fbpx

Renault ZOE – prawdziwy hatchback z segmentu C

„O rany, jest taki piękny, ale czy elektryczny?” „Gdzie można to kupić?” „Jst bi ga kr mela…” to tylko niektóre z pytań i stwierdzeń, które otrzymaliśmy podczas jazdy elektrycznym ZOE ulicami naszej stolicy, gdzie młodzi i starsi skręcili za nim. Po części dlatego, że nie wiedzieli, który to model Renault, po części dlatego, że nie słyszeli, jak przejeżdża obok...

Nos vozila je aerodinamično oblikovan, glede na pogonski sklop pa tudi primerno samosvoj. LED dnevne luči so oblikovane v lep detajl, glavna svetila pa ostro zašiljena. Skladno, všečno in moderno.
Nos vozila je aerodinamično oblikovan, glede na pogonski sklop pa tudi primerno samosvoj. LED dnevne luči so oblikovane v lep detajl, glavna svetila pa ostro zašiljena. Skladno, všečno in moderno.

ZOE je glede na mere in prostornost ter udobje prava kombilimuzina C-segmenta, z nekoliko višjim vstopanjem v vozilo in sedenjem. Predvsem pa enostavno, zamenja model kakršen je na primer megane. Že oblikovno veleva, da gre za nekaj posebnega, saj je aerodinamika zelo dobra, prav vse pa je narejeno vprid čim manjšim izgubam pogona. V primerjavi z BMW i3, ki smo ga pred kratkim prav tako preizkusili je ZOE res da bolj “ljudski”, se pravi manj futurističen in z manj napredno strukturo in opremo, ampak v bistvu gre za zelo podobno zadevo. Oba namreč na dolžini malce nad štirimi metri (4 – 4,1 metra) ponujata prostor do največ petim osebam, enoprostorsko zasnovo in ureditev ter konkreten prtljažnik.

ZOE poganja 65 kW sinhroni elektromotor, ki razvije 220 Nm, energijo pa črpa iz 22 kW/h litij-ionskih baterij. To zadošča za 210 km z enim polnjenjem baterij, a le ob idealnih voznih razmerah, bolj realno pa je za pričakovati doseg okoli 150 km. Emisij so vedno nične, zelo neslišna pa je tudi sama vožnja, kjer v potniški kabini potnike spremlja zgolj značilno “žvižganje”, na zunaj pa je tako tiho vse skupaj, da boste na kakšni ožji ulici kolesarja morali spodbuditi celo s trobljo, da se bo umaknil. Napredno je tudi samo polnjenje, kjer sistem, ki so ga poimenovali “Cameleon” omogoča ładowanie prav prek vsake vtičnice, glede na napetost le te, pa ciklus traja od 30 minut pa do devet ur. Tako je pri visoki napetosti dovolj že, če se ustavite na kavi, res pa je, da lahko tovrstne polnilnice pri nas preštejemo na prste ene roke.

Notranjost je pričakovano moderno ukrojena, vstopanje v vozilo in sedenje pa je blizu tistemu v enoprostorcih. Preglednost vse naokoli je prav tako solidna, lastnikom Renaultovih vozil pa bo marsikaj tudi znanega.
Notranjost je pričakovano moderno ukrojena, vstopanje v vozilo in sedenje pa je blizu tistemu v enoprostorcih. Preglednost vse naokoli je prav tako solidna, lastnikom Renaultovih vozil pa bo marsikaj tudi znanega.

Notranjost je enako moderno ukrojena kot zunanja podoba, kljub temu pa značilna za to znamko, nekaj podobnosti pa hitro in enostavno potegneš tudi z aktualnimi Renaultovimi modeli. Ena takšnih je sedem palčni osrednji ekran in tastature klimatske naprave pod njim, ki smo jih že videli pri cliu in capturju, enako velja tudi za volanski obroč, kljuke in še kar nekaj drugih stikal in malenkosti. Je pa ZOE dobil drugačna prednja sedeža, kjer je naslonjalo iz enega kosa, tkanina pa deluje kot da bi bila iz recikliranega materiala, futuristična je tudi prestavna ročica avtomatskega CVT menjalnika.

Merilniki pred voznikom so glede na tehnološko naprednost vozila pričakovano v celoti digitalni, na njih oziroma na osrednjem zaslonu pa se izp(r)isuje za voznika veliko uporabnih informacijo o načinu in ekonomičnosti njegove vožnje. ZOE doseže največjo hitrost 135 km/h, w režimu ECO pa sistem omeji moč motorja zgolj na polovico in električnim porabnikom zmanjša moč, s čimer vozilo doseže zgolj hitrost 90 km/h, a je na ta način mogoče doseg povečati za dodatkowy 18 kilometrów.

Prtljažnik je kljub baterijam, ki so (v večini) skrite pod zadnjimi sedeži kar konkreten, je pa res, da je njegova oblika ravno zaradi baterij malce nepravilna. Na dnu je namreč neugledna stopnica.
Prtljažnik je kljub baterijam, ki so (v večini) skrite pod zadnjimi sedeži kar konkreten, je pa res, da je njegova oblika ravno zaradi baterij malce nepravilna. Na dnu je namreč neugledna stopnica.

Še bolj zanimiva zgodba pa postane, ko načnemo še poglavje cen. Te se pričnejo pri 14.500 evrih, kolikor stane ZOE z osnovnim (a vseeno nadpovprečno bogatim) paketom opreme life. sledita še dva bogatejša paketa: zen in intens, ki pa ju cenijo na 16.300 evrov. S tem pa zgodba še ni zaključena, saj mora kupec nato vsak mesec plačati še za najem baterij mianowicie 79 euro, s čimer pa mu znamka zagotavlja, popolno brezskrbnost glede delovanja baterij, saj mu te ob zaznavi padanja moči, na naslednjem servisu brezplačno zamenjajo.

Tako smo izračunali, da mora kupec ZOEja k osnovni ceni za tri leta lastništva prišteti še slabe tri evrske tisočake (2844 evrov), za pet let 4.740 evrov in tako dalje. Če vzamemo v obzir, da dobro opremljen dizelski megane stane okoli 20 evrskih tisočakov, cene bavarskega i3 pa se pri 35 evrskih tisočakih šele pričnejo.

Če se glede cene še najbolj razlikuje od prej omenjenega i3, pa to ne velja za opremo, kjer tudi ZOE ne glede na električni pogon ponuja vso željeno udobje in opremo vključno z tempomatom, pametno kartico, tovarniško navigacijo, bluetooth in parkirno kamero.

Če ste že skoraj zavili v najbližji Renaultov salon, naj vam povemo, da se na pot odpravite šele ob koncu prvega tromesečja prihodnjega leta, ko naj bi ZOE v družbi s še ostalima dvema električnima končno zapeljal na naše tržišče.

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.