryjnych, pozostaje on w formie.

Renault Trezor je prihodnost! Čeprav se ne zdi tako, bližnja! Renault je v zadnjem letu nove modele serviral kot po tekočem traku (Megane, Scenic, Talisman, Zoe …), kljub temu pa so njegovi inženirji in oblikovalci našli čas še za pripravo drznega koncepta, s pomočjo katerega so izživeli svoje najbolj drzne sanje in napovedali tehnološke in oblikovalske smernice za Renaultova vozila od leta 2020 dalje.

Iz Trezorja bo Renault izklesal svoje prihodnje modele.
Iz Trezorja bo Renault izklesal svoje prihodnje modele.

Tedaj bodo začeli nadgrajevati svoj zdajšnji oblikovalski jezik, ki ga je leta 2010 začeli ‘govoriti’ koncept Dezir in ga tekoče govorijo vsa serijska vozila, izdelana po letu 2012. Če bodo napovedi zdržale, bo Renault že čez štiri leta serijsko ponudil povsem varno tehnologijo ‘glej, mami, brez rok’ oz. eyes-off/hands-off, który pozwala popolnoma samodejno vožnjo. Trezor žene elektromotor, ki je različica motorja e-moštva Renault e.dams iz prvenstva formuła E.

Rdeča stekla, dvižna streha in popolna avtonomna vožnja.
Rdeča stekla, dvižna streha in popolna avtonomna vožnja.

Renault ne velja le za pionirja in vodilno znamko na področju električnih vozil v Evropi, ampak ogromno prispeva tudi v razvoj avtomobilskega športa z električnim pogonom. Trezorjev silnik elektryczny, nameščen pod potniško kabino, zmore 350 KM (260 kW) in 380 Nm največjega navora, kar mu omogoča, da se z mesta do 100 km/h izstreli v štirih sekundah.

Prepoznate Eifflov stolp?
Prepoznate Eifflov stolp?

Ima dva akumulatorja (spredaj in zadaj, za optimalno razporeditev teže) in regenerativni sistem zaviranja s tehnologijo RESS (Rechargable Energy Storage System), razvit za formulo E. Ima tudi edinstven način odpiranja. Namesto vrat je tu dvižna streha. Je minimalistično zasnovan, a z zgovornimi detajli.

CZYTAJ WIĘCEJ: Citroën Cxperience – czy CX powróci na scenę?


Tudi pod futurističnega dvosedežnega kupeja Renault Trezor, ki bo muza vsem prihodnjim modelom te francoske znamke, se je podpisal oblikovalec Laurens van den Acker, ki je s Trezorjem dokazal, da se še ni kreativno izčrpal. Dezirjeve oblikovalsko-tehnološko-inženirske gene imajo v sebi vsi serijski Renaulti po letu 2012 – Clio, Captur, Mega, Scenic, Kadjar in Talisman, enaka usoda pa čaka tudi serijske modele po letu 2020, ki bodo nosili genski zapis Trezorja.

Renault se ne boji prihodnosti.
Renault se ne boji prihodnosti.

V jeklo in ogljikova vlakna odet Renault Trezor v dolžino meri 4,7 metra, v višino pa vsega 1,08 metra, kar ga uvršča med najbolj pritlikave avtomobile na svetu. Njegov količnik zračnega upora znaša zgolj 0,22! Stoji na 21- oz. 22-palčnih platiščih s silhueto Eifflovega stolpa. Inženirji so ločili vzmetenje osi, kljub kar dvema baterijama, iz katerih se napaja, pa ni težji od 1,6 tone.

Rdeče, ki te ljubim rdeče.
Rdeče, ki te ljubim rdeče.

Na nosu ima aktivne lopute, ki pa se odprejo le v primeru hlajenja baterije, edine odprtine pa so namenjene hlajenju zavor. Pogon je speljan na zadnji dve kolesi za boljši prenos moči. V rdečo odeta notranjost je enako futuristična kot zunanjost. Ne iščite gumbov in stikal. Za vse so namreč zadolženi OLED-zasloni, prevlečeni z ukrivljenim steklom Szkło Gorilla, eden se nahaja celo v oglatem volanu. Preseneti analogni merilec napolnjenosti baterij.

O stikali in gumbih bomo v prihodnosti brali le še v zgodovinskih knjigah.
O stikali in gumbih bomo v prihodnosti brali le še v zgodovinskih knjigah.

Da gre za oblikovalski presežek, ki ničesar ne prepušča naključju, priča tudi dejstvo, da je Renault k sodelovanju povabil Keima Cyclesa, strokovnjaka za lesena kolesa, ki jim je z lesom pomagal oblikovati potniško kabino in prtljažnik.

Galerija – Renault Trezor:

Więcej informacji

Więcej informacji:
renault.si

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.