fbpx

Stop wandalizmowi! @Ljubljana #clovek

Gmina Lublana rozpoczęła społecznie odpowiedzialną kampanię przeciwko wandalizmowi „Człowieku, chroń swoje miasto, masz tylko jedno”, której celem jest zwrócenie uwagi na niedopuszczalność wandalizmu i podkreślenie wagi poszanowania naszej wspólnej przestrzeni publicznej.

V Lublana samo na javnih objektih, ki so v lasti Władze Lublany, beležimo povprečno 150 primerov vandalizma letno. To pomeni, da uničenje lastnine ter povzročitev škode zabeležimo skoraj vsak drugi dan. Najpogostejša tarča vandalizma so objekti in njihova oprema, sledi jim oprema javnih prostorov, na tretjem mestu so popisane fasade I graffiti, ki pa so najbolj opazni, vzbujajo občutek neurejenosti javnih površin ter zmanjšujejo občutek varnosti.

Ljubljana je lepa tudi brez grafitov!
Ljubljana je lepa tudi brez grafitov!

Ponieważ vandalizma je v zadnjih 4 letih na objektih v lasti MOL nastalo za približno 357 tisoč evrov škode, ki bremeni mestni proračun. Najpogostejše tarče vandalizma so vrtci in šole, saj je kar ¾ celotnega vandalizma v Ljubljani zabeleženega na stavbah in premoženju šol in vrtcev. Zato bodo aktivnosti proti vandalizmu in preventivni ukrepi v prvi vrsti usmerjeni k mladim.

Aktivnosti Mestne občine Ljubljana proti vandalizmu

V okviru kampanje »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš.«, bo junija potekalo mladinsko ulično delo na 15 različnih lokacijah – predvsem v okolici osnovnih in srednjih šol, v stanovanjskih naseljih ter na javnih površinah, izpostavljenih vandalizmu. Aktivnosti bosta vodila Javni zavod Mladi zmaji I Zavod Bob, ki imata že večletne izkušnje z mladinskim delom in mladinskim uličnim delom v okviru Mreže Mlada ulica. Akcije bodo ponovili ob začetku naslednjega šolskega leta, nato pa bodo postale del rednega programa Mladih zmajev.

Ljubljana je lepa!
Ljubljana je lepa!

Večjo pozornost vandalizmu bodo namenili tudi Mestni redarji, ki bodo okrepili prisotnost na izpostavljenih lokacijah v okolici šol ter na javnih mestih. Kampanji se bodo pridružile tudi Četrtne skupnosti.

Oddelek za predšolsko vzgojo I Edukacja bo v okviru javnega razpisa za leto 2016 pozval strokovnjake, zavode in društva k pripravi koncepta in izvedbe delavnic za osnovne I szkoły średnie na temat vandalizma.

Meščani in meščanke lahko vandalizem prijavijo na spletni strani www.ljubljana.si prek posodobljene spletne aplikacijePobude meščanov.

Kampanji se pridružujeta tudi javni podjetji Wytrzymałość I LPP. Snaga bo izvajala načrt odstranjevanja grafitov, LPP pa bo okrepil osveščanje potnikov glede škode, ki na mestnih avtobusih nastane zaradi vandalizma. V zadnjih 4 letih je imel LPP zaradi vandalizma približno 76 tisoč evrov škode, največ na steklih ter na potniških sedežih; JP Wytrzymałość pa ima zaradi vandalizma in kraj zabojnikov vsako leto približno 20 tisoč evrov škode.

Kampanjo »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš« so podprle tudi osebnosti, s katerimi se mladi lahko poistovetijo. To sta pevca Rok Terkaj I Wspaniały, Žiga Födransperg – Fedr iz lokala Lepa žoga in igralec Primož Petkovič – Petko.

Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš!
Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš!

Osnovni cilj kampanje »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš.« je zmanjšanje vseh oblik vandalizma na najnižjo možno raven, povečanje občutka varnosti ljudi v mestu, ozaveščanje meščank in meščanov o tem, kakšno škodo vsem nam povzroča vandalizem in kako lahko prispevamo k njegovemu zmanjšanju ter nenazadnje zmanjšanje stroškov, co je powoduje wandalizm. Sredstva, ki jih iz mestnega proračuna namenimo poplačilu škode zaradi vandalizma, bi lahko namenili v koristnejše projekte, namenjene dvigu kakovosti življenja naših meščank in meščanov.

Kampanja »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš.« sodi tudi v okvir aktivnosti Ljubljana, Zelena prestolnica Evrope 2016, saj želimo, da meščani in meščanke živijo v urejenem, čistem in zdravem mestu.

Więcej informacji

Więcej informacji:
www.ljubljana.si 

Za spremljanje akcije na družabnih omrežjih spremljaj in uporabljaj #clovek 

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.